Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@15:51:26 GMT

فولکس واگن در ترکیه خودرو می‌سازد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۵۵۹۷

به گزارش اکوفارس به نقل از دیلی صباح، گروه خودروسازی فولکس واگن در حال مذاکره با ترکیه برای سرمایه گذاری 2.3 میلیارد دلاری در اولین تاسیسات تولید خودرو در این کشور است.

هربرت دیس، مدیرعامل فولکس واگن هفته گذشته به ترکیه رفت تا در مورد جزئیات آن صحبت کنند. این شرکت تاکید کرد ترکیه یکی از دو کشور مدنظر آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور دیگر بلغارستان است.

یک سخنگوی فولکس واگن گفت:« ترکیه یک مکان جذاب برای تاسیسات جدید تولیدی  گروه فولکس‌واگن است. مذاکرات به طور جدی و در سطح بالایی در جریان هستند».

 فولکس واگن احتمالا این تاسیسات را در یک زمین 40 هکتاری در نزدیکی ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه می سازد. خودروسازی اوپل از 2001 در این منطقه مستقر است.

هزینه سرمایه گذاری بین 1.3 میلیارد یورو (1.5 میلیارد دلار) تا 2 میلیارد یورو تخمین زده می‌شود. دولت ترکیه پیشنهاد داده 100 میلیارد یورو حمایت مالی خواهد کرد.

فولکس واگن تجربه های مثبتی در تولید خودرو در ترکیه توسط اتوبوس سازی MAN دارد. این کارخانه به دارا بودن بالاترین استانداردهای کیفی و اطمینان در تحویل معروف است.

گروه خودروسازی فولکس واگن تنها خودرو ساز در بین 6 عرضه کننده برتر خودروهای موتوری در ترکیه است که تولیدی در این کشور ندارد. دیگر خودروسازان حاضر در ترکیه عبارتند از رنو ، فیات ، فورد ، تویوتا و هیوندای.  فولکس واگن سال گذشته  حدود 67 هزار خودرو در ترکیه فروخت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

سخنگوی صنعت برق در خصوص اقدامات تشویقی برای بهینه سازی مصرف گفت: در زمینه برنامه‌های تشویقی مدیریت مصرف، پاداش صرفه جویی مطابق سال قبل است و مشترکان می‌توانند با کاهش مصرف پاداش تا ۲هزار تومان به ازای هر کیلووات پاداش بگیرند. ۴۷ میلیون جایزه نظیر خودرو و لوازم خانگی هم جزو جوایزی است که برای هموطنانی که صرفه جویی میکنند در نظر گرفته ایم. در همین رابطه پویش با انرژی در هفته‌های آینده رونمایی خواهد شد.

مصطفی رجبی مشهدی گفت: ۱۸۰ برنامه عملیاتی در ۶ محور تدوین شده که یکی از آنها توسعه ظرفیت نیروگاهی است. از ابتدای دولت ۸۵۶۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور افزوده شده که شامل احداث واحد‌های جدید و ارتقای واحد‌های موجود است. همچنین حدود ۱۷۰۰ مگاوات ظرفیتی است که از طرف صنایع ایجاد شده و تا پایان تابستان به ۱۸۷۱ مگاوات خواهد رسید. امیدواریم این میزان تا پایان سال به ۱۰ هزار مگاوات برسد و برق صنایع با پایداری تأمین شود.

او افزود: صنایعی که تاکنون اقدامی برای احداث نیروگاه نکرده اند، در اولویت برنامه‌های مدیریت مصرف قرار خواهند گرفت و صنایعی که نیروگاه ساختند معاف هستند. در بخش کشاورزی بر اساس مصوبه هیئت وزیران چاه‌های کشاورزی که ۵ ساعت مشارکت در مدیریت مصرف داشته باشند، در ۱۹ ساعت باقی مانده برق آنها رایگان است. اگر میزان مشارکت بیشتر از ۵ ساعت باشد، پاداش نقدی شامل آنها خواهد شد.

او در خصوص مراکز غیرمجاز رمز ارز گفت: در حال حاضر ۸ هزار مرکز غیرمجاز رمزارز شناسایی شده و ۸۰۰ مگاوات معادل مصرف این ماینر‌ها بوده که برای تامین آن باید ۱۱۰۰ مگاوات نیروگاه را ایجاد می‌کردیم. بر اساس قانون جدید دستگاه‌های ضبط شده امحا میشود و معادل ۱۰۰ برابر تعرفه‌های برق جریمه می‌شوند. موارد مجاز رمزارز نیز بر اساس ضوابط می‌توانند در ساعات غیر پیک و از ۱۲ شب تا ۷ صبح از ماینر‌ها استفاده کنند و اگر از تابلو برق سبز خرید کنند محدودیتی ندارند.

او در خصوص تغییر ساعت کار ادارات گفت: بر اساس ماده ۴ مصوبه هیات وزیران در همین رابطه، امسال نیز تغییر ساعت کاری را خواهیم داشت و اگر تغییری در این زمینه اتفاق بیفتد اطلاع رسانی خواهد شد. یقیناً از ۱۵ خرداد تغییر ساعت کاری را خواهیم داشت .

سخنگوی برق در پاسخ به سوالی در مورد بدهی صنعت برق گفت: اواخر سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه را بین پیمانکاران و تولیدکندگان عرضه کردیم و در حال حاضر ۱۰۰ همت بدهی داریم. بر اساس قانون مانع زدایی به دنبال راهکار‌هایی هستیم که این بدهکاری‌ها طی سه سال تسویه شود و پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان برای امسال پیش بینی می‌کنیم. 

او در خصوص صادرات و واردات برق گفت: برنامه ما این است که بخش خصوصی در صادرات و ترانزیت برق مشارکت کند. در گام اول به افغانستان، پاکستان و ترکیه و عراق با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات امکان صادرات وجود دارد. قطعا این به توسعه سرمایه‌گذاری تجدیدپذیر‌ها کمک خواهد کرد و بر این اساس تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر می‌توانند ۸ ماه برق خود را صادر کنند و ۴ ماه دیگر برق را در تابلو برق عرضه کنند.

او افزود: سال گذشته ۶۰۰ مگاوات تبادل برق را با ترکیه داشتیم. برنامه ریزی کردیم برای نهایی کردن بخش تجاری خرید و فروش برق با بازار منطقه‌ای در کشور ترکیه معرفی شده که اگر نهایی شود امکان تجارت با کشور ترکیه فراهم است. پیش‌بینی می‌کنیم ۵۰۰ مگاوات واردات برق از کشوره‌ای ترکمنستان و ارمنستان داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • برخورد وحشتناک قطار به کامیون در گذرگاه راه آهن ترکیه (فیلم)
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است
  • فولکس واگن تی راک؛ وارداتی جدید بازار ایران