Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@02:14:17 GMT

اروپایی‌ها نمی‌توانند علیه ایران بیانیه بدهند

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۴۰۷۶

اروپایی‌ها نمی‌توانند علیه ایران بیانیه بدهند

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم روز آفریقا که در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد در خصوص اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه اگر اقدامات ما نبود ایران کل خاورمیانه و عربستان را گرفته بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران هیچگاه قصد تجاوز به همسایگان را نداشته و ندارد، ایران تأمین کننده امنیت این منطقه است و در طول تاریخ امنیت منطقه را تأمین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با حذف ایران می‌توانند امنیت این منطقه را تأمین کنند، بسیار اشتباه می‌کنند. زیرا امنیت این منطقه نیازمند ایران و ایران هم نیازمند امنیت این منطقه است. این آمریکاییها هستند که در این منطقه خطر و تشنج آفریده اند.

وی در خصوص تصمیم آمریکا برای تحریم وی، گفت: در تحریم‌هایی که اعلام شد نام بنده در آن نیست، اما قرار دادن نام مقام معظم رهبری و افراد وابسته به دفتر ایشان در فهرست تحریم‌ها نشانگر این واقعیت است که کاملاً با موازین بین المللی نه تنها ناآشنا بلکه مقررات و قواعد رفتاری بین کشورها را نمی‌دانند و کاملاً با اسلام بیگانه هستند و روابط بین مرجعیت و پیروانشان را نمی‌دانند و چه بسا بسیاری از مردم آمریکا را به لحاظ اجرای وظایف دینی شأن در مضیقه قرار می‌دهند.

ظریف افزود: این اقدام آمریکا می‌تواند به عنوان رعایت نکردن حق آزادی مذهب مسلمانان آمریکایی تلقی شود اما این اقدامات نشانگر این است که دولت آمریکا همه تلاش‌هایش را برای تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران انجام داده و به نتیجه نرسیده است و به مسیرهای دیگری رو آورده و متأسفانه ادعای آنها درباره اینکه دنبال مذاکره هستند با این اقدامات کاملاً برای دنیا ثابت شده که این ادعاها دروغ است.

وزیر خارجه کشورمان درباره بیانیه سه کشور اروپایی در خصوص ماندن ایران در برجام و اینکه اگر ایران گام دوم را بردارد عواقبی به دنبال خواهد داشت، گفت: آنچه ما اعلام کردیم در قالب حقوقمان و در چهار چوب برجام است، اروپایی ها متاسفانه با توجه به اینکه به تعهداتشان عمل نکرده اند نمی توانند علیه ایران بیانیه بدهند، اگر اقدامی از طرف آنها صورت بگیرد، اشتباه بزرگی خواهد بود.

وی ادامه داد: روز جمعه هفتم تیر ماه نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی در وین برگزار می شود، در آن جلسه نمایندگان جمهوری اسلامی وضعیت را برای آنها تشریح می کنند. ما طبق برنامه خود پیش خواهیم رفت از قبل اعلام کردیم که اروپایی ها و سایر اعضای برجام می توانند با اجرای تعهداتشان اقدامات ما را برگشت پذیر کنند. ما دنبال جنگ نیستیم. ایران تعهداتش را در برجام اجرا کرده است و آمریکا آن را نقض کرده است.

وزیر امور خارجه در ادامه با اشاره به ادعای آمریکاییها درباره قصد ایران برای تجاوز به همسایگانش گفت: ایران تامین کننده امنیت این منطقه است و در طول تاریخ امنیت این منطقه را تامین کرده است. اگر آمریکاییها خیال می کنند با حذف ایران می توانند امنیت این منطقه را تامین کنند بسیار اشتباه می کنند زیرا امنیت این منطقه نیازمند ایران و ایران هم نیازمند امنیت این منطقه است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ظریف بیانیه اروپا تعهدات برجامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حزب اعتدال و توسعه در حمایت از اقدام کوبنده و بازدارنده نیرو‌های مسلح علیه رژیم صهیونیستی

حزب اعتدال و توسعه در حمایت از اقدام کوبنده و بازدارنده نیرو‌های مسلح ایران علیه رژیم تبهکار صهیونیستی، بیانیه‌ای را صادر کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ
و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفر گاهی و دوزخ انتقامی بازگشت می‌کنند. (شعراء - ۲۲۷)
«وعده صادق»

سکوت و تسامح جانبدارانه و غیر عادلانه کشور‌های مدعی حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکوم نمودن جنایت تروریستی حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی، موجب شد تا نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در اقدامی مشروع و بازدارنده وفق ماده (۵۱) منشور ملل متحد مجموعه‌ای از حملات ترکیبی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم سفاک را عملیاتی نمایند.

درهم شکسته شدن هیمنه پوشالی، انزجار افکار عمومی و فشار‌های داخلی علیه این رژیم آپارتاید موجب گردیده تا سردمداران تبهکار آن به منظور جبران شکست‌های پیاپی به دنبال رویارویی مستقیم با ایران باشند تا به خیال باطل خود با گسترش جنگ در منطقه و دخیل نمودن ایالات متحده آمریکا به عنوان محور استکبار و هژمونی جهانی و برخی کشور‌های امپریالیست غربی از باتلاق جنگ چندجانبه با نیرو‌های مقاومت بگریزند.

جمهوری اسلامی ایران با این اقدام دفاعی مشروع و بازدارنده در قالب رویکردی مسئولانه، بار دیگر نشان داد به دنبال ایجاد و تداوم هیچگونه جنگ منطقه‌ای نمی‌باشد و به سایر کشور‌ها نیز یادآوری کرد که از بین رفتن امنیت در خاورمیانه و اقصی نقاط جهان به نفع هیچ کشوری نخواهد بود.

هم اکنون با توجه به اشاعه اخبار جعلی توسط رسانه‌های معاند مبنی بر بی ثمر بودن اقدامات موثر ایران، مهمترین رویکرد استراتژیک، حفظ وحدت و انسجام ملی و حمایت یکپارچه اقشار ایران از ارکان نظام در برابر متجاوزین خدعه گر و مستکبر است.

حزب اعتدال و توسعه همگام با ملت شریف و آزاده ایران، ماجراجویی‌های جنون آمیز و پر مخاطره رژیم آپارتاید صهیونیستی که زنگ خطری برای امنیت و صلح جهانی تلقی می‌شود را به شدید‌ترین وجه ممکن محکوم و ضمن تقدیر واسع، حمایت قاطع از نیرو‌های مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام نموده و تمامی ظرفیت خود را برای تقویت وحدت و انسجام ملی به کار خواهد برد.

وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیم
حزب اعتدال و توسعه
۱۴۰۳/۰۱/۲۶

دیگر خبرها

  • بیانیه حزب اعتدال و توسعه در حمایت از اقدام کوبنده و بازدارنده نیرو‌های مسلح علیه رژیم صهیونیستی
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • نماینده دائم ایران در سازمان ملل: هیچ قصدی برای درگیری با آمریکا در منطقه نداریم
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی جز زبان زور و سلاح زبان دیگری نمی‌فهمند
  • دمشق: آمریکا و اسرائیل مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه هستند
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوترش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی