Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:56:38 GMT

تصفیه خانه آب شرب ازنا به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۴۱۶۳

تصفیه خانه آب شرب ازنا به بهره برداری رسید

تصفیه خانه آب شرب شهرستان ازنا، با صرف اعتیاری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان با حضور وزیر نیرو مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « رضا اردکانیان»، امروز( چهارشنبه 5 تیر) در حاشیه مراسم بهره برداری از تصفیه خانه آب شرب شهرستان ازنا در جمع خبرنگاران، گفت: این تصفیه خانه بر مبنای حداکثر ظرفیت تصفیه ۲۶۰ لیتر بر ثانیه با هزینه ۸۰ میلیارد تومان طراحی و احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر نیرو، افزود: تصفیه خانه ازنا برای ۲ برابر جمعیت کنونی این شهرستان تدارک دیده که ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه شهرستان ازنا تا افق ۱۴۲۵ در نظر گرفته شده است، افزود: اکنون با احداث یک آب‌بند در حدود ۲۰ کیلومتر آب مورد نیاز برای تصفیه تدارک دیده می‌شود.

 

وزیر نیرو، با اشاره به رویکرد وزارت نیرو در حوزه آبرسانی، افزود: آبرسانی روستایی از برنامه های مورد تاکید دولت تدبیر و امید است.

 

وی اظهار داشت: از سال 92 تاکنون آبرسانی به روستاهای کشور به صورت ویژه در دستور کار دولت قرار گرفته است.

 

اردکانیان بیان کرد: هر هفته ۳۰ روستا در کشور آبرسانی می شود که در تلاش هستیم تا این تعداد به ۳۲ روستا در هفته افزایش یابد.

 

وزیر نیرو، همچنین با اشاره به اینکه ۵۳۶ پروژه عمرانی حوزه وزارت نیرو در لرستان در دست اقدام است، بیان کرد: این تعداد طرح عمرانی با اعتبار سه هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان در دست اقدام است.

 

اردکانیان، با ابراز رضایت از روند اجرای پروژه های عمرانی حوزه وزارت نیرو در استان، اظهار کرد: پروژه‌ها عمرانی حوزه وزارت نیرو در استان لرستان به صورت میانگین ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 

گفتنی است، در سفر دو روزه وزیر نیرو به استان لرستان ۱۳ پروژه در حوزه وزارت نیرو افتتاح و پنج پروژه کلنگ زنی خواهد شد.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت خبرگزاری شبستان مجلس اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز مسجد صفاری نطنزی اردبیل استان بوشهر طرح عمرانی آبرسانی پروژه عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه وزارت نیرو ۱۱ مصوبه در قالب ۱۳ پروژه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به لرستان داشته است، اظهار داشت: ۱۰ مورد از پروژه‌ها کاملاً عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه سه مورد در حال اجرا هستند، گفت: این سه پروژه ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های وزارت نیرو در استان خبر داد و گفت: این اعتبار از سوی وزارت نیرو و از محل تنخواه ۱۴۰۳ اختصاص پیدا کرده است.

حسن‌نژاد با بیان اینکه سه پروژه سفر دولت شامل سد «مخمل کوه»، «معشوره» و «بختیاری» باید از سوی آب نیرو احداث و عملیاتی شوند، گفت: دو سد «چول هول» و «ده پهلوان» نیز در دست مطالعه هستند.

کد خبر 6087668

دیگر خبرها

  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است