Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@22:47:29 GMT

کدام محلات تهران پارک ندارند

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۵۷۲۵

کدام محلات تهران پارک ندارند

به گزارش اقتصادآنلاین، نشست مشترک معاون خدمات شهری شهرداری تهران، شهرسازی و معماری شهرداری تهران و سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در خصوص افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار برگزار و بر تسریع در روند تملک باغات و زمین های واجد شرایط شناسایی شده در مناطق فوق تاکید شد.

مجتبی یزدانی در این جلسه با اشاره به این که در سطح شهر تهران 6منطقه (7،8،10،11،12 و 17) سرانه فضای سبز پایین تری نسبت به سایر مناطق دارند، گفت: لزوم توجه ویژه به این مبحث جزو خواسته های شهردار تهران بوده است که باید در این بخش توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدانی با اشاره به این که کمیته‌ای در این راستا تشکیل خواهد شد، گفت: این کمیته شامل نمایندگانی از کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، معاونت خدمات شهری، سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران و منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: نقاط اعلامی برای تبدیل آن به فضای سبز عمومی بعضا پیشنهادات مناطق و برخی از آنها پیشنهادات این حوزه بوده است و گاها در هر منطقه چند نقطه برای این منظور در نظر گرفته شده است.

یزدانی با ذکر این نکته که از 352 محله در سطح شهر تهران، 17 محله فاقد پارک بوده است، گفت: با تلاش های صورت گرفته در سال گذشته 2 محله دارای پارک شدند و 15 محله دیگر فاقد پارک هستند و این محلات در اولویت کاری ما قرار دارند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: معاون شهرداری شهرداری تهران فضای سبز زمین شهر تهران شهردار تهران محیط زیست شورای اسلامی شهر شهرداری فضای سبز محیط زیست محلات تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک ها و جنگل ها سلامت روان کودکان را تقویت می کنند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان دریافتند هر چه فضای سبز در فاصله سه چهارم مایلی خانه کودک بیشتر باشد، علائم اضطراب و افسردگی آنها در سنین ۲ تا ۵ سالگی کمتر خواهد بود.

«نیسا تو گودمن»، محقق ارشد از مؤسسه رشد کودکان فرانک پورتر گراهام در دانشگاه کارولینای شمالی، گفت: «تحقیقات ما از شواهد موجود مبنی بر اینکه بودن در طبیعت برای بچه‌ها مفید است، پشتیبانی می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که سال‌های اولیه کودکی زمان بسیار مهمی برای قرار گرفتن در معرض فضاهای سبز است.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۲۱۰۰ کودک را در ۱۹۹ شهر در ۴۱ ایالت آمریکا بررسی کردند.

این تیم علائم افسردگی و اضطراب کودکان را که بین ۲ تا ۱۱ سال داشتند با داده‌های ماهواره‌ای در مورد فضای سبز واقع در نزدیکی خانه‌هایشان مقایسه کردند.

به گفته محققان، فضای سبز بیشتر به طور قابل توجهی با اضطراب و افسردگی کمتر در میان بچه‌های کوچک‌تر مرتبط است، حتی پس از در نظر گرفتن سایر عوامل. آن عوامل دیگر شامل جنسیت کودک، تحصیلات والدین و کیفیت اجتماعی و اقتصادی محله آنها بود.

با این حال، محققان هیچ ارتباط قابل توجهی بین فضای سبز و علائم سلامت روان در سنین ۶ تا ۱۱ سالگی، پس از شروع مدرسه کودکان پیدا نکردند.

نیسا تو گودمن در یک بیانیه خبری گفت: «در آینده، ما باید بررسی کنیم که چگونه ایجاد یا حفظ مناطق طبیعی در اطراف خانه‌ها و مدارس ممکن است در سلامت روان کودک تفاوت ایجاد کند.»

کد خبر 6077130

دیگر خبرها

  • کدام قالیشویی تهران را انتخاب کنم؟
  • اجاره خانه در کدام محله‌های تهران ارزان‌تر است؟
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران
  • کنایه حناچی به زاکانی؛ آنها که می‌خواهند در پارک قیطریه مسجد بسازند می‌خواهند بگوید ما خیلی دیندار هستیم
  • آغاز تولید فصل دوم «چرخ گردون»، ۱۵ اردیبهشت
  • خودکفایی شهرداری قم در تولید گل و گیاه برای فضای سبز شهر
  • تخصیص اعتبار هزار میلیاردی برای تامین خدمات در محلات گلابدره و سیمین قلعه
  • احداث مجموعه‌های خدماتی چند منظوره در محلات کم برخوردار گلابدره و سیمین قلعه
  • امروز کدام مناطق بارانی است؟ /تهران گرم می‌شود
  • پارک ها و جنگل ها سلامت روان کودکان را تقویت می کنند