Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:24:57 GMT

تلفات برق اشتهارد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۴۴۶۲

مسلم دهقان نیری روز چهارشنبه به ایرنا گفت: در انتهای سال ۱۳۹۷ تعداد مشترکین این شهرستان ۲۰ هزار و ۱۳۸ انشعاب و پیک بار آن ۱۱۴ مگاوات ساعت بوده که فروش انرژی ۶۱۴ هزار مگاوات ساعت معادل ۵۹ میلیارد ریال بوده است.
وی تصریح کرد: در اشتهارد ۲ شهرک صنعتی فعال وجود دارد که ۲ پست فوق توزیع که در مجموع ۱۸۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارند، برق اشتهارد را تأمین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به رشد روز افزون اشتراک‌های صنعتی، توجه ویژه به احداث و تقویت زیرساخت در حوزه فوق توزیع و انتقال در این شهرستان ضروری است.
دهقان نیری اظهار داشت: در حال حاضر تأسیسات موجود شهرستان اشتهارد دارای ۶۸۹ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۱۸۱ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۷ هزار و ۳۷۸ دستگاه چراغ روشنایی معابر، ۳۴ فیدر فشار متوسط، هزار و ۷۴۴ دستگاه پست هوایی، ۱۸۴ دستگاه پست زمینی اختصاصی و یک دستگاه پست زمینی عمومی می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه ۸۷ درصد مصرف برق شهرستان اشتهارد را مشترکین صنعتی مصرف می‌کنند افزود: درصد تلفات شبکه در سال ۹۴ از ۵.۹ درصد به ۳.۹ درصد در پایان سال ۹۷ رسیده که این عدد از هدف تعیین شده پایین‌تر می‌باشد هدف تکلیفی سال ۹۷ عدد ۴.۲ درصد بوده که موفق شدیم این عدد را به ۳.۹ کاهش دهیم.
مسلم دهقان نیری مدیر توزیع برق اشتهارد گفت: در بحث کشف انشعابات غیرمجاز در سال ۹۷ جمعاً ۲۵۹ انشعاب غیرمجاز کشف و مبلغ ۵۷۴ میلیون تومان بهای انرژی و ۱۲۲ میلیون تومان خسارت به شبکه وصول شده است که این منطقه برای سه سال متوالی رتبه اول و رسیدن به هدف کاهش تلفات برای ۲ سال متوالی رتبه اول و رسیدن به هدف وصول مطالبات کمترین زمان احداث شبکه برای تأمین برق مشترکین برای سه سال متوالی که ۱۵۰ روز بود و در ۱۸ ماه گذشته ۸ مرتبه رتبه اول و ۴ مرتبه رتبه دوم در ارزیابی ماهانه مناطق کسب کرده است.
وی اظهار داشت: در سال ۹۷ از مجموع حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پاداش پرداخت شده به مشترکین همکار در طرح‌های مدیریت مصرف تابستان ۹۷ کل شرکت پرداخت شده که مبلغ ۷۵۲ میلیون تومان مربوط به شهرستان اشتهارد بوده و در سال گذشته سهم بسیار قابل توجهی که بالغ بر ۴۰ درصد مدیریت مصرف می‌باشد را برای عبور از پیک تابستان داشته است این در حالی است که ۹ درصد فروش انرژی شرکت را دارا بوده است. در ضمن بیشترین عددی که یک مشترک به عنوان پاداش همکاری در مدیریت بار تابستان ۹۷ دریافت کرد مربوط به شرکت فولاد چدن آذر به مبلغ ۱۶۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.
وی در ادامه افزود: به منظور همکاری در پیشبرد طرح‌های مدیریت مصرف تابستان سال ۹۸ جلسه‌ای با مدیر شهرک صنعتی اشتهارد برگزار شد که در آن جلسه آقای مهندس فرشی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز هم حضور داشتند که تا این لحظه توانستیم ۱۱۰ تفاهم نامه برای مشترکین عمده مدیریت تابستان ۹۸ منعقد کنیم. مولدهای صنایع و مولدها و سایر طرح‌های تشویقی که توانیر اعلام کرده است جزئی از این تفاهم نامه‌ها می‌باشد.
وی در پایان با اشاره به توفیقات شایسته مدیریت توزیع برق شهرستان اشتهارد در زمینه‌های علمی ، فرهنگی و خدمت رسانی به مردم که مورد تقدیر قرار گرفته گفت: مقاله هایLife time Base Method for preventive maintenance of Distribution Transformer در سومین کنفرانس بهره برداری و دیسپایچنگ تبریز در سال ۹۳ توسط آقایان وحید زارعی و محمدرضا عظیمی زاده، کنترل کیفی و تست فنی ترانسفورماتورهای عمر بالا در شرکت توزیع نیروی برق البرز در پنجمین کنفرانس بهره برداری و دیسپاچینگ – اردبیل در سال ۱۳۹۵ توسط آقایان محمدرضا عظیمی زاده و مسلم دهقان نیری، تأثیر دو سناریو در بخش کشاورزی بر روی مصرف کلان انرژی کشور با چشم انداز ۱۴۰۰ – مقاله برتر در کنفرانس بین المللی انرژی – پژوهشگاه نیرو در سال ۱۳۹۷ توسط آقایان محمدرضا عظیمی زاده مسلم دهقان نیری و مقاله بررسی فنی – اقتصادی نصب پله خازنی ثابت در پست‌های هوایی مشترکین صنعتی جهت حذف توان راکتیو، بی باری ترانسفورماتور بمنظور کاهش تلفات در بی باری شبکه در کنفرانس چالش‌های مهندسی برق استان البرز در سال ۱۳۹۷ که توسط آقایان محمدرضا عظیمی زاده مسلم دهقان نیری ارائه شده است.

۷۴۱۰/۶۹۹۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز بازدید از شهرستان اشتهارد، با امام جمعه محترم و دادستان این شهرستان دیدار کرد و همچنین از بنا‌های تاریخی این شهرستان از جمله امامزاده سلیمان (ع)، مجموعه صیادیه، مسجد جامع اشتهارد و مجتمع گردشگری روستای جارو بازدید کرد.
رحیم خاکی افزود: بر اساس اعتبارات ابلاغ شده، امسال بخشی از مرمت امامزاده سلیمان پیش برده می‌شود که در فاز اول مطالعات و استحکام‌سازی بنای شبستان است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در این بازدید از پروژه‌های گردشگری شهرستان بازدید و بر رفع موانع این طرح‌ها تأکید کرد و گفت: امسال امید می‌رود با پیشبرد طرح‌های گردشگری اشتهارد از جمله مجموعه گردشگری روستای جارو و پروژه دستکند‌های صخره‌ای اشتهارد تحولی در افق گردشگری این شهرستان ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا
  • کاهش تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در اسفند ۱۴۰۲به ۲۴.۵ درصد
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز
  • ایمن سازی دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان طرقبه شاندیز