Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:02:12 GMT

کارگران ظرفیت بالایی در دفاع از انقلاب دارند

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۴۵۶۵

کارگران ظرفیت بالایی در دفاع از انقلاب دارند

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ کیا عاشوری روز چهارشنبه در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان بسیج کارگری استان با بیان اینکه بسیج یک میراث گران سنگ است اظهار کرد: امام خمینی (ره) انقلاب را با مردم شروع و اعتقاد داشت با همین مردم می‌شود انقلاب را حفظ کرد.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) حفاظت از انقلاب را به مردم سپرد افزود: بسیج اجازه نداد یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن بیفتد و سازماندهی بسیجیان در قالب سازمان اقشار بسیج اقدامی خوب بود و بسیج یک منظومه چندوجهی برای پاسخ به نیازمندی‌های کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج با بیان اینکه از اقشار مهم و تأثیرگذار بسیج، نیروهای خوب و مردمی حوزه کارگری بود گفت: شهید برونسی در دوران دفاع مقدس یک کارگر و بنایی بود که فرمانده تیپ شد و این نشان می‌دهد که کارگران از ظرفیت بالایی برخوردار هستند.

وی مطالبه گری را از صفات بسبجیان دانست و تصریح کرد: حضور بین کارگران و کارفرمایان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بسیج کارگری در این زمینه حضور حداکثری داشته باشد و کمک شورای قشر بسیج نیز استفاده کند.

رئیس سابق سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه رسالت جامعه کارگری از اهداف ما بود اظهار کرد: بحث جذب را در قشر کارگری افزایش دادیم.

سرهنگ بهرام صدیقی افزود: هم افزایی با اقشار مختلف بسیج از اهداف مهم ما بود و در اکثر برنامه‌های خود دفاع از حق و حقوق کارگران و کارفرمایان را مدنظر قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۷۰ پایگاه بسیج کارگری در گیلان داریم تصریح کرد: سرکشی از کارخانجات و واحدهای تولیدی در جهت برطرف کردن مشکلات کارگران و کارفرمایان از دیگر برنامه‌های سازمان بود.

در پایان این جلسه از زحمات سرهنگ بهرام صدیقی تکریم و سرهنگ حسین پور حیدری به عنوان رئیس جدید سازمان بسیج کارگری منصوب شدند.

۷۲۹۶/‏۲۰۰۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان

به گزارش «نماینده»، علی بابایی کارنامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار امروز با هزارن نفر از کارگران کشور به مناسبت روز کارگر، عنوان کرد: ابتدا از رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنیم که با شناخت عمیق از وضعیت کارگران کشور، مسائل پیش روی جامعه کارگری را مطرح می‌کنند. هر سال که ما خدمت ایشان شرفیاب می‌شویم، نکات جدیدی را مطرح می‌کنند که این نکات می‌تواند راهکاری برای مسئولین و دست‌اندارکاران باشد که در این مواقع چه کار کنند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس مسائل بیمه‌ای و تامین اجتماعی کارگران کشور را از مسائل مطرح شده توسط رهبر انقلاب در دیدار با کارگران خواند که می‌تواند از اولویت‌های اول این حوزه باشد و افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین در مصادیق شعار سال به نقش کارگران و مسئولان در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور مطالبی تبیین و تحلیل فرمودند.

بابایی کارنامی تصریح کرد: از نکات یا تذکرات جدی که مقام معظم رهبری در این دیدار به مسئولان یادآور شدند، یکی در بحث امنیت شغلی کارگران بود. همه ساله مقام معظم رهبری دغدغه‌شان را مطرح می‌کنند و امسال صریح‌تر مطرح کردند و آن هم این بود که بالاخره باید کاری کنیم کارگری که با قناعت و نجابت مشغول به کار است به آینده شغلی خود اطمینان و امید داشته باشد و امنیت پایدار برای کارگران ایجاد شود تا در نتیجه آن اقتصاد کشور هم رونق پیدا کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم افزود: مطالبه و تذکر دیگر رهبر معظم انقلاب بحث بیمه تامین اجتماعی و ابلاغیه‌های مرتبط با تامین اجتماعی بود. ایشان از عدم اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی گلایه داشتند که کاملا درست و به جا بود و از این نظر باید از ایشان تشکر کرد. ما در این زمینه در مجلس منتظر لایحه دولت هستیم، غفلت دولت در این موضوع قابل قبول نیست و در این بخش حتماً باید زودتر دست به کار شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه گفت: رهبر انقلاب در این دیدار علاوه بر تبیین وظایف مسئولان، اشاره‌ای هم به وظایف جامعه کارگری داشتند از کارگران خواستند به انضباط، بهره‌وری در کار توجه و اهتمام داشته باشند. از طرف دیگر هم راجع به معیشت، رفاه، مسکن کارگران و مردمی سازی اقتصاد تذکرات لازم را دادند. از همه مهم‌تر به جامعه آماری کارگران کشور اشاره کردند، یک کلیدواژه و عبارت بسیار خوب به کار بردند و فرمودند اگر حال جامعه کارگری خوب باشد، حال ملت هم خوب خواهد بود.

بابایی کارنامی ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین فرمودند بیش از 50 درصد از جامعه امروز ما کارگران و خانواده ایشان هستند، لذا ما باید همه اقدامات و تمهیدات خود را برای بهتر کردن حال و وضعیت کارگران در همه حوزه‌های امنیت شغلی، بیمه‌ها، رفاه و... به کار بگیریم. خوشبختانه مجلس همواره در این زمینه اعلام امادگی کرده، الان هم همانند همیشه در خدمت جامعه کارگری هستیم. فراکسیون کارگری هم با پیگیری عالمانه مقام معظم رهبری و برای رسیدن به استانداردهای لازم براساس افزایش وضعیت و ارتقاء فرهنگ کار در کشور توان لازم را بگذارد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس در پایان با اشاره به گلایه به حق رهبر انقلاب از عدم اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی، تصریح کرد: دولت باید سیاست‌های کلی را در قالب یک لایحه کامل و جامع به مجلس ارائه کند، مجلس در این زمینه رأساً نمی‌تواند کاری انجام دهد. مجلس هم همان‌گونه که قبلاً آمادگی خود را اعلام کرده است، بارها در خدمتتشان بوده و الان هم هست، اما در بعد نظارتی از ابتدای مجلس ورود جدی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • دیدار ۴۶ کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب
  • ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند
  • دیدار ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب
  • ۴۰ کارگر از سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است