Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، در ماه های اخیر، بارها کارشناسان درباره سوء استفاده آمریکا از گروه ویژه اقدام مالی FATF برای اجرای تحریم ها هشدار داده بودند و آنرا ابزار موثرتر شدن تحریم ها می دانستند، اما موافقین اجرای درخواست های FATF در داخل کشور، این موضوع را انکار می کردند و حتی مدعی بودند اجرای استانداردهای این نهاد بین الدولی باعث جلوگیری از افزایش فشارهای تحریمی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، اظهارات صریح استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در نشست اخیر FATF که در شهر اورلاندو ایالت فلوریدا آمریکا برگزار شد و روز جمعه هفته قبل پایان یافت و ریاست این نهاد بین الدولی از نماینده آمریکا به نماینده چین منتقل شد، نشان می‌دهد که آمریکا از FATF برای کشف کردن راه های دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند.

منوچین در روز پایانی نشست FATF گفت: «سرانجام، تحت ریاست ایالات متحده آمریکا، FATF  روش هایی را آزمایش کرد که استانداردها بتوانند به طور موثر در مورد تهدید تامین مالی اشاعه سلاح های کشتار جمعی، مبارزه کنند. کشورهای یاغی، تروریستها، و سندیکاهای جنایی بین المللی به طور فزاینده ای در دور زدن تحریم ها و سایر اقدامات پیشگیرانه، به منظور ادامه توسعه اشاعه گری سلاح های کشتار جمعی خبره و ماهر شده اند. من این سازمان را تشویق می کنم تا کارهایی را که در اینجا انجام شد، به منظور اطمینان از اینکه خط مشی ها و کنترل‌های شبکه جهانی FATF به طور موثر مواجهه با این تهدید تکامل یافته را تکمیل کند».

 
 این اولین بار است که وزارت خزانه داری آمریکا به طور رسمی اعلام می کند که FATF اقدام به پیشگیری از دور زدن تحریم‌ها می کند.

گفتنی است در جلسه کنگره آمریکا در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۷ (۹ آذر ۱۳۹۶) یعنی دقیقا یک روز بعد از اعلام وصول لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، مارشال بیلینگزلی دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا که اخیرا دوره ریاستش بر FATF پایان یافت، صراحتا در پاسخ به یکی از نمایندگان کنگره آمریکا تاکید کرده بود که برای حفظ فشارها به ایران و جلوگیری از دور زدن تحریم های آمریکا توسط کشورمان بخصوص سپاه، ضرورت دارد ایران قوانینی درباره مقابله با تامین مالی تروریسم و پولشویی تصویب و اجرایی کند.

براساس این گزارش، اخیرا مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا هم در کنفرانس خبری مشترک با هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان خواستار تصویب فوری و بدون حق شرط لوایح مرتبط با FATF یعنی لوایح الحاق به کنوانسیون های پالرمو و  CFT توسط ایران شده بود.

به گزارش فارس، آمریکا برای اجرای دقیقتر و موثرتر تحریم ها، نیاز شدیدی به اطلاعات اقتصادی و مالی دارد تا جلوی دور زدن تحریم توسط ایران را بگیرد. بخشی از این اطلاعات از طریق سوئیفت و بخشی از طریق سرویسهای امنیتی و اطلاعاتی به دست می آید. اما آمریکا به بخش مهمی از اطلاعات که در نظام بانکی ایران تولید می شود، دسترسی ندارد. بنابراین برای دسترسی به این بخش، نیاز شدیدی به اجرای استانداردهای FATF توسط ایران دارد. در صورت دستیابی آمریکا به این اطلاعات، دور زدن تحریم ها توسط ایران بسیار سخت تر خواهد شد. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ برابر با ۲۶ مارس ۲۰۲۴ در تداوم سیاست های تحریمی خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ تسهیل‌کننده حواله‌های مالی برای حوثی‌ها (انصارالله یمن) حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اعمال کرد. تحریم‌های جدید آمریکا شامل ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش می‌شود.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش را که در لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت مستقر یا ثبت شده‌اند و در تسهیل حمل‌ونقل کالا و تراکنش‌های مالی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حوثی‌ها و حزب‌الله فعالیت می‌کنند، تحریم می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد