Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا که این روزها به سردرگمی سیاستی درباره ایران معروف گشته در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی با وجود تکرار گزافه گویی در مورد قدرت نظامی آمریکا ابراز امیدواری کرد که جنگی بین کشورش و ایران رخ ندهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز ابراز امیدواری کرد که بین کشورش و ایران رویارویی نظامی رخ ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ ضمن تاکید مجدد بر  تمایل به اجتناب از تقابل با ایران مدعی شد که اگر تقابلی صورت گیرد آمریکا در شرایط بسیار خوبی [از لحاظ نظامی] قرار دارد.

وی که چند روز گذشته همزمان از مذاکره، تحریم و مناقشه علیه ایران سخن گفته،  افزود: «اگر جنگی رخ دهد زیاد طولانی نخواهد بود و ما نیروی پیاده‌نظام به منطقه اعزام نخواهیم کرد.»

این ادعا چند روز بعد از آن اعلام می شود که متحدان آمریکا بخاطر ناتوانی آمریکا در واکنش متناسب با سرنگونی پهپاد آمریکایی بر فراز حریم هوایی ایران، به شدت از وی انتقاد می کنند.

از طرفی ترامپ و سایر مقامات آمریکایی از این واقعیت آگاهند که «جنگ محدود» با ایران در عمل امکان‌پذیر نیست چرا که مقامات ایران بخصوص رهبری معظم، بارها بر این نکته تاکید کرده اند که «دوران بزن در رو» به سر آمده است.

بامداد روز پنج‌شنبه 30 خرداد یک فروند پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکا بر فراز آب‌های ایران هدف پدافند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد. کمتر از 24 ساعت بعد از این حادثه سران دولت و کنگره آمریکا در اتاق وضعیت کاخ سفید تشکیل جلسه دادند تا در مورد واکنش به سرنگونی این پهپاد متجاوز تصمیم‌گیری کنند. اما به‌رغم شایعات رسانه‌های غربی، در نهایت هیچ واکنشی از سوی نظامیان آمریکایی دیده نشد.

ترامپ مدعی شد به‌دلیل اینکه نمی‌خواسته 150 نفر به‌تلافی سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین کشته شوند، حمله محدود به سه پایگاه نظامی در ایران را در دقایق آخر متوقف کرده است؛ اما ساعاتی بعد «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که از حاضران نشست اضطراری در کاخ سفید بود، به خبرنگاران گفت اصلاً‌ چیزی در مورد لغو حمله به ایران نشنیده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا یک میلیارد دلار دیگر تسلیحات به اسرائیل می‌دهد

یک مقام آمریکایی در گفتگو با نشریه وال استریت ژورنال (WSJ) اعلام کرد که دولت آمریکا در حال بررسی قراردادهای تسلیحاتی جدید با اسرائیل به ارزش بیش از یک میلیارد دلار است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک مقام آمریکایی در گفتگو با نشریه وال استریت ژورنال (WSJ) اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی قراردادهای تسلیحاتی جدید با اسرائیل به ارزش بیش از یک میلیارد دلار است.

بر اساس این گزراش که روز جمعه منتشر شد، این قراردادها شامل مهمات تانک، خودروهای نظامی و گلوله‌های خمپاره می‌شود.

این گزارش تاکید می‌کند که تسلیحات پیشنهادی که علاوه بر مواردی است که در قالب یک قرارداد کمک نظامی به اسرائیل مطرح شده و در حال حاضر برای تصویب در کنگره آمریکاست، یکی از بزرگترین محموله‌های تسلیحات به رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات زمینی نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) در غزه خواهد بود.

آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد

وال استریت ژورنال تأکید کرد که این قراردادها در حالی مطرح شده که حساسیت‌ها در مورد استفاده از تسلیحات آمریکایی در نوار غزه افزایش یافته است.

گفته می شود که این قراردادهای پیشنهادی 700 میلیون دلار مهمات تانک، 500 میلیون دلار خودروهای تاکتیکی و کمتر از 100 میلیون دلار خمپاره در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد.

این در حالی است که اخیرا تنش‌های نظامی بین ایران و رژیم صهیونیستی در پی حمله این رژیم به کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه به شدت افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین در پی سرنگونی یک بمب افکن راهبردی روسیه تشدید شد
  • چرا آمریکا باید نگران حمله مجدد ایران به اسرائیل باشد؟
  • رایزنی‌ها با آمریکایی‌ها نه حتی روزانه بلکه ساعتی شده
  • قربان‌اوغلی سفیر پیشین ایران: رایزنی‌ها با آمریکایی‌ها نه حتی روزانه بلکه ساعتی شده
  • آمریکا یک میلیارد دلار دیگر تسلیحات به اسرائیل می‌دهد
  • عامل تاخیر حمله اسرائیل به ایران چیست؟ پاسخ کارشناس صهیونیست
  • پیامدهای تقابل نظامی اسرائیل و ایران
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!