Web Analytics Made Easy - Statcounter

گفت‌و‌گوی ویژه خبری امشب ۵ تیر ماه با موضوع بررسی ابعاد پشت پرده معامله قرن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت‌و‌گوی ویژه خبری امشب ۵ تیر ماه با موضوع ابعاد پشت پرده معامله قرن با حضور حسین اکبری کارشناس مسائل سیاسی و  مجتبی امانی رئیس سابق دفتر حفاظت از منافع ایران در مصر مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسین اکبری کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه هیئت‌های عالی رتبه‌ای از آمریکا و رژیم صهیونیستی در اجلاس منامه شرکت کردند گفت: آنها رشوه‌ای را پیش بینی کرده بودند تا مسئله فلسطین حل شود به طوری که در طول یک سال و نیم گذشته به تدریج بند‌ها و بخش‌های مختلفی تحت عنوان معامله قرن را مطرح کردند.

وی با اشاره به اینکه قرار است که سعودی‌ها ضمانت اجرای این طرح باشند افزود: آن‌ها به نوعی اعلام کردند که در جهت حمایت از فلسطین می‌خواهند اقدام کنند.

امانی رئیس سابق دفتر حفاظت از منافع ایران در مصر در ادامه برنامه با اشاره به این که آمریکا به دنبال بهره مالی است گفت: برخلاف آنچه که انتظار می‌رود می‌توان حس دلالی ترامپ را در این موضوع مشاهده کرد، امروز اسم اجلاس از معامله قرن به فرصت قرن تغییر یافت و سطح شرکت‌کنندگان تنزل پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه اردن، مصر و همچنین بخش‌هایی از لبنان تصور می‌کنند که سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری در این کشور‌ها انجام می‌شود گفت: اگر قرار باشد که سعودی‌ها بخواهند پول خرج کنند باید برای امنیت خود اقدام کنند، با توجه به تغییراتی که در سطح شرکت کنندگان ایجاد شد ممکن است آمریکایی‌ها مجدداً اسبابی برای خود در منطقه ایجاد کنند، آمریکا تاکنون پنج بار اعلام کرده است که می‌خواهد طرح معامله قرن را رونمایی کند به طوری که آخرین بار اعلام کردند که بعد از ماه مبارک رمضان طرح خود را اعلام می‌کنند.

امانی با اشاره به اینکه کوشنر اعلام کرد که بعد از تشکیل دولت رژیم صهیونیستی این طرح سیاسی را اعلام می‌کند گفت: پیش بینی کرده بودند که خیلی از کشور‌های عربی در این اجلاس شرکت کنند، اما اینگونه نشد.

خبر در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گفتگوی ویژه خبری اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۵۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یحیی السنوار برای لذت بردن از آفتاب بیرون می‌رود و خیابان‌های ما خالی است

به گزارش همشهری‌آنلاین، «آری شبیت» روزنامه‌نگار و نویسنده کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: ۶ ماه از آغاز جنگ در نوار غزه می‌گذرد و در آستانه عید پسح - که عید آزادی است - نه جنبش حماس تضعیف نشده، نه گروگان‌ها آزاد شده‌اند، نه توانایی‌های بازدارندگی خود را احیا کرده‌ایم و نه غلاف غزه را بازسازی کرده‌ایم. و این یک نتیجه بد است.

وی افزود: قبلا استراتژی این بود که برای آزادی اسرا از هر اهرم فشاری باید استفاده شود اما اکنون دیدگاه این است که برای رسیدن به این هدف و پایان دادن به جنگ غزه چاره‌ای جز پرداخت هزینه‌های سنگین وجود ندارد تا به این ترتیب برای مقابله با اوضاع جبهه شمال و رویارویی بزرگ با ایران آماده شویم.

در همین زمینه، «دنی کوشمارو» مجری برنامه‌های سیاسی در کانال ۱۲رژیم صهیونیستی گفت: این امکان وجود دارد که السنوار برای لذت بردن از آفتاب بیرون برود، در حالی که ساحل زیکیم خالی است، شهرهای غرب النقب خالی هستند، شهرهای مرزهای شمالی متروک هستند و ده‌ها هزار اسرائیلی وجود دارند که نمی‌دانند چه زمانی امکان بازگشت به منازلشان برای آنها مهیا می‌شود.

کلیدها به حماس بازمی‌گردد

این کانال به نقل از «اسرائیل زیو»، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گزارش کرد: در پایان عملیات رفح، کلیدها را به حماس بازمی‌گردانیم. کاری که در شهر خان یونس و شهر غزه انجام دادیم. این مدل موفقیت نظامی و شکست سیاسی خطرناک بارها و بارها با مدیریت ناموفق سیاسی نخست وزیر (بنیامین نتانیاهو) تکرار می‌شود.

یکی از مجریان شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی هم گفت: السنوار اکنون احساس می‌کند قدرتمندتر شده است، زیرا از یک طرف کمک‌های بشردوستانه را دریافت می‌کند و از طرف دیگر هم امتناع آمریکا از استفاده از حق وتوی خود در برابر فراخوان آتش‌بس در غزه را در اختیار دارد. او می‌داندکه فقط برای مدت کوتاهی باید مقاومت کند.

«ایال برکوویتز»، تحلیلگر امور سیاسی این کانال، همسو با اظهارات مجری آن، گفت حدود ۳۰۰ سرباز در عملیات زمینی در غزه کشته شدند و این باریکه هنوز مملو از مردم است و مردم در شمال آن مشغول آب‌تنی هستند.

«شائول آمستردامسکی» تحلیلگر اقتصادی در کانال «کان ۱۱» رژیم صهیونیستی هم به پیامدهای اقتصادی جنگ غزه پرداخت و گفت کاهش رتبه اعتباری این رژیم بر خدماتی که دولت به اسرائیلی‌ها ارائه می‌دهد تأثیر می‌گذارد. بدهی‌های دولت افزایش می‌یابد و قیمت‌های بالا همه چیز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کد خبر 846326 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت
  • اتهام بزرگ: پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند
  • عصبانیت صهیونیست‌ها از هوا خوری یحیی سنوار
  • یحیی السنوار برای لذت بردن از آفتاب بیرون می‌رود و خیابان‌های ما خالی است
  • جزئیات سفر رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ترکیه