Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رحمانی عصر چهارشنبه در پنجاه دومین جلسه کارگروه اقتصاد مقاوتی و رونق تولید استان تهران که در شهرستان اسلامشهر برگزار شد خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی کم کاری برخی مسئولان پذیرفتنی نیست و هر مسئولی در زمینه ایجاد اشتغال کم کاری کند با دشمن هم صدا می‌شود و باید افرادی که روحیه کار کردن ندارند کنار بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رونق تولید کفش در کشور گفت: در سال گذشته شاهد افزایش ۶۰ درصدی صادرات کفش و کاهش ۷۷ درصدی واردات این کالا در کشور بودیم.

وی اظهار داشت: در صنعت نساجی و پوشاک نیز در سال گذشته ۳۱ درصد کاهش واردات داشتیم و همچنین ۶ درصد افزایش صادرات داشتیم که این آمارها نشان می‌دهد حرکت خوبی در صنعت نساجی و پوشاک در حال شکل گیری است.

رحمانی افزود: استان تهران یکی از قطب‌های تولید پوشاک است که با استفاده از تسهیلات بانکی در زمینه‌های مختلف باید این صنعت را در این استان رونق داد.

** شاه بیت سیاست رونق تولید حفظ موجود است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش گفت: در شرایط فعلی شاه بیت سیاست رونق تولید در قدم اول حفظ وضع موجود است که مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت است و در ادامه تولید و اشتغال است.

وی تصریح کرد: استان تهران با بیش از ۶۰ هزار واحد صنعتی و همچنین شهرستان اسلامشهر با یک میلیون جمعیت دارای ۵ هزار واحد صنعتی است باید این استان و شهرستان اسلامشهر را با یک استان دیگر کشور یک جور نگاه نکرد.

رحمانی تاکید کرد: جمعیت اسلامشهر از بسیاری از استان‌های کشور بیشتر است و نباید شهرستان‌های استان تهران و دیگر نقاط کشور را را با یک متر اندازه گرفت.

وی به درصد بیکاری اسلامشهر اشاره کرد و گفت: بیکاری ۱۰.۳ درصدی برای اسلامشهر با توجه به جمعیت زیاد این شهرستان نرخ بالایی است، حتی یک بیکار در جامعه نیز زیاد است، لذا باید همه به توسعه واحدهای صنعتی کمک کنیم.

به گفته رحمانی، جمعیت شهرستان اسلامشهر برابری می‌کند با بسیاری از استان‌های کشور و شرایط استان تهران با سایر استان‌ها فرق می‌کند و نگاه ویژه ای می‌طلبد.

** دشمن منتظر تعطیلی واحدهای صنعتی بود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمن در شش ماهه دوم و سه ماه آخر سال ۹۶ انتظار داشت تمامی واحدهای صنعتی کشور تعطیل شود و موج بیکاری شروع شود و به این امر امید بسته یود که در حال حاضر خیلی از واحدها فعال هستند که البته برخی از واحدها مشکل دارند که این مشکلات قبل از شروع تحریم‌ها هم بوده است.

رحمانی با اشاره به مشکلات سرمایه گذاران برای اخذ مجوز برای تأسیس واحدهای صنعتی اظهار داشت: جلسات خوبی با رئیس سازمان محیط زیست و وزیر جهاد کشاورزی بصورت هفتگی داریم و سعی می‌کنیم مسائل و مشکلات را به حداقل برسانیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بسیاری از واحدها با بانک مشکل دارند گفت: با رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد نیز جلساتی در زمینه اختیار بانک داشتم و در شرایط سخت اقتصادی باید بانک‌ها تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به راه اندازی شهرک صنعتی در اسلامشهر اعلام کرد: باید در این زمینه به سلامت شهروندان توجه کنیم و قبل از راه اندازی این شهرک باید یک تصفیه خانه در این شهرستان احداث شود.

پنجاه و دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران با حضور ویز صنعت، معدن و تجارت، استاندار تهران و تنی چند از مسئولین استانی و شهرستانی در اسلامشهر برگزار شد.

تهرام/‏۷۲۴۳/‏/‏۶۱۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید

به گزارش قدس آنلاین،  ایوب رحیمی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: با احیای این تعداد واحد صنعتی، ۸۷۸ نفر در هرمزگان مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مشترک برای فعال‌ سازی واحدهای صنعتی راکد در استان، تصریح کرد: باتوجه به برگزاری مستمر نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مدیران و رفع مسائل و مشکلات واحدها این امر مهم انجام گرفت.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، نبود سرمایه در تامین نقدیندگی را مهم‌ترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان و اظهار کرد: سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت شوند.

رحیمی یادآور شد: واحدهایی که به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند، بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای ۱۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

وی تاثیر واحدهای احیا شده در چرخه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای کوچک اگرچه از نظر اشتغالزایی محدود هستند اما تحرک خوبی در رونق تولید و تکمیل چرخه تولید در استان ایجاد می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه