Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، روز چهارشنبه، ۵ تیر (۲۶ ژوئن)، مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی، گفت که تنها به این خاطر که از مذاکرات دیپلماتیک بین آمریکا و کره شمالی برای غیر اتمی شدن کره شمالی گزارشی در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود "دلیلی وجود ندارد از بن‌بست در این مذاکرات سخن بگوییم."

 

مون در پاسخی کتبی به سئوالات گروهی از روزنامه‌نگاران خارجی افزود که "دو طرف در مذاکراتی با هدف برگزاری سومین نشست رهبران دو کشور شرکت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

 

در ماه ژوئن سال گذشته، برای نخستین بار در تاریخ کره شمالی، رهبر آن کشور با رئیس جمهوری آمریکا دیدار و در مورد راه‌های حل اختلاف بین دو کشور گفتگو کردند. در پایان این نشست که در سنگاپور صورت گرفت، بیانیه مشترکی منتشر شد که در آن بر عزم دو رهبر برای "غیراتمی کردن شبه جزیره کره، استقرار صلح در منطقه و بهبود روابط دوجانبه و به خصوص کمک ایالات متحده به پیشرفت اقتصادی کره شمالی" تاکید گذاشته شده بود. این متن شامل اقدامات مشخصی برای دستیابی به این اهداف نبود و صرفا از ادامه تماس بین دو طرف برای تحقق این اهداف سخن می‌گفت.

 

با وجود ابراز خوش‌بینی فراوان این بیانیه نسبت به حل و فصل مشکلات شبه‌جزیره کره به خصوص موافقت کره شمالی با برچیدن تاسیسات هسته‌ای نظامی، لغو تحریم‌های آمریکا، آغاز همکاری دو جانبه و گسترش روابط دوستانه، این نشست دستاورد قابل توجهی در پی نداشت. در ماه فوریه سال جاری، دومین نشست رهبران دو کشور در هانوی، پایتخت ویتنام برگزار شد اما بدون نتیجه ماند.

 

به نوشته بی بی سی، ظاهرا علت ناکام ماندن این مذاکرات اصرار آمریکا بر برچیدن تاسیسات اتمی کره شمالی به عنوان پیش شرط لغو تحریم‌ها و خواست کره شمالی برای لغو تدریجی تحریم‌ها در قبال برچیدن گام به گام تاسیسات اتمی خود بود.

 

آقای مون گفته است که "قابل توجه است که مذاکرات پشت پرده بین دو کشور، پس از درک بهتر دو طرف از مواضع یکدیگر در جریان مذاکرات هانوی صورت آغاز شده است."

 

در همین حال، وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای، تمدید تحریم‌های ایالات متحده علیه پیونگ‌یانگ در رابطه با برنامه اتمی و موشکی آن را، «اقدامی فوق‌العاده خصمانه» توصیف کرده و می‌گوید «تسلیم نمی‌شود».

 

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در این بیانیه که در خبرگزاری رسمی آن کشور منتشر شده، از مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده نیز انتقاد کرده‌است.

 

این سخنگو با اشاره به اظهارات پومپئو که تحریم‌های آمریکا بیش از ۸۰ درصد از اقتصاد کره شمالی را دربرگرفته، پرسیده «آیا هدف آمریکا این است که گستره تحریم‌ها را به صد در صد برساند؟»

 

وزارت خارجه کره شمالی می‌گوید "تمامی این اقدامات نشان می‌دهد که واشنگتن قصد دارد پیونگ‌یانگ را به زانو در بیاورد؛ آن‌هم در حالی‌که با وجود توافقات میان دو کشور برای حرکت در مسیر پاکسازی اتمی شبه‌جزیره کره، تحریم‌ها کاهش نیافته، بلکه افزایش یافته‌است."

 

خبرگزاری کره شمالی به‌نقل از رهبر آن کشور می‌گوید "ما تشنه رفع تحریم‌ها نیستیم" و افزوده "کشور ما نه تسلیم تحریم‌های آمریکا می‌شود و نه کشوری‌ست که ایالات متحده قدرت حمله به آن را داشته باشد."

 

کاخ سفید آمریکا هفته پیش شش فرمان اجرایی در پیوند با تحریم‌های اعمال‌شده علیه برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

 

به گزارش رادیو فردا، پیش از انتشار بیانیه اخیر از سوی وزارت خارجه کره شمالی، رهبر آن کشور از نامه‌ای که اخیرا از دونالد ترامپ دریافت کرده، ابراز «خرسندی» کرده بود و رسانه‌های رسمی پیونگ‌یانگ نیز متحوای نامه را «فوق‌العاده» توصیف کرده بودند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ تحریم آمریکا کیم جونگ اون کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک دیپلمات ارشد آمریکایی مدعی شد که نزدیکی اخیر بین روسیه و کره شمالی می تواند به پیونگ یانگ برای اتخاذ رویکرد مخاطره آمیز جسارت دهد.

«جونگ پاک» معاون دستیار وزیر امور خارجه در امور کره شمالی اعلام کرد که رویکرد مسکو در قبال کره شمالی می تواند به این معنا باشد که این کشور تمایل بیشتری به تهدید همسایه جنوبی خود و صادرات سلاح به خارج از کشور دارد.

این مقام آمریکایی مدعی شد که گسترش روابط مسکو و پیونگ یانگ بدان معناست که کره شمالی تمایل بیشتری دارد تا از درخواست های واشنگتن برای بازگشت به مذاکرات خلع سلاح هسته ای سرپیچی کند.

پاک مدعی شد که بهبود روابط نزدیک بین مسکو و پیونگ یانگ از ارسال تسلیحات کره شمالی به روسیه نشات گرفته و روسیه از این تسلیحات در جنگ اوکراین استفاده می کند.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین پیشتر گزارش‌های مربوط به تحویل سلاح از کره شمالی را رد کرد. مقامات کره شمالی هم بارها منکر ارسال سلاح به روسیه شده اند.

کد خبر 6086892

دیگر خبرها

  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود/ به هرگونه اقدام متجاوزانه پاسخی قاطع می‌دهیم