Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@17:33:39 GMT

استان سمنان بیشترین خیر مدرسه ساز را در کشور دارد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۵۳۵۳

استان سمنان بیشترین خیر مدرسه ساز را در کشور دارد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی شامگاه چهارشنبه در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان سمنان به میزبانی یکی از هتل های سمنان ضمن بیان اینکه این استان بیشترین خیر مدرسه ساز کشور را به لحاظ جمعیت دارد و این امر نشان دهنده نیک اندیشی مردم استان و توجه به وقف حوزه آموزش دارد، بیان کرد: خیران ظرفیتی برای احیای مدارس فرسوده استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مدارس فرسوده مهمترین چالش استان سمنان درحوزه نوسازی مدارس است، افزود: سمنان باسوادترین استان کشور است اما متاسفانه در زمینه مدارس فرسوده جایگاه مناسبی ندارد.

نگاه ویژه به مدارس فرسوده

عضو خانه ملت تاکید کرد: در شرایط کنونی باید اذعان داشت که مدارس فرسوده و تخریبی در سایه افزایش تراکم جمعیت دانش آموزی ضعف بزرگ در استان سمنان محسوب می شود.

همتی با بیان اینکه مسئولان برای بازسازی مدارس فرسوده در استان سمنان وظیفه دارند، تاکید کرد: انتظار ما این است که به مدارس فرسوده شهری و روستایی نگاه ویژه ای شود.

وی افزود: خیران متولی ساخت مدرسه در کشور نیستند اما در عین حال مساعدت این افراد به مسئولان و مردم سبب ساز اتفاقات خوبی در حوزه آموزش و پرورش شده که باید قدردان این امر باشیم.

تکلیف دولت در قبال مدارس خیر ساز

نماینده سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس ضمن بیان اینکه تعداد کتابخانه های استان چند برابر متوسط کشوری بوده اما از سوی دیگر تعداد مدارس تخریبی ما نیز چند برابر برخی استان های کشور است، بیان کرد: این روا نیست که به مدارس فرسوده نگاه درستی نشود.

همتی با بیان اینکه امسال بودجه خوبی برای آموزش و پرورش تصویب شده است، گفت: مجلس نگاه ویزه ای به این وزارت خانه کلیدی و حساس دارد اما از سوی دیگر انتظار داریم دولت نیز گام های اساسی در این زمینه بردارد.

وی افزود: دولت مکلف است طرح‌های نیمه تمام خیرساز در بخش مدرسه سازی را به اتمام برساند و در صورت انجام نشدن تعهدات دولت، خیران نسبت به مشارکت در مدرسه سازی بی انگیزه می‌شوند.

کد خبر 4652159

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد همتی مدارس فرسوده آموزش و پرورش خیران مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت

مراد کلوندی دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : خانواده‌هایی که نوآموز کلاس اولی دارند، از ۱۵ اردیبهشت می‌توانند برای ثبت‌نام فرزندانشان به مدارس استان مراجعه کنند.

 کلوندی با بیان اینکه بهترین مدرسه برای دانش‌آموزان نزدیکترین مدرسه به محل سکونت آنهاست، از خانواده‌هایی که نوآموز کلاس اولی دارند، خواست برای ثبت‌نام فرزندانشان به نزدیکترین مدرسه محل زندگی خود مراجعه کنند.

 کلوندی با اشاره به الزامی بودن انجام سنجش سلامت برای ثبت نام کلاس اولی‌ها در مدارس، گفت: توصیه می‌شود نوآموزان کلاس اولی که پیش از این سنجش سلامت نشده‌اند، حتما برای سنجش سلامت اقدام کنند تا هنگام مراجعه به مدارس برای ثبت‌نام با مشکل مواجه نشوند.

 دبیرستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه پیش‌بینی کرد، مهر ماه امسال ۳۰ هزار و ۲۸۶ نوآموز کلاس اولی در استان راهی کلاس درس شوند.

کلوندی افزود: مهر سال گذشته ۳۱ هزار و ۹۸۳ کلاس اولی در مدارس استان ثبت‌نام شدند که ۱۶ هزار و ۷۵۶ نفر آنها پسر و بقیه دختر بودند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بیشترین مطالبه مردم استان سمنانی از دولت «آب و رفع تنش آبی» است
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • ساخت مدرسه ۶ کلاسه در صالح شهر گتوند
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • احداث مدرسه ۶ کلاسه صالح شهر در دستور کار قرار گرفت
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت