Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر رزم جو شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی راهکارهای بهبود شرایط کسب و کار حوزه فرش استان خراسان جنوبی افزود: ۲۶۰ میلیارد تومان سهم خراسان جنوبی از این اعتبارات است که تاکنون ۹۰ درصد آن جذب شده اما ۱۰ درصد از این اعتبارات به فرش و صنایع دستی اختصاص یافته که خراسان جنوبی می تواند از این ظرفیت بهره مند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تسهیلاتی هم در این زمینه در اختیار کمیته امداد است که می توان استفاده کرد و تسهیلات دیگری هم از محل صندوق کارآفرینی امید و بانک سینا در اختیار است که می توان گفت برای ارتقای فرش خراسان جنوبی هیچگونه مشکلی در زمینه تسهیلات وجود ندارد.

معاون سرمایه گذاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: تعیین الگوهای مناسب برای رسیدن به توسعه متوازن روستایی از مهمترین محورهای پیش رو است که در همین ارتباط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال الگوی خوشه ای هستیم.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی ظرفیت خوبی در زمینه الگوی خوشه ای دارد افزود: بخش فرش را به راحتی می توان در قالب الگوی خوشه ای مدیریت کرد که برگزاری نمایشگاه و تامین بازار فروش یکی از محورهای این الگو است.

رزم جو گفت: مهمترین دغدغه در بازار فرش روستایی، بازار فروش است که هرگونه تلاش برای این مهم توسعه روستایی را در بر خواهد داشت.

وی افزود: خراسان جنوبی ظرفیت خوبی در زمینه فرش در کنار محصولات استراتژیک همچون زعفران و زرشک دارد که این هنر ایرانی در این خطه از مرز و بوم افتخار هر ایرانی است.

وی اظهار داشت: تلاش روستاییان در زنده نگه داشتن این هنر اصیل ایرانی مسئولیت را بر مدیران بیشتر می کند که امیدواریم با هماهنگی و مدیریت مدیران استانی بتوانیم مشکل فرش را در خراسان جنوبی مرتفع کنیم.

رزم جو تصریح کرد: در حوزه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم موظفیم رشد اقتصادی را در روستا فراهم کنیم، این در حالی است که سالیان متمادی خدماتی در روستاها ارایه شده اما توسعه متوازن را در بر نداشته است.

وی گفت: خدمات زیرساختی قابل توجهی بعد انقلاب به روستاها سوق داده شده اما متوازن نبودن آن خالی از سکنه شدن برخی روستاها را در بر داشته است.

مدیرعامل شرکت صنعت آفرینان امداد هم در این نشست با بیان اینکه فرش خراسان جنوبی از کیفیت خوبی برخوردار است گفت: امیدواریم با ایجاد نمایشگاهی بتوانیم ظرفیت خوبی را برای بازار فروش این تولید مرغوب فراهم کنیم.

مهدی ابراهیمی افزود: در زمینه حمایت از صنعت فرش به صورت پایلوت از خراسان جنوبی شروع خواهیم کرد که هدف اصلی ما توسعه پایدار و هدفمند روستا است.

وی گفت: در زمینه ارتقای فرش ایران از هیچ تلاشی چشم پوشی نخواهیم کرد و ارتقای فرش خراسان جنوبی بخشی از این هدفگذاری است که حمایت خواهیم کرد.

استان خراسان جنوبی ۵۰ هزار بافنده فرش دستباف دارد.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش خراسان جنوبی توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

جواد قناعت امروز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در اولین شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده‌سازی گفتمان انقلاب در راستای هویت اسلامی - ایرانی است که در همین راستا دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

استاندار با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، افزود: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

قناعت گفت: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

وی خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت ها باید مشخص و دستگاه ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

استاندار افزود: برخی موضوعات و تصمیم ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد اما رسانه های دنیا برای آن واکنش نشان می دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

قناعت گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

به گفته وی، آمریکا با قدرت عظیم نظامی در صحرای طبس بدون اینکه ما گامی برداریم درگیر طوفان شن شد و بزرگترین هواپیماهای آمریکا زمین گیر شدند. باید معجزه پنجم اردیبهشت در عرصه‌های ملی جدی دیده شود.

قناعت با بیان اینکه برای اجرای برخی پروژه ها اعتبارات ملی داریم، گفت: نیاز است دستگاه های متولی، مطالبات خود را از مرکز پیگیری کنند تا شاهد پیشرفت فیزیکی بیشتری در پروژه ها باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی