Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم روز آفریقا که در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد در خصوص اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه اگر اقدامات ما نبود ایران کل خاورمیانه و عربستان را گرفته بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران هیچگاه قصد تجاوز به همسایگان را نداشته و ندارد، ایران تأمین کننده امنیت این منطقه است و در طول تاریخ امنیت منطقه را تأمین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با حذف ایران می‌توانند امنیت این منطقه را تأمین کنند، بسیار اشتباه می‌کنند. زیرا امنیت این منطقه نیازمند ایران و ایران هم نیازمند امنیت این منطقه است. این آمریکایی‌ها هستند که در این منطقه خطر و تشنج آفریده اند.

وی در خصوص تصمیم آمریکا برای تحریم وی، گفت: در تحریم‌هایی که اعلام شد نام بنده در آن نیست، اما قرار دادن نام مقام معظم رهبری و افراد وابسته به دفتر ایشان در فهرست تحریم‌ها نشانگر این واقعیت است که کاملاً با موازین بین المللی نه تنها ناآشنا بلکه مقررات و قواعد رفتاری بین کشور‌ها را نمی‌دانند و کاملاً با اسلام بیگانه هستند و روابط بین مرجعیت و پیروانشان را نمی‌دانند و چه بسا بسیاری از مردم آمریکا را به لحاظ اجرای وظایف دینی شأن در مضیقه قرار می‌دهند.

ظریف افزود: این اقدام آمریکا می‌تواند به عنوان رعایت نکردن حق آزادی مذهب مسلمانان آمریکایی تلقی شود، اما این اقدامات نشانگر این است که دولت آمریکا همه تلاش‌هایش را برای تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران انجام داده و به نتیجه نرسیده است و به مسیر‌های دیگری رو آورده و متأسفانه ادعای آن‌ها درباره اینکه دنبال مذاکره هستند با این اقدامات کاملاً برای دنیا ثابت شده که این ادعا‌ها دروغ است.

وزیر خارجه کشورمان درباره بیانیه سه کشور اروپایی در خصوص ماندن ایران در برجام و اینکه اگر ایران گام دوم را بردارد عواقبی به دنبال خواهد داشت، گفت: آنچه ما اعلام کردیم در قالب حقوقمان و در چهار چوب برجام است، اروپایی‌ها متاسفانه با توجه به اینکه به تعهداتشان عمل نکرده اند نمی‌توانند علیه ایران بیانیه بدهند، اگر اقدامی از طرف آن‌ها صورت بگیرد، اشتباه بزرگی خواهد بود.

وی ادامه داد: روز جمعه هفتم تیر ماه نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی در وین برگزار می‌شود، در آن جلسه نمایندگان جمهوری اسلامی وضعیت را برای آن‌ها تشریح می‌کنند. ما طبق برنامه خود پیش خواهیم رفت از قبل اعلام کردیم که اروپایی‌ها و سایر اعضای برجام می‌توانند با اجرای تعهداتشان اقدامات ما را برگشت پذیر کنند. ما دنبال جنگ نیستیم. ایران تعهداتش را در برجام اجرا کرده است و آمریکا آن را نقض کرده است.

وزیر امور خارجه در ادامه با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها درباره قصد ایران برای تجاوز به همسایگانش گفت: ایران تامین کننده امنیت این منطقه است و در طول تاریخ امنیت این منطقه را تامین کرده است. اگر آمریکایی‌ها خیال می‌کنند با حذف ایران می‌توانند امنیت این منطقه را تامین کنند بسیار اشتباه می‌کنند، زیرا امنیت این منطقه نیازمند ایران و ایران هم نیازمند امنیت این منطقه است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: محمدجواد ظریف عربستان تروریسم ایران و آمریکا مناقشه ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد جواد ظریف: زمان پایان‌دادن به جنایات اسرائیل فرا رسیده است

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر روز جمعه در صفحه اجتماعی ایکس در مورد تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا نوشت: «نسل‌کشی در غزه بدون وقفه ادامه دارد. هیچ چیز نمی‌تواند توجه افکار عمومی جهانی را از جنایات اسرائیل منحرف کند.

اقدامات مستمر تجاوزکارانه اسرائیل علیه ایران، به ویژه حمله تحریک‌آمیز آن علیه اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه، از سوی شورای امنیت ملل متحد مجازات نشد و لذا ایران را ناگزیر به اقدام حساب‌شده در دفاع مشروع نمود که تنها تأسیسات نظامی را هدف گرفت و بر خلاف اسرائیل، آگاهانه از هدف‌گیری غیرنظامیان خودداری کرد.

اکنون، با توجه به ترقه بازی امروز در اصفهان، تمامی کشورها و رهبران جهان می‌بایست توجه خود را به پایان دادن به جنایات اسرائیل و به ویژه جنگ غزه متمرکز کنند. وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در شورای امنیت ملل متحد توسط ایالات متحده حرکتی کاملا در جهت اشتباه بود.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان
  • محمد جواد ظریف: زمان پایان‌دادن به جنایات اسرائیل فرا رسیده است
  • ظریف : زمان پایان دادن به جنایات اسرائیل فرا رسیده است
  • واکنش ظریف به آتش‌بازی اسرائیل در اصفهان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  •  واکنش ایران به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • واکنش کنعانی به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق علیه اسرائیل به آمریکایی‌ها پیام دادیم؛ گفتیم به دنبال توسعه تنش نیستیم
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل