Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بلومبرگ، ضمیر کابلوف، رئیس دپارتمان دوم آسیای وزارت امورخارجه روسیه روز چهارشنبه (امروز) در جمع خبرنگاران در مسکو از تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران انتقاد کرد و آن را اقدامی توهین‌آمیز برای روابط دولت‌ها دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه آمریکا با این کار فرصت‌های یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک برای اختلافات میان تهران و واشنگتن را کاهش داد، گفت: اکنون یک روزنه بسیار کوچک باقی مانده است چراکه این تحریم‌ها اقدامی توهین‌آمیز برای روابط بین دولت‌ها به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کابولوف ادامه داد: اگر خدایی نکرده آمریکا دست به اقداماتی غیرمسئولانه و دیوانه‌وار علیه ایران بزند، این کشور تنها نخواهد بود. نه فقط روسیه، بلکه بسیاری از کشورها از ایران حمایت می‌کنند.

وی که نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان نیز هست در بخش دیگری از اظهاراتش تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف علیه ایران را اشتباه خواند و گفت: این ائتلاف ممکن است اقدامات خود را انجام دهد اما ما معتقدیم که سیاستی که آنها (آمریکا) در پیش گرفته‌اند، اشتباه و ناکارآمد است.

روسیه که روابطی قدیمی و نزدیک با تهران دارد بارها تلاش‌های آمریکا برای افزایش فشار بر ایران را محکوم کرده است و در هفته جاری از سرنگونی یک پهپاد جاسوسی آمریکایی توسط ایران حمایت کرد که واکنش تند آمریکایی‌ها را به همراه داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روسیه مسکو ایران واشنگتن افغانستان ایران روسیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اینترنتی رأی الیوم در مقاله‌ای به همراهی حکومت اردن با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد؛ سیاست هایی که اخیرا در جریان عملیات وعده صادق و همراهی کامل اردن با صهیونیست ها نمود پیدا کرد.

این مقاله تاکید کرد که ایران به عنوان یکی از دولت‌های متعهد در حمایت از آرمان فلسطین از مدت‌ها پیش در قلب حوادث منطقه قرار گرفته است. همین همراهی و همبستگی باعث شد ایرانی ها اخیرا اقدامی عملی علیه حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و همچنین هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق انجام دهند که ثابت می‌کند تعهد ایران در حمایت از آرمان فلسطین و مقابله با صهیونیسم تحت هر شرایطی خدشه ناپذیر است.

رای الیوم می افزاید که در سایه نسل کشی گسترده در نوار غزه پیش بینی می‌شد که جوامع عربی و اسلامی و به ویژه حاکمان آنها مواضع متحدی ضد رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند، اما واقعیت کاملاً مغایر با این پیش‌بینی‌ها بود و برخی از سران عرب به جای دفاع از مظلومان فلسطین در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

رأی الیوم به تلاش‌های دولت‌های متوالی آمریکا شامل دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در تشکیل ائتلاف منطقه‌ای اشاره و تاکید کرد که آمریکا هدف علنی از این ائتلاف را مقابله با تهدید ایران اعلام کرده است، اما در واقع هدف اصلی تشکیل آن، حمایت از امنیت اسراییل به عنوان متحد راهبردی آمریکا است. البته با وجود تلاش‌های متعددی که در این عرصه صورت گرفته دسترسی به این هدف بسیار بعید است، چرا که پتانسیل‌های سیاسی و منطقه‌ای اجازه تشکیل آن را نمی‌دهد و برخی دولت‌های منطقه‌ای نظیر ایران و عربستان به این نتیجه رسیده‌اند که حل اختلافات فیمابین از طریق گفت و گو امکان‌پذیر است نه تشکیل ائتلاف‌های امنیتی که باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد می گردد.

کد خبر 6084107

دیگر خبرها

  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند