Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه در همسویی با سیاست‌های دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود گفت: پاریس و واشنگتن در پی «توافقی دقیق‌تر» با ایران هستند.

مکرون در گفتگو با شبکه ژاپنی ان اچ کی (NHK) ضمن تاکید بر لزوم تلاش برای کاهش تنش‌های میان آمریکا و ایران، مدعی شد او و ترامپ هدف مشترکی دارند؛ اینکه از دستیابی یران به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرون افزود اما گاهی با روش‌های ترامپ مخالف است.

رئیس جمهور فرانسه که این اظهارات را پیش از برگزاری نشست گروه ۲۰ در شهر اوزاکا بیان می‌کرد افزود معتقدم تشدید تنش ها، تحریم پس از تحریم، اقدامات تحریک آمیز و تقویت توان نظامی بسیار خطرناک است.

مکرون در ادامه مدعی شد: پاریس و واشنگتن خواهان مذاکره برای دستیابی به توافقی جدید و دقیق‌تر هستند. اما پیش از آن باید گام‌های کوچکی برای کاهش تنش‌ها برداشته شود.

او در ادامه گفت همه طرف‌ها باید برای انجام مذاکراتی که هدف آن جلب اعتماد طرفین باشد، تلاش کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها

در آستانه مذاکرات مهاجرتی بین آمریکا و کوبا، دولت هاوانا از واشنگتن خواست تا تحریم‌ها علیه این کشور را کاهش دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دولت کوبا در آستانه برگزاری مذاکرات مهاجرتی در سطح عالی با مقامات آمریکا، از واشنگتن خواست تا تحریم ها علیه این کشور را کاهش داده و به توجه خاص به موضوع ورود غیرقانونی کوبایی ها به خاک آمریکا پایان دهد.

براساس این گزارش، نشست دوسالانه بین دو کشور که از دوران ریاست جمهوری ترامپ به حالت تعلیق درآمده بود، بار دیگر از سال 2022 و در بحبوحه ثبت رکوردی بی سابقه از ورود غیرقانونی حدود نیم میلیون کوبایی به خاک آمریکا از سال 2021، آغاز شده است.

نشست دوسالانه این مرتبه قرار است امروز در شهر واشنگتن برگزار شود.

برگزاری این نشست در حالی است که کوبا در یک بحران اقتصادی عمیق که به دلیل کمبود کالاهای اساسی در کشور، تورم فزاینده و تحریم ها ایجاد شده، گرفتار شده است. هدف از مذاکرات پیش رو با مقامات آمریکا، بهبود مهاجرت ایمن، قانونی و منظم بین دو کشور است.

معاون امور آمریکا در وزارت امور خارجه کوبا با اشاره به عدم دستیابی به این اهداف اظهار کرد انجام این مذاکرات همچنان یکی از موارد تماس و گفتگو با دولت جو بایدن است. تحریم ها نیز وزن و فشار زیادی بر شرایط مهاجرتی دو جانبه دارد.

براساس این گزارش، دولت کمونیست کوبا سال های زیادی است که مدعی است تحریم های فلج کننده آمریکا، باعث ایجاد خفقان شدید در این کشور شده و قانون تعدیل سال 1966 کوبا، نیز که حقوق ویژه‌ای را برای کوبایی هایی که وارد کشور می شوند و به محض ورود از آنها حمایت می کند، باعث تشویق جوانان به مهاجرت شده است.

اما آمریکایی ها به عنوان مقصد اصلی مهاجران کوبایی، در پاسخ به این ادعاهای مقامات کوبا اظهار می کنند که نبود آزادی های مدنی و حقوق بشر در کوبا با وضعیت اقتصادی تحت سلطه باعث اجبار شهروندان این کشور برای مهاجرت شده است.

این در حالی است که دولت آمریکا مسیرهای قانونی برای مهاجرت کوبایی ها را با هدف مبارزه با مهاجرت غیرقانونی افزایش داده از جمله از طریق دسترسی به ویزای آمریکا در هاوانا، پیوستن دوباره اعضای خانواده های جدا افتاده و برنامه های حقوق بشری.

اما معاون امور آمریکا در وزارت امور خارجه کوبا معتقد است تا زمانی که تحریم ها پابرجاست، این قوانین تاثیری در حل مشکل ندارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نام کوبا را در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار داده بود و جو بایدن رئیس جمهور فعلی نیز با وجود آنکه بسیاری از قوانین دوران ترامپ را لغو کرده اما هیچ اقدامی برای خارج کردن نام کوبا از این لیست انجام نداده است.

پیشتر کوبا نگرانی خود را از قرار گرفتن نام کشورش در لیست سیاه کشورهای حامی تروریسم و تحریم های اعمال شده بر این کشور از سوی آمریکا را اعلام کرده بود. 27 کشور عضو اتحادیه اروپا نیز به عنوان شریک تجاری کوبا، بارها این تحریم ها را محکوم کرده اند. کوبا و منتقدان تحریم های اقتصادی معتقدند این تحریم ها از دسترسی هاوانا به غذا، دارو و دیگر ذخایر توسعه ای مهم جلوگیری می کند.

دولت بایدن پیشتر اعلام کرده بود براساس قوانین آمریکا معافیت ها و مجوزهایی برای صادرات غذا، دارو و دیگر اقلام بشردوستانه به کوبا وجود دارد.

سفیر پیشین آمریکا به جرم جاسوسی برای کوبا محکوم شد

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • جدایی توافقی خمس از تراکتور
  • واکنش مکرون به احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس
  • مکرون احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس را رد نکرد!
  • احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس | مکرون: پلن C هم داریم
  • اظهارات مکرون درباره پذیرش روس‌ها و انتقال افتتاحیه المپیک
  • جدایی توافقی «پاکو خمز» از تراکتور