Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان، غلامرضا زین الدینی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کمبود آب شرب شهر کرمان ضمن اشاره به کمبود آب شهر کرمان اظهار داشت: سال گذشته شهر کرمان ۸۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داشت که این میزان در سال جاری به ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه رسیده است این در حالی است که درسال گذشته با ۸۸ حلقه چاه هزار و ۹۶۰ لیتر در ثانیه آب تامین می کردیم و در حال حاضر با ۹۰ حلقه چاه هزار و ۸۶۰ لیتر آب استحصال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در سال جاری ۳۵ مورد جابجایی یا حفر چاه جدید داشته ایم علاوه بر آن سه حلقه چاه جدید از کشاورزان خریداری کرده ایم که هزینه خرید هرکدام به طور متوسط پنج میلیارد تومان بوده است.

زین الدینی ادامه داد: یکی از چاه های خریداری شده از کشاورزان وارد مدار شده است و اقدامات لازم به منظور ورود آب دو حلقه دیگر به شبکه آب شهر کرمان درحال انجام است.

وی با اشاره به وجود دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در شهر کرمان گفت: با خروج پمپ ها و انشعابات غیرمجاز مشکل آب بسیاری از محلات رفع خواهد شد و درصورت همکاری شهروندان و اعلام پمپ های غیرمجازی که در محلات آنها وجود دارد در این امر تسریع به وجود خواهد آمد، با خروج دو پمپ غیرمجاز از هر کوچه مشکل آب کل کوچه مرتفع خواهد شد.

مدیر آبفای شهری شهرستان کرمان ادامه داد: فرقی بین شهروندان نیست گزارشات کم آبی از نقاط مختلف شهر وجود دارد نقاطی در حاشیه شهر کرمان وجود دارد که باید مشکل اراضی خود را با شهرداری و مراجع متولی امر زمین حل کنند و سپس با مراجعه با اداره آبفای نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای انشعاب آب اقدام کنند.

وی در پاسخ به امکان جیره بندی آب گفت: جیره بندی آب پاسخگو نخواهد بود چراکه قطع آب بخشی از شبکه سبب خالی شدن آب لوله های مسیر میشود و پر شدن مجدد آن کاری زمان بر خواهد بود که مشکل را بیشتر می کند.

کد خبر 4652125

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب استان کرمان بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۱۵۰ هکتار به محدوده شهر هشترود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرید قشلاقی در جلسه شورای شهر با بیان اینکه متاسفانه محدوده شهر برای احداث و ساخت مسکن کوچک است گفت: از این رو با الحاق ۱۵۰ هکتار زمین می‌توان شهر را گسترش داد.

وی در ادامه از راکد ماندن طرح فاضلاب مدرن شهری انتقاد و اظهار کرد: متاسفانه این طرح در داخل شهر با حرکت آهسته رو به جلو می‌رود و هر سال چند صد متری اجرا می‌شود.

قشلاقی گفت: متاسفانه قبل از اجرای شبکه در داخل شهر اقدام به احداث ساختمان تصفیه‌خانه کرده اند و هزینه میلیاردی شده، اما متاسفانه هنوز فعلا پس از گذشت چند سال دیوار‌های این تصفیه‌خانه هم در حال تخریب است.

فرماندار هشترود گفت: سرازیر شدن فاضلاب شهری هشترود به رودخانه وسط شهر قابل قبول نیست، زیرا علاوه بر نشان دادن چهره کریه به شهر باعث بروز بیماری هم می‌شود و متاسفانه کشاورزان پایین دست رودخانه‌ها هم از آب این فاضلاب آبیاری می‌کنند.

وی در ادامه از شهرداری خواست سد معبر کنندگان در سطح شهر را ساماندهی دهد

دیگر خبرها

  • توضیحات سخنگوی دولت در خصوص لایحه افزایش تعطیلات + فیلم
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • الحاق ۱۵۰ هکتار به محدوده شهر هشترود
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ضبط ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیرجان
  • بزرگترین آب شیرین کن استان در آبادان راه اندازی می شود
  • توزیع بیش از ۷۰ میلیون لیتر  مواد سوختی در روستا‌های کرمانشاه
  • مشکل آبرسانی روستاهای بخش ارم دشتستان رفع شد