Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-20@06:19:38 GMT

لوح یونسکو به چهره مطرح موسیقی مقامی عرفانی رسید

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۴۳۵۰

لوح یونسکو به چهره مطرح موسیقی مقامی عرفانی رسید

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: علی اصغر رحیمی از چهره‌های موسیقی مقامی عرفانی کشور است. سردبیری کانون تنبور اصفهان و عضویت در کمیته ثبت آثار معنوی در حوزه موسیقی در سازمان میراث فرهنگی کشور از سوابق رسمی این هنرمند محسوب می‌شوند.

وی طی سالهای متمادی با سازمان یونسکو در زمینه خلق آثار و اجرای کنسرت ها همکاری فعال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین آهنگسازی آلبوم «بانگی عجب» به خوانندگی شهرام ناظری، حاوی نماهنگ هایی در اماکن تاریخی اصفهان را عهده دار بوده است که دفتر یونسکو در تهران این آلبوم را طی مراسمی در کاخ سعدآباد رونمایی کرد.

رحیمی تاکنون به چندین فستیوال جهانی موسیقی دعوت شده و کنسرت ها و کارگاه های تخصصی ای را در کشورهای مختلف از جمله انگلستان، روسیه، فنلاند، رومانی، مراکش، نپال، ترکیه، قطر و لبنان برگزار کرده است. تمرکز سال های اخیر وی بر پروژه های مشترک با همراهی انواع ارکسترها و موزیسین های غیرایرانی در کشورهای مختلف توجه نهادها و سازمان های بین المللی فرهنگی را در این خصوص برانگیخت.

دفتر تحقیقاتی DIALOGUE IN AGORA مستقر در آلمان که به گزینش و معرفی شاخص ترین پروزه های مشترک بین چهره های هنری برتر رومانی و چندین کشور متقابل از جمله ایتالیا، کانادا، فرانسه، آلمان و ایران پرداخته است، آلبوم ANCESTRAL DIALECTS رحیمی را با تایید دانشگاه کولوژ رومانی در لیست پنج اثر برتر هنری فرهنگی خود قرار داد.

این آلبوم یکی از اجراهای زنده رحیمی را به همراهی موزیسین های شاخص رومانی روایت می کند. انتشار این آلبوم در اروپا به علاوه سایر فعالیت های هنری و فرهنگی وی در رومانی باعث شد تا مقامات یونسکو و میراثی آن کشور، رحیمی را به عنوان چهره برتر میراث فرهنگی و هنری سال ۲۰۱۸ در رومانی گزینش و لوح مخصوص یونسکو را به وی اهدا کنند.

اعطای این لوح با عنوان لوح مخصوص چهره برتر هنری سال ۲۰۱۸ رومانی طی مراسمی رسمی در دفتر ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان با حضور عیدی ریاست سازمان و نیکولتا زاگورا نماینده یونسکو صورت گرفت. در این مراسم همچنین الینا دومیتریسو از سفارت ایران در رومانی، پروفسور لوریه ماتیه ریاست دپارتمان هنر دانشگاه مالدووا، پروفسور اشتفان پلموش نقاش برتر رومانیایی، ایزد خواستی از چهره های شاخص فرهنگی در شهرداری اصفهان، بخردی فعال فرهنگی و نازنین رحیمی به عنوان مترجم نیز شرکت داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن موسیقی مقامی عرفانی یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه عجیب برای جانشینی سرمربی اسپانیایی تراکتور

به گزارش همشهری‌آنلاین، بعد از جدایی پاکو خمس از تراکتور، طبیعتا نام گزینه‌های زیادی برای جانشینی او مطرح شد که یکی از عجیب‌ترین آنها سعید دقیقی بود. خب البته دوست و دشمن اتفاق‌نظر دارند که شمس‌آذر قزوین در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر عملکرد تحسین‌برانگیزی داشته و حتما بخش مهمی از امتیاز این ماجرا مال دقیقی بوده است، اما این حجم از توجه به او هم کمی اغراق‌آمیز و شتاب‌آلود به‌نظر می‌رسد.

به علاوه بین ۲نیم‌فصل شایعه حضور دقیقی روی نیمکت مس رفسنجان مطرح شد که این مسئله در آن زمان تمرکز سرمربی شمس‌آذر و شاگردانش را به هم زد و باعث شد آنها مدتی نتایج ضعیف به‌دست بیاورند. حالا که شمس‌آذر دوباره جان گرفته، دیگر از این داستان‌ها درست نکنید و همه‌چیز را بگذارید برای آخر فصل.

کد خبر 845355 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه تراکتور تبریز لیگ برتر فوتبال ایران

دیگر خبرها

  • توضیح امیرعباس ستایشگر درباره انتخاب مدیر جدید انجمن موسیقی
  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • معرفی ۱۰ چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر
  • گزینه عجیب برای جانشینی سرمربی اسپانیایی تراکتور
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • تلویزیون و سازمان‌های سینمایی آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی را تولید کنند
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • تعهد نسل جوان امروز در مسیر هنر انقلاب