Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: به منظور پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغات مناطق مختلف استان تیم حرفه‌ای برای بررسی نوع محصولات به استان اردبیل اعزام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اردبیل در تولید سیب زمینی نیز سرآمد است افزود:کشت نشاء سیب زمینی با تلاش نیرو‌های بومی انجام شده است و برای کشور یک برند خوبی محسوب می‌شود.

بهنام جو ادامه داد: با تامین اعتبار لازم، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برای حمایت از طرح‌های کشاورزی و گلخانه‌های تحقیقاتی می‌تواند از نخبگان استان اردبیل پشتیبانی کند.

در این جلسه معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز اظهار داشت: استان اردبیل از لحاظ زیرساخت تحقیقات باید تجهیز و توسعه یابد و برای پیشگیری از وارادات پرهزینه نهاده‌های کشاورزی نیاز به تولید بیشتر داریم.

وی افزود: در حوزه تحقیقات در اردبیل کار‌های خوبی انجام شده و با پشتیبانی بیشتر می‌توان برند سیب زمینی را یک محصول ویژه تحقیقاتی و بین المللی معرفی کرد.

همچنین خلیل نیکشاد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گزارشی از وضعیت تحقیقات کشاورزی استان ارایه داد.

انتهای پیام/ح

اردبیل در تولید سیب زمینی سرآمد است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی تولیدات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر صادرات محصولات کشاورزی از آبادان

ایسنا/خوزستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان از صادرات بیش از ۱۳ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از این شهرستان خبر داد.

حسن دشتی نژاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در سال جاری برای بیش از ۱۳ هزار تن محصولات کشاورزی شامل پیاز، سیب زمینی، خرما، هندوانه، بامیه، پوست نخود، کاه، حبوبات، زعفران و کدو توسط کارشناسان قرنطینه این مدیریت، پس از بازدید و بررسی محموله گواهی فیتوسنیتری صادر شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ میزان صادرات تره‌بار ۱۰۱۳ تن بوده است، صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری در آبادان افزایش چشمگیری داشته است.

دشتی نژاد اظهار کرد: سیب زمینی و پیاز بخش عمده حجم صادرات تره‌بار را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، ۲۱۴ تن پیاز و سیب زمینی از مبدا ازبکستان و روسیه از طریق بندر آبادان به کشور کویت ترانزیت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • تشریح برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • برنامه‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • خرید توافقی ۷۰۰۰ تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • ۵ راهبرد اساسی در حوزه کشاورزی مازندران تعریف شد
  • ایستگاه پایانی توزیع کنندگان مواد مخدر
  • دوربین‌های نظارتی در بهشت زهرا(س) افزایش می‌یابد
  • افزایش چشمگیر صادرات محصولات کشاورزی از آبادان