Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: حدود ۷۰۰ واحد مسکونی از مددجویان کمیته امداد نیاز به احداث دارد که روند احداث ۲۵۰ واحد مسکونی آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مرتضی موصلیمدیرکل کمیته امداد خوزستان بعدازظهر امروز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نیاز‌های خانوار‌های متأثر از سیلاب در خوزستان، مسکن است که بر اساس ارزیابی بنیاد مسکن حدود ۷۰۰ واحد مسکونی از مددجویان کمیته امداد نیاز به احداث و یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیاز به تعمیر دارند که با همکاری سپاه، بنیاد مسکن، خیرین و با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، کار احداث و تعمیر واحد‌های مسکونی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روند احداث ۲۵۰ واحد مسکونی آغاز شده است و یک واحد مسکونی نیز در دو روز گذشته در دشت آزادگان به اتمام رسید.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به تسریع در روند پرداخت تسهیلات در چند روز گذشته، عنوان کرد: حدود یک هفته است که مشکلات پرداخت تسهیلات در بانک‌ها حل شده و ضمانت‌ها به صورت زنجیره‌ای انجام می‌شود که در سرعت احداث و تعمیر منازل مسکونی تأثیرگذار است و تلاش می‌شود کار تعمیر واحد‌های مسکونی تا ۴ ماه آینده و کار احداث تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی گفت: حدود ۵۰۰ پک لوازم منزل شامل یخچال، فرش و دیگر کالا‌های مهم با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توزیع شده و تلاش می‌شود ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار از این پک استفاده کنند؛ همچنین با همکاری سایر نهاد‌ها کولرگازی برای خانوار‌های فاقد کولر تهیه خواهد شد.

موصلی در خصوص تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان، اظهار کرد: تسهیلات اشتغال که توسط صندوق امداد ولایت و از محل منابع اعتباری کمیته امداد تأمین شده بود، به مدت یک سال امهال شده است.

وی افزود: تسهیلات اشتغال‌زایی جدید با مبلغ ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان بر اساس نوع طرح برای خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل ابلاغ شد که تاکنون برای ۷۰ طرح اشتغال‌زایی در این ماه پرداخت صورت گرفت.

موصلی با اشاره به برنامه جدید برای اشتغال‌زایی خانوار‌های سیل‌زده، عنوان کرد: در فاز اول این طرح، ۲۰۰ واحد مسکونی احداث خواهد شد که بر روی سقف هر کدام از این خانه‌ها یک نیروگاه کوچک خورشیدی ۵ کیلووات نصب خواهد شد که علاوه بر حل مشکل مسکن این خانوار‌ها درآمد حاصل از نیروگاه کوچک خورشیدی نیز به اقتصاد و معیشت آن‌ها کمک خواهد کرد.

وی گفت: هزینه هر نیروگاه خورشیدی حدود ۴۵ میلیون تومان است که منابع آن از طرف کمیته امداد و بخشی از طریق اعتبارات بلاعوض تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/ب

آغاز احداث ۲۵۰ واحد مسکونی سیل‌زدگان مددجوی کمیته امداد در خوزستان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ ۵ هزار و ۶۰۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی توانسته اند هم خود شاغل شوند و هم زمینه اشتغال دیگران را هم فراهم کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان گفت: پارسال ۶۵۰۰ نفر آموزش‌های قالبیبافی سفالگری، منبت کاری، سبد بافی و. دیده اند.

رسول شیخی زاده افزود: پارسال ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی و خود کفایی به مدد جویان پرداخت شده است.

استاندار همدان هم در جشن توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با بیان اینکه کار کمیته امداد در استان رضایت بخش است: گفت از همه توانمان برای مسکن مددجویان استفاده می‌کنیم.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: خودکفایی و یاری رساندن به جامعه هدف نهایی کمیته امداد است و ما با حمایت دائم از مددجویان زمینه توسعه کار و فعالیت آنها را فراهم کرده ایم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان همدان هم در این مراسم گفت: با کار‌های زیربنایی و فرهنگ سازی ۸ هزار و ۲۰۰ دانش آموز مددجو رتبه‌های برتر آزمون سراسری را کسب کرده اند.

آقای صباغیان با اشاره به توانمند سازی همه جانبه، افزود: هفته گذشته ۳۳ هزار و ۸۶۳ مسکن ساخته و به مددجویان تحویل داده شده است و توانمند سازی مددجویان از طریق خودکفایی و اشتغالزایی همچنان ادامه دارد.

پارسال و با نیت توانمندسازی مددجویان ۱۰۰ هزار نفر با آموزش و دریافت تسهیلات خودکفا شدند.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران