Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه کربلا مازندران تعمیر و مرمت واحدهای مسکونی سیل‌زده توسط گروه های جهادی را 299 واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: از این تعداد 274 واحد مسکونی تحویل مردم داده شد و 15 واحد مسکونی هم تا پایان تیرماه تحویل داده می‌شود. به گزارش بلاغ، به گزارش بلاغ، سردار محمد حسین بابایی در نشست خبری طرح همبستگی جهاد ملی با اشاره به طرحی که از سوی سازمان بسیج مستضعفین کشور بعد از تقریبا دوماه از سیل رونمایی شد، اظهار کرد: بسیج سازندگی سپاه برای حمایت از خسارت دیدگان در حوادث غیرمترقبه ، سامانه ای را طراحی کرد و این سامانه را بصورت نرم افزار و اپلیکیشن تلفن همراه در اختیار مردم قرار داد که برای کمک به هر حادثه دیده ای می توانند اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بابایی با تشریح این طرح که برای مثال هرکسی از هر گوشه ای از این کشور میخواهد به یک خانواده سیل زده در مازندران کمک مالی کند با وارد شدن به این سامانه کمک نقدی خود را واریز می کند، افزود: کمک های نقدی در هر بخشی که به خانوارهای سیل زده می شود، قابل پیگیری است.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه سخنان خود با یادآوری این مطلب که در حادثه زلزله سرپل ذهاب سیلی از کمک های نقدی به حساب سلبریتی ها واریز شد اما این کمک ها به دست مردم زلزله زده نرسید، اضافه کرد: بسیج سازندگی سپاه مکلف شد در این طرح کمک ها ی نقدی را سازمان دهی و هدایت شده به دست سیل زدگان رسانده و نتیجه را هم به مردم گزارش دهد.

سردار بابایی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اقدامات سپاه کربلا پس از گذشت سه ماه از سیل ویرانگر در مازندران،پرداخت و با اشاره به اینکه سیل در مازندران در سه مرحله به شهرهای استان خسارت زد، گفت:طبق قوانین و مقررات یک سری دستگاه ها موظف به پیگیری مشکلات مردم در بحران سیل هستند مثلا در روستاها بنیاد مسکن، در شهرها هم مسکن و شهرسازی ،ستاد بحران و ادارات مربوطه باید به مشکلات مردم سیل زده رسیدگی کنند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه بخش عظیمی از مردم بصورت سازمان یافته به نام بسیج ذیل بسیج سازندگی بعنوان معین و کمک کننده به مجریان دولتی بدون تکلف به سیل زدگان کمک کردند، اضافه کرد:به دستور مقام معظم رهبری ، نیروهای مسلح هم برای کمک به مردم سیل زده وارد میدان عمل شد و امکانات خود را به مناطق سیل زده گسیل کرد.

وی با یادآوری این مطلب که سپاه از روز اول سیل بدون دستور دولت پای کار آمد و برای نجات جان مردم با همه امکانات و تجهیزات وارد مناطق سیل زده شد، بیان کرد: بعد از فروکش کردن سیل سپاه وارد مرحله پاکسازی ،لایروبی ،گل روبی شستشوی منازل مردم شد و بعد از اتمام این کار به شناسایی و میزان خرابی ها و خسارت ها پرداخت.

سردار بابایی خدمات رسانی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را در اولویت دانست و ادامه داد: خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی به انضمام خانوارهایی که به هر دلیلی تحت پوشش نهادهای حمایتی نبودند سپاه همه آنها را شناسایی کرد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران آخرین آماری که بعنوان جامعه هدف برای سپاه مشخص شده است تا در مناطق سیل زده برای مردم خانه بسازد، 550 واحد مسکونی اعلام کرد و گفت : طبق بررسی های صورت گرفته از این تعداد 361 واحد مسکونی تخریبی و مابقی واحدها تعمیراتی بود.

وی در همین رابطه که سپاه برای کمک به ساخت خانه های مددجویان و محرومان به نهادهای حمایتی اعلام آمادگی کرد ،افزود:سپاه ، بنیاد مسکن نیست اما برای احداث خانه های سیل زدگان و محرومین ،با نهادهای حمایتی قرارداد بست. همچنین که سه سال است سپاه برای ساخت خانه های محرومین با کمیته امداد توافق کرد و یک سال نیز در سرپل ذهاب برای زلزله زدگان در حال احداث خانه می باشد.

سردار بابایی با تاکید براینکه زمانیکه زمین برای خانه سازی به سپاه واگذار شد، و کارهای واگذاری اعم از نقشه ،پروانه ساخت و اعتبارات اولیه آن تعیین تکلیف شد،سپاه وارد مرحله خانه سازی می شود، اظهار کرد: گروه های جهادی با اعتباری که نهادهای حاکمیتی برای ساخت خانه در نظر گرفتند، هرزمان زمین به آنها تحویل داده شود ظرف سه ماه خانه را تکمیل و تحویل میدهند.

وی با بیان اینکه بسیج و گروه های جهادی همچنان مشغول خدمات رسانی به مردم سیل زده هستند، خاطرنشان کرد: برخی از مردم هنوز درگیر و دار وام ها هستند ، برخی نیز زمین شان تعیین تکلیف نشد، عده ای هم از ساخت خانه منصرف شدند و بعضی از خانوارها هم به تعمیر خانه بسنده کرده و از احداث آن صرف نظر کردند.

تعمیر و مرمت 299 واحد مسکونی سیل زده توسط گروه های جهادی

فرمانده سپاه کربلا تعمیر و مرمت واحدهای مسکونی سیل زده توسط گروه های جهادی را 299 واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: از این تعداد 274 واحد مسکونی تحویل مردم داده شد و 15 واحد مسکونی هم تا پایان تیرماه تحویل داده می شود.

بابایی در ادامه به ساخت واحدهای تخریبی در مناطق سیل زده پرداخت و با اعلام اینکه سپاه در حال حاضر مشغول احداث 86 خانه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی می باشد، افزود: این خانه ها در مراحل پی کنی، فونداسیون، سقف وسربندی، دیوار چینی، تاسیسات و نازک کاری هستند.33 واحد مسکونی سیل زده در سیمرغ،32 واحد مسکونی در ساری ، 12 واحد مسکونی در میاندورود،3 واحد مسکونی در سوادکوه شمالی 3 واحد مسکونی در جویبار ، 2 واحد مسکونی در نکا و یک واحد مسکونی در بابلسر در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه برای احداث خانه ها ، زمین ها یکسره به سپاه تحویل داده نشد ، تاکید کرد: هر زمانی که زمین به ما تحویل داده شود ما شروع به احداث خانه ها می کنیم.

بابایی درباره هزینه ساخت خانه های سیل زده گفت: بخشی از اعتبارت دولتی اعم از پرداخت وام و تسهیلات، بخشی نیز از مجمع خیرین استان تامین می شود.

فرمانده سپاه کربلا کمک مجمع خیرین برای مرمت و بازسازی خانه ها را 2 میلیارد 800 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: مرمت 274 واحد مسکونی که قالب آن قبل از ماه رمضان به مردم سیل زده تحویل داده شد از کمک های مجمع خیرین بود.

وی با اعلام اینکه ۴۹۳ واحد غیر سیل زده کمیته امدادی هم داریم که تا پایان شهریور باید تحویل دهیم، خاطر نشان کرد: مجمع خیرین سپاه نیز پول هایی را برای واحدهای مسکونی تامین کردند.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه افزود: کمک های نقدی و غیرنقدی لشکر مردمی حضرت زینب(س) هم 2 میلیارد 585 میلیون تومان و نیز 23 فقره تامین جهیزیه به نوعروسان بود.

سردار بابایی هزینه ای که سپاه در سیل اعم از گسیل ماشین آلات و تجهیزات مهندسی را 3 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد و گفت:هر چندگروه های جهادی بسیجیان داوطلب بدون دستمزد کار می کنند اما برای احداث خانه اگر نیاز به بخش فنی بود طبعیتا باید هزینه آن را پرداخت کرد.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه به فعالیت 795 گروه جهادی اعم از دانش آموزی،دانشجویی،طلاب،محلات،پزشکی و مهندسین کشاورزی در مازندران در بخش محرومیت زدایی اشاره کرد و افزود: 510 گروه جهادی در بخش عمرانی فعال هستند.

سردار بابایی اعزام 75 مشاور از بخش بهداشت و درمان سپاه به مناطق سیل زده و سرکشی به خانواده های آسیب دیده از سیل را هم یکی از اقدامات تاثیرگذار سپاه دانست و اظهار کرد: امداد اجتماعی و روانی خانواده های خسارت دیده از جمله مسائلی بود که سپاه در آن ورود پیدا کرد.

فرمانده سپاه کربلا اشاره ای هم به سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا توسط سپاه کرد و گفت: همه این موفقیت ها مرهون رهبری های پیامبرگونه امام خامنه ای (مدظله) است.

وی با بیان اینکه طی این سالهای متمادی رهبر معظم انقلاب به خوبی امور کشور را در بخش امنیت ،استقلال و آزادی هدایت کردند ، یادآور شد: هرجا مسئولین کشور و مردم نسبت به اجرای دستورات و منویات مقام معظم رهبری بهتر و دقیق تر کار کردند پیروزی های عمیق تیری برای جمهوری اسلامی حاصل شد و هرجا که احیانا کمی سستی صورت گرفت از همان ناحیه ضربه خوردیم.

تذکر لسانی همگانی برای جلوگیری از بدحجابی‌ها موثر است

فرمانده سپاه کربلا مازندران تذکر لسانی همگانی را اثرگذار دانست و اضافه کرد: مردم می توانند با تذکر لسانی از بدحجابی ها جلوگیری کنند.

بابایی در واکنش به برخی ناهنجاری هایی مثل ماجرای سد لفور که در مازندران اتفاق افتاده با انتقاد از پخش تصاویر هنجارشکنان در شبکه های مجازی اظهار کرد:عوامل این اقدام هنجارشکن توسط نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید نقش مردم را در حفظ هنجارهای اجتماعی نادیده گرفت، افزود:در موضوع مسائل اخلاقی خود مردم هم وظیفه دارند.

بابایی تذکر لسانی همگانی را اثرگذار دانست و اضافه کرد: مردم می توانند با تذکر لسانی از بدحجابی ها جلوگیری کنند.

فرمانده سپاه کربلا با تصریح براین مطلب که برخورد با ناهنجاری های اجتماعی یک مطالبه عمومی است ، خاطرنشان کرد: ناهنجاری هایی از قبیل ولنگاری ،بدحجابی و کشف حجاب و... مثل میکروبی است که به همه جامعه لطمه می زند بنابراین مردم جامعه از دولت انتظار دارند از همه ابزارها برای جلوگیری از مظاهر فساد، استفاده کند.

بابایی با بیان اینکه در مساله امنیت اخلاقی سپاه بعنوان نماینده بسیج مردمی اعلام آمادگی کرد، یادآور شد: اخیرا نیروی انتظامی اقدامات خوبی در برخورد با کشف حجاب انجام داده است.

فرمانده سپاه کربلا با تاکید براینکه ناهنجاری اجتماعی برای نظام اسلامی که 300 هزار شهید داده است، قابل قبول نیست، بیان کرد:نه تنها نیروی انتظامی بلکه 26 ارگان ،نهاد و اداره های دولتی برای اجرای قانون عفاف و حجاب وظیفه دارند.

وی گفت: بنده در جلسه ستاد عفاف و حجاب استان که به ریاست آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، اعلام کردم که نماینده ولی فقیه به این 26 ارگان در استان نامه کتبی ارسال کند و اقدامات این ارگان ها را در مسئله عفاف و حجاب کتبا بخواهد.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی ۱۵۰ هزار بافت فرسوده از طریق مشارکت‌های مردمی

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی در نوسازی واحدهای مسکونی به طور قطع در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است گفت: استفاده از این ظرفیت نقش بسیار موثری در بهبود و افزایش نوسازی واحدهای مسکونی دارد و این بخش می تواند زمینه ساز افزایش میزان تولید مسکن شود.

وی افزود: نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده  یکی از مهم‌ترین  برنامه‌های است که نقش موثری در افزایش تولید واحدهای مسکونی دارد بنابراين اولویت دولت در این بخش قرار گرفته است.

آیینی توضیح داد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فرهنگ سازی در این بخش خود نقش موثری در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت های مردمی دارد و ما امیدواریم این شعار در بخش نوسازی بافت‌های فرسوده محقق شود.

وی تاکید کرد: به طور قطع اولویت‌های اصلی دولت در این بخش استفاده از ظرفیت های مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی  بیان کرد: در سال جدید علاوه بر آغاز نوسازی ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده، یکصد هزار واحد نوسازی شده نیز بهره‌برداری خواهد شد که با بهره‌برداری از این تعداد تا نیمه امسال، رقم واحدهای بهره‌برداری شد به بیش از ۱۸۲ هزار واحد خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • نوسازی ۱۵۰ هزار بافت فرسوده از طریق مشارکت‌های مردمی
  • آخرین اقدامات برای مرمت خانه پدری جلال آل احمد/ مرمت زمان‌بر است
  • آخرین اقدامات برای مرمت خانه پدری جلال آل احمد/مرمت زمان بر است
  • موفقیت تیپ ۷۱ سپاه روح الله در دفاع از مرزهای غرب کشور مایه دلگرمی مردم شد
  • محرومیت زدایی اقدام اولویت دار سپاه روح‌الله استان مرکزی است
  • تحویل یک واحد مسکونی به یک مددجو در روستای جندان ورزنه
  • ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی ساخته می‌شود
  • صلابت قوای مسلح در مأموریت دفاع از کشور
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی