Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@06:54:34 GMT

نشست منامه بدون نتیجه پایان یافت

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۵۲۸۵

به گزارش ايسنا، امروز (چهارشنبه) پس از پایان کنفرانس منامه برای حل بحران اسرائیل و فلسطین، جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ در امور خاورمیانه در جمع خبرنگاران ضمن بیان این که «رهبران فلسطینیان نمی‌خواهند به مردمشان کمک کنند»، ادعا کرد: درها به روی فلسطینیان باز است.
کوشنر معتقد است که کنفرانس بحرین چارچوب مناسبی برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین فراهم کرده و هر زمان که رهبران فلسطینی اراده کنند، می‌توانند از طرح صلحی که او تهیه کرده، بهره ببرنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این طرح در ۱۰ سال آینده ۵۰ میلیارد دلار در اختیار فلسطینیان قرار می‌گیرد که قرار است تولید ناخالص داخلی آنها را دو برابر کند.

واشنگتن امیدوار است که مخارج طرح نام‌برده را کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تأمین کنند.

کوشنر که معتقد است، با مشوق‌های اقتصادی می‌توان فلسطینیان را به پای میز مذاکره کشاند، گفته است که طرح خود برای حل مشکلات سیاسی را «در زمان مناسب» معرفی خواهد کرد.

در این کنفرانس طرف‌های درگیر در بحران خاورمیانه شرکت نداشتند؛ اسرائیل دعوت نشده بود و فلسطینیان مانند شماری از کشورهای عربی آن را تحریم کردند.

مصر و اردن که با اسرائیل صلح کرده‌اند، در سطح معاون وزیر حضور داشتند. شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین گفت، این طرح «فرصتی است که نباید از دست داد»!

خبرگزاری رویترز گزارش داد که ریاض هم ضمن حمایت از طرح کوشنر، تاکید کرده است، هر گونه توافق صلح میان اسرائیل و فلسطین باید بر اساس طرحی باشد که کشورهای عربی به رهبری عربستان تهیه می‌کنند.

مقامات سعودی خواستار ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی هستند که پایتخت آن قدس شرقی باشد. کوشنر این خواست عربستان را رد کرده است.

تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین انگلیس نیز بر ضرورت ایجاد دو کشور مستقل تاکید کرد و گفت، «حماقت است» اگر کسی فکر کند که اقدامات اقتصادی می‌تواند راه حلی برای مشکلات سیاسی باشد و «بی‌معنی است» اگر کسی بخواهد مشکلات سیاسی را بدون در نظر گرفتن اقتصاد حل کند.

به گزارش دویچه وله، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول در کنفرانس منامه نسبت به وضعیت بد اقتصادی مناطق فلسطینی هشدار داد و گفت، این وضعیت تنها زمانی بهبود خواهد یافت که رهبران فلسطینی سیاست‌های اقتصادی خود را اصلاح کنند، اسرائیل محاصره مناطق فلسطینی را پایان دهد و جامعه جهانی به کمک ساکنان این مناطق بشتابند.

بسیاری از کارشناسان پیش از آغاز کنفرانس، طرح کوشنر را «اقدامی بی‌نتیجه» اعلام کردند.

ماتیاس شماله، رئیس آنروا در نوار غزه این طرح را «ساده‌لوحانه» خواند. شماله در یک مصاحبه رادیویی گفت: رهبری فلسطینی‌ها به این دلیل که واشنگتن یک‌جانبه در این مورد تصمیم گرفته، احساس می‌کند به عنوان شریکی هم‌سطح با آن رفتار نشده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب عجیب دختر فلسطینی | ببینید

دریافت 6 MB

همشهری آنلاین: یک دختر فلسطینی با حرکات خاص خود روبروی دوربین یک خبرنگار ایستاده و می گوید: «خواب دیدم شهید شدم و دفنم کردند.»

او می گوید وقتی اشغالگران اسرائیلی به خانه آن‌ها هجوم آوردند، او از ترس و هراس غش کرده و خواب دیده که شهید شده و عده‌ای در حال تشییع او هستند.

او می گوید در خواب دیده است که در محاصره نظامیان قرار دارد و تک و تنها شهید می شود و سپس او را تشییع می کنند.

خواب عجیب این کودک دختر بیانگر اضطراب و وضعیت آشفته روحی و روانی است که بر مردم غزه بویژه کودکان بدلیل جنگ اسرائیل تحمیل شده است.

کد خبر 846435 برچسب‌ها اسرائیل فلسطین

دیگر خبرها

  • لیورپول با شکست برابر اورتون از قهرمانی دور شد
  • کاپیتان سابق ناامید شد: لیورپول قهرمان لیگ نمی‌شود
  • تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان
  • ژاوی نمی‌خواهد بازنده و سرافکنده از بارسا برود
  • خواب عجیب دختر فلسطینی | ببینید
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • آزمون: وظیفه ام را در برابر بولونیا انجام دادم
  • دومین فصل بدون جام بارسلونا با ژاوی
  • آسیب دیدن منزل، نتیجه متصل نبودن به شبکه فاضلاب
  • جمشیدیان: رضا فتاحی سرمربی بود، سپاهان بهتر نتیجه می‌گرفت!