Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-25@21:57:13 GMT

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی منصوب شد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۴۴۵۸

عبدالرضا اوحدی همدانی با حکم معاون آموزشی وزیر علوم به عنوان مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی منصوب شد.به گزارش بلاغ،به نقل از وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر با صدور حکمی عبدالرضا اوحدی را که دانش آموخته دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف و استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر است، به عنوان مدیرکل جدید دفتر گسترش آموزش عالی منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حکم صادره از معاون آموزشی وزیر علوم خطاب به اوحدی آمده است:

«نظر به مراتب دانش، تعهد و تجربیات ارزشمند جنابعالی در حوزه های مدیریتی، به موجب این حکم به سمت «مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی» منصوب می شوید.

مقتضی است در ادامه خدمات گذشته، ترتیبی اتخاذ فرمائید تا با رویکردی نوگرا و برنامه محور و با بهره گیری از خرد جمعی و مشارکت و همفکری دیگر مدیران، شاهد اعتلای بیشتر آموزش عالی باشیم.

در همین رابطه انتظار می رود، توجه ویژه ای به ضرورتِ اصلاح و بهبود فرایندها، چابک سازی سیستم، ضابطه مندی و انتظام بخشی به امور، هماهنگی بهتر با سایر بخشهای ستادی و نیز تلاش برای تحقق اهداف آمایش آموزش عالی مبذول فرمائید. 

از خداوند منان و کریم، توفیق روزافزون جنابعالی را مسألت می‌کنم.»

شایان ذکر است پیش از این ابوالقاسم دولتی عهده دار این سمت بود که از کوشش های وی در مدت تصدی این مسئولیت سپاسگزاری شد.

عبدالرضا اوحدی متولد، 1346، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌­تکنیک تهران) با مرتبه استادی با تخصص در صدا و ارتعاشات، دینامیک روتور، دینامیک سازه، کنترل صدا و ارتعاش و پایش سلامت و عیب یابی سازه و سیستم­های دوار است.

از وی بیش از 60 مقاله در مجلات بین­المللی معتبر و 100 مقاله در کنفرانس­های معتبر داخلی و خارجی چاپ شده و حدود 70 رساله و پایان­نامه کارشناسی ارشد و دکتری را هدایت و راهنمایی کرده است. حاصل بیش از 25 سال حضور در صنعت کشور، انجام بیش از 25 پروژه صنعتی و طرح کلان ملی بوده است.

اوحدی در سالهای 1369 و 1372 درجه کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و درجه دکتری خود را در سال 1379 از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرد و در سالهای گذشته به عنوان رئیس پردیس مهندسی مکانیک، هوافضا و دریا و عضو هیات رئیسه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، معاون آموزشی دانشکده مهندسی مکانیک، رئیس گروه طراحی کاربردی و رئیس گروه بین رشته­ای مهندسی مکاترونیک  فعالیت کرده است.

اوحدی از اعضای هیات موسس انجمن آکوستیک و ارتعاشات ایران است و به مدت 8 سال (سه دوره) به عنوان رئیس هیات مدیره انجمن مذکور فعالیت داشته است. راه اندازی و مدیریت آزمایشگاه­ تحقیقاتی آکوستیک و همچنین آزمایشگاه اندازه‌­گیری و تعیین خواص آکوستیکی مواد از جمله سوابق علمی اوست.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران/ لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیشنهاد منضم نمودن سابقه ۹۰ ساله دانشگاه تهران با قدمت بیش از ۱۷ قرن آموزش عالی در ایران و برگزاری بزرگداشت ۱۷۵۷ سال قدمت آموزش عالی در ایران به عنوان یک فخر ملی، در سال ۱۴۰۲ از سوی دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد و این پیشنهاد در اسفند ماه ۱۴۰۲ در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. در نهایت، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۸۹۸ این شورا که ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، واگذاری مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی به دانشگاه تهران را تصویب کردند.

بیشتر بخوانید:

کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟

«ایران آغازگر سنت دانشگاهی ۱۷۵۷ ساله در جهان و دانشگاه تهران نماد این فخر ملی در ۹۰ سالگی» به عنوان شعار آیین‌های دانشگاه تهران در نود سالگی، بر پس زمینه صفحات روزشمار تاریخی دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۳ نقش بسته است.

بررسی سیر تکامل نمادهای آموزش عالی ایران را می‌توان به پنج دوره شامل (۱) تاسیس دانشگاه جندی شاپور در سال ۲۷۱ میلادی، (۲) تاسیس نظامیه‌ها در سال ۱۰۶۵ میلادی، (۳) تاسیس ربع رشیدی در سال ۱۲۷۵ میلادی، (۴) تاسیس دارالفنون در دسامبر سال ۱۸۱۴ میلادی و (۵) شکل‌گیری دانشگاه نوین، دانشگاه تهران در سال ۱۹۳۴ میلادی تقسیم‌بندی نمود. بنابراین استفاده از این ظرفیت‌های تاریخی ملی که موجبات غرور ملی و امیدآفرینی را فراهم می‌سازد، نقطه عزیمت دانشگاه تهران در انتخاب شعار «ایران آغازگر سنت دانشگاهی ۱۷۵۷ ساله در جهان و دانشگاه تهران نماد این فخر ملی در ۹۰ سالگی» بود.

در سی و نهمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو که در نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی (آذر ماه ۱۳۹۶ خورشیدی) برگزار شد، سابقه طولانی دانش و آموزش در تمدن ایران باستان مورد توجه قرار گرفت. یونسکو در این اجلاس، قدمت تاسیس دانشگاه جندی شاپور را ۱۷۵۰ سال ثبت و آن را کهن‌ترین دانشگاه جهان اعلام کرد. پیش از این رویداد، دانشگاه‌های بزرگ و نام‌آشنایی چون بولونیا، آکسفورد، کمبریج و سوربون، با قدمت نزدیک به ۱۲۰۰ سال را آغازگر سنت دانشگاهی در جهان می‌دانستند. ثبت پیشینه تاریخی جندی شاپور، بر قدمت آموزش عالی در جهان افزود و کانون آن را از مغرب زمین به مشرق و دیار کهن ایران انتقال داد.

معرفی جندی شاپور به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان افتخاری است که نصیب کشور ایران شده است و این امر سابقه طولانی و قدیمی آموزش و علم‌اندوزی در کشور را به همگان اثبات می‌کند لذا اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصویب «واگذاری مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» ماموریتی خطیر به دانشگاه تهران نماد آموزش عالی ایران واگذار کرد.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر و نماد آموزش عالی ایران یاد می‌کنند و در دیدار با دانشگاهیان در سیزدهم بهمن ماه ۱۳۸۸ فرمودند: «در واقع باید گفت دانشگاه تهران، دانشگاه ایران است و همیشه الهام‌بخش و پیشرو بوده و بیش از این هم ان‌شاءاللَّه باید باشد.» لذا بر اساس این تاریخچه ارزشمند نمادهای آموزش عالی در ایران و نقش‌آفرینی دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی ایران در دوره کنونی که از تکامل تاریخی جندی شاپور، نظامیه، ربع رشیدی و دارالفنون شکل گرفته و میراث‌دار این تاریخ کهن است و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» در خرداد ماه ۱۴۰۳ افتتاح و در طول این سال دنبال می‌شود تا از طریق این رویدادها، ضمن معرفی پیشینه فرهنگی و علمی تمدن ایرانی- اسلامی به جهانیان، به تبیین نقش دانشگاه تمدن‌ساز پرداخته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228420 برچسب‌ها دانشگاه تهران

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران/ لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد /بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی