Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا کنونی آمریکا که بارها ملت ایران را«تروریست»خوانده،در ماه‌های گذشته چند بار ایران را به نابودی تهدید کرده است.اما آیا او اولین مقام آمریکایی است که چنین تهدیدی علیه ایران مطرح می‌کند؟

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در یک هجمه توییتی جدید به ایران، تهدید کرد که اگر منافع آمریکا در منطقه هدف قرار گیرد، واشنگتن با قدرت تمام پاسخ می‌دهد و این قدرت تمام به معنی «نابودی» خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توییتر نوشت: «هرگونه حمله‌ای توسط ایران به هر چیز آمریکایی، با قدرت تمام و عظیم پاسخ داده خواهد شد. قدرت تمام، در برخی مناطق به معنی نابودی خواهد بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» هم ادبیاتی مشابه به کار برده و گفته بود درگیری نظامی آمریکا با ایران، به معنی «نابودی» ایران خواهد بود.

اما آیا ترامپ اولین کسی است که چنین تهدیدی علیه ایران مطرح کرده است؟ حقیقت آن است که مقام‌های آمریکایی سابقه‌ای طولانی در تهدید نظامی ایران دارند و بارها و بارها عبارت «گزینه نظامی روی میز است» برای ارعاب مردم ایران استفاده کرده‌اند.

حتی در سال ۲۰۱۵، زمانی که مذاکرات هسته‌ای با دولت «باراک اوباما» در جریان بود، نشریه «پالیتیکو» گزارش تحت عنوان «گزینه ثانوی» منتشر کرد و در آن به نقل از مقام‌های وقت آمریکا تهدید کرد که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، واشنگتن از بزرگترین بمب سنگرشکن جهان که به ادعای آمریکا برای نفوذ به سایت هسته‌ای «فردو» طراحی شده، استفاده خواهد کرد.

یکی از معروفترین اظهارات تهدیدآمیز علیه مردم ایران را هم یک سیاستمدار دموکرات مطرح است. در سال ۲۰۰۸، «هیلاری کلینتون» که بعداً به وزارت خارجه دولت اوباما رسید، در جریان رقابت‌های انتخاباتی به صراحت از نابودی ایران صحبت کرد و گفت اگر تهران اقدامی علیه اسرائیل انجام دهد، آمریکا قطعاً به ایران حمله می‌کند.

او در آن مصاحبه معروف با شبکه «ای‌بی‌سی»، می‌گوید: «سؤال این بود که اگر ایران بخواهد به اسرائیل حمله اتمی کند، پاسخ ما چه خواهد بود. می‌خواهم ایرانی‌ها بدانند که اگر من رئیس‌جمهور باشم، ما به ایران حمله خواهیم کرد.»

وی افزود: «در طول ۱۰ سال آینده، آن‌ها در هر مرحله‌ای از برنامه تسلیحات هسته‌ای خود هم که باشند، اگر آن‌ها اقدامی احمقانه کنند و حمله به اسرائیل را مورد بررسی قرار دهند، ما می‌توانیم آن‌ها را کاملاً نابود کنیم.»

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

در حقیقت آنچه ترامپ گفته، نه اظهاراتی جدید، بلکه تکرار مواضعی است که سال‌هاست از سوی سیاستمداران هر دو حزب آمریکایی علیه ملت ایران مطرح شده است. بعید نبود اگر در سال ۲۰۱۶ کلینتون هم پیروز انتخابات بود، در صورت بروز تنش با ایران، او هم اظهاراتی مشابه ترامپ را البته با پوسته‌ای دیپلماتیک‌تر بیان می‌کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز پهپاد آمریکایی لیگ ملت های والیبال آمریکا اسرائیل ترامپ تروریست ها تسلیحات هسته ای مذاکرات هسته ای هیلاری کلینتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ائتلاف آمریکایی- انگلیسی باز هم بخشی از خاک یمن را هدف حمله‌های هوایی قرار داده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده، جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی در ۲ نوبت منطقه «باجل» در استان «الحدیده» یمن را هدف قرار داده‌اند.

هنوز گزارشی در خصوص جزئیات این حمله و شهیدان، زخمی‌ها و خسارات احتمالی آن منتشر نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • شبکه آمریکایی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • انتظار تازه آمریکا از پاسخ اسرائیلی‌ها؛ اقدام در خارج از ایران در دستور است؟
  • ان‌بی‌سی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است