Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح توسعه شبکه جمع‌آوری تصفیه‌خانه فاضلاب بروجرد با حضور وزیر نیرو و برخی مسئولان استانی و شهرستان اجرا شد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، حمیدرضا کرموند، مدیرعامل شرکت آبفا لرستان به ایسنا گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب بروجرد در زمینی به مساحت ۳۹ هکتار در سال ۱۳۸۶ احداث شده است.
وی ادامه داد: فاز اول تصفیه‌خانه برای جمعیت ۱۳۰ هزار نفر به روش لجن فعال تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرموند افزود: تاکنون حدود ۳۰ هزار اشتراک فاضلاب واگذار شده و جمعیتی در حدود ۹۰ هزار نفر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان بیان کرد: به مرور و با توسعه شبکه فاضلاب در سطح شهر، جمعیت بیشتری تحت پوشش شبکه قرار خواهند گرفت و متعاقباً فاز دوم تصفیه‌خانه احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی طرح فاضلاب بروجرد سال ۱۳۷۴ با اجرای کلکتورهای اصلی شهر در دو بخش آغاز و حدود ۱۷ کیلومتر خطوط انتقال و ۶۰ کیلومتر خطوط اصلی اجرا شد.

کرموند بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون ۱۲۰ کیلومتر خطوط فرعی شبکه اجرا و در حال حاضر حدود ۳۰ هزار اشتراک فاضلاب در حال بهره‌برداری است و با توجه به قراردادهای منعقد شده با بخش خصوصی جهت توسعه شبکه فاضلاب حدود ۳۵ کیلومتر در سال ۱۳۹۸ اجرا و پیش‌بینی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان یادآور شد: تا پایان امسال حدود ۲۰ هزار اشتراک فاضلاب به شبکه متصل و در مجموع ۵۰ درصد شهر از نعمت دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: در مجموع تاکنون ۲۵۰ کیلومتر شبکه با صرف هزینه ۱,۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبار عمرانی با سرفصل طرح فاضلاب بروجرد هزینه شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تصفیه خانه فاضلاب طرح فاضلاب بروجرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد

سعید رازانی دوشنبه در بازدید از واحدهای فنی و فرآیندی تصفیه‌خانه آب خرم آباد اظهار کرد: کوتاهی و غفلت در این حوزه مصادف با ورود خسارت و ضررهای جبران‌ناپذیر است.

وی خاطر نشان کرد: آینده‌نگری، استفاده از ظرفیت‌های انسانی و فنی داخلی، به‌روز و پیشرفته بودن امکانات و تجهیزات موجود و بهره‌گیری از آب مطمئن و پاک از شاخص‌های بارز تصفیه‌خانه پیدار است.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی برای رفع هرگونه مشکلی در کنار همه دستگاه‌های متولی است، ادامه داد: در استان تصفیه خانه پایدار وجود ندارد و آب تصفیه خانه‌ها بیشتر از آب چشمه ها و رودخانه ها تامین می شود.

وی افزود: در سفر دوم رئیس‌جمهور باید به‌ طور جدی وضعیت تصفیه خانه آب لرستان مطرح شود.

همچنین معاون نظارت و بازرسی، بازرسی کل استان لرستان اظهار کرد: ایمنی، حفاظت و نگهداری از تأسیسات تصفیه‌خانه‌های آب از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از عوامل مؤثر در تأمین آب آشامیدنی سالم، تأسیسات تصفیه‌خانه‌ها و امری بسیار ضروری است.

مصطفی کریمی بیرانوند گفت: تصفیه‌خانه‌ تأثیر زیادی در کیفیت آب دارد و وجود نگهبان در شبانه‌روز برای امنیت آن امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب