Web Analytics Made Easy - Statcounter

در برنامهثریا از شبکه یک سیما، سرگرد محمدعلی خدابخش کارشناس عملیات پدافند هوایی سپاه به بیان برخی جزئیات جدید از شکار پهپاد آمریکایی MQ-4C در آسمان ایران پرداخت.

وی اظهار داشت: در ساعت 4 دقیقه بامداد روز پنجشنبه یک فروند پهپاد MQ4-C از پایگاه الظفره امارات برخاسته و وارد مسیر پروازی خود می‌شود.

وی افزود: ماموریت این پرنده شناسایی و جاسوسی با استفاده از سنسورهای خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بحث نظامی، اشراف اطلاعاتی حرف اول را می‌زند و این اشراف باید به گونه ای باشد که تمام پرنده های نظامی و شناورهای نظامی در منطقه را تحت اشراف خود داشته باشیم و این پرنده نیز از زمان پرواز خود از مبدا تحت نظر بود.

سرگرد خدابخش ادامه داد: این پرنده در مسیر بازگشت در ساعت 4 بامداد حریم هوایی را نقض می کند که در ارتفاع بالای 50 هزار پا بوده است. هواپیمای همراه او نیز که P-8 بود در ارتفاع 30 هزار پایی پرواز می کرد و در فاصله کمتری هم پهپاد MQ-9 پرواز می کرد.

وی با تاکید بر اینکه این سه پرنده را زیر نظر داشتیم تا دیتاهای رد و بدل شده آنها را تحت نظر داشته باشیم، افزود:  P-8 وظیفه گشت دریایی دارد، اما زمانی که پروژه ترایتون رقم خورد، یک ورژنی از پروژه‌ها به نام «بمز» اتفاق افتاد تا هواپیمای MQ-4C را با هواپیمای P-8 مرتبط کند.

این کارشناس عملیات پدافند هوایی با بیان اینکه این هواپیما 30 نفر به بالا سرنشین دارد که در آن لحظه 38 نفر سرنشین در این هواپیما بوده اند، گفت: در برخی رسانه‌ها گفته شد که این هواپیما 9 نفر سرنشین داشته، اما شخص رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که این هواپیما 38 نفر سرنشین داشته و از سرنگون نکردن آن تقدیر کرد.

سرگرد خدابخش تاکید کرد: شلیک ما شکست پروژه ترایتون و یا لبه تکنولوژی آمریکا نبود، ما با شلیک مان مشتی بر دهان تکنولوژی روز دنیا زدیم. آمریکا از برتری هوایی صحبت می کند، درحالی که ما در حال خویشتن داری در برابر آمریکا هستیم و اگر خویشتن دار نباشیم قطعا اینگونه نخواهد بود.

2727

کد خبر 1274116

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پهپاد هواپیمای بدون سرنشین سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئوی لحظه پرتاب موشک‌های بالستیک و کروز ایران منتشر شد

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ روابط عمومی کل سپاه بامداد روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

کد خبر 845028 منبع: مهر برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران هواپیما - پهپاد خبر ویژه دفاع - موشک حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • سرنگونی ۱۰۰ جنگنده پیشرفته؛ افتخاری از پدافند هوایی ایران + فیلم
  • رسانه صهیونیست: ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد
  • ماجرای مراحل تولید اولین پهپاد یک تنی توسط سپاه | تصاویر | نخستین تصاویر پهاد جاسوسی RQ170 آمریکایی  
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین
  • لحظات شکار پهپاد آمریکایی توسط پدافند هوایی سپاه
  • قویترین پهپاد‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۴
  • لحظه سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی + فیلم
  • ویدئوی لحظه پرتاب موشک‌های بالستیک و کروز ایران منتشر شد
  • ارسال پهپاد‌های اسکای رنجر کانادا به اوکراین