Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی گفت: اگر سنگ بنای تشکیل پارلمان آسیایی گذاشته شود، درکاهش واگرایی ها بین دولت ها و ملت های آسیایی تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن کوهکن عصر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری خود در حاشیه نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی، اظهار کرد: برای برگزاری این نشست استانداری اصفهان همکاری بسیار خوبی داشت و این اجلاس در شهر تاریخی اصفهان آبرومندانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دسامبر ۲۰۱۳ در کشور پاکستان موضوع تشکیل پارلمان آسیا توسط این کشور مطرح شد و در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفت؛ قرار بر این بود که آسیا پارلمانی مشابه پارلمان اروپا داشته باشد از این رو دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی به این موضوع ورود پیدا کرد و از کشورهای عضو خواست نظرات خود را مطرح کنند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی ادامه داد: با جمع‌بندی نظرات نمایندگان کشورهای عضو و بررسی دیدگاه‌ها، نظر اکثر اعضاء بر این بود که به سمت تشکیل پارلمانی مشابه اروپا برویم با این تفاوت که در موارد محدودی قانون‌گذاری انجام شود.

کوهکن تصریح کرد: در این راستا سه پیشنهاد مطرح شد؛ اول اینکه پارلمانی که قرار است تشکیل شود مشابه پارلمان اروپا باشد، دومین نظر اینکه پارلمان مشورتی تشکیل شود و سوم اینکه پارلمانی مابین مشورتی و اروپایی شکل بگیرد که البته در این راستا نظر اکثر اعضا برتشکیل پارلمان مشورتی بود.

وی افزود: در نشست عصر امروز این فرصت به نمایندگان مجمع مجالس آسیایی داده شد تا درخصوص تشکیل پارلمان مشورتی نظرات خود را اعلام کنند و دغدغه‌های خود را مطرح کنند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: از دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی درخواست شد در راستای این مسیر از نظرات تمام کارشناسان و محققان کشورهای آسیایی و فراقاره‌ایی استفاده شود.

کوهکن گفت: اگر سنگ بنای تشکیل پارلمان آسیایی گذاشته شود، درکاهش واگرایی‌ها بین دولت‌ها و ملت‌های آسیایی تأثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: البته ارتباطات فراقاره‌ایی بعضی از کشورها یکی از چالش‌های موجود است که باید برای آن راهکار پیدا کرد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجمع مجالس آسیایی محسن كوهكن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد ساجدیان ظهر جمعه در جمع مردم با اشاره به اهمیت محیط و عوامل دیگر در تربیت انسان اظهار کرد: محیط، دوستان، آب و هوا، نوع پوشش مردم، آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند.

امام جمعه صالح آباد بیان کرد: بنا به فرموده حضرت علی (ع) کودک همچون زمینی پاک است و قلب او آماده پذیرش است و می‌توان در قلب این کودک فضائل اخلاقی و یا رذائل اخلاقی را کاشت.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در سال گذشته در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش سال گذشته در روزهای پایانی شهریور و در دقیقه نود اقدام استخدام افراد با سن بالا و بدون برگزاری دوره آموزشی و ضمن خدمت کرد که این خیانت به دانش آموزان و نسل محصل است و باید از مدتها قبل نسبت به تأمین نیرو و برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیتی اقدام می‌کرد.

ساجدیان افزود: جمهوری اسلامی با توجه به مدت زمان حمله موشکی که به اسرائیل انجام داد در واقع بزرگترین عملیات جنگی را در سطح دنیا انجام داد و این نشان دهنده توانمندی بزرگ نظامی ایران اسلامی است.

کد خبر 6082615

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند
  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • لایحه حجاب و عفاف به کجا رسید؟
  • احیای پتروشیمی آبادان توسط شستا کلید خورد
  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف چه شد؟
  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف به کجا کشیده شد؟
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • پیشرفت ۹۴ درصدی امور مربوط به ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد