Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@19:56:01 GMT

اصناف حلقه مطمئنی میان تولید و مصرف هستند

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۵۸۶۶

اصناف حلقه مطمئنی میان تولید و مصرف هستند

رسولیان گفت: اصناف هم در تولید مستقیم و هم در ایجاد یک حلقه مطمئنه میان تولید و مصرف نقش‌آفرین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی رسولیان» در مراسم جشن ملی روز اصناف، با بیان اینکه اصناف پس از انقلاب در دوران‌های مختلف نقش‌آفرین ظاهر شده و این اثرپذیری بر هیچکس پوشیده نیست و در کنار بخش دولتی و خصوصی در مسیر خدمت به مردم تلاش می‌کنند، گفت: مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر نقش اصناف دارند و بندهای ۱، ۲، ۱۹ و ۲۱ به نقش مردم بر مردم که نمونه بارز آن صنوف مختلف هستند تاکید شده است و این موضوع در خراسان رضوی در قالب ۱۲ منطقه با مشارکت بیش از ۷۵ گروه صنفی فعال شده و روزبه‌روز در حال تقویت است و اصناف هم در تولید مستقیم و هم در ایجاد یک حلقه مطمئنه میان تولید و مصرف نقش‌آفرین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه اصناف در سطح استان در حوزه توزیع بسیار نقش‌آفرین ظاهر شدند، خاطرنشان کرد: با وجود توزیع بسیار خوب محصول در امر نظارت بر قیمت آن‌طور که باید کار نشد و می‌خواهیم که با همکاری تمامی مجموعه‌ها نظارت بهتری صورت پذیرد.

 

رسولیان تصریح کرد: در راستای بهتر نظارت بر محصول از زمان تولید تا زمان توزیع تفاهم‌نامه مشترکی میان معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و اتاق اصناف مشهد منعقد شده تا نظارت کافی و لازم از زمان تولید تا مصرف به‌خوبی انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز موجب رونق فعالیت صنوف تولیدی شد و کالای آن‌ها را با کالا‌های مشابه خارجی قابل رقابت کرده است، تاکید کرد: همچنین در نتیجه تغییر نرخ ارز قاچاق کالا حالت عکس به خود گرفت و از قاچاق واردات به قاچاق صادرات تغییر کرد؛ با این حال طبق برنامه‌ریزی انجام شده تامین مواد اولیه از طریق اختصاص ارز برای صنوف تولیدی آسان‌تر از سال گذشته شده است

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس خبرگزاری شبستان مسجد صفاری نطنزی شیراز استان بوشهر ظریف معاون استاندار خراسان رضوی تولید و مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۵۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد

علیرضا خدابنده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: پارسال ۳۷ هزار و ۵۲۸ مورد انشعاب برق در خراسان رضوی واگذار شده که رشد ۴.۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت.

وی با اشاره به تغییر رویکرد توانیر در حوزه اختصاص اعتبارات به شرکت‌های توزیع گفت: امسال وصول مطالبات از مشترکین برق مهمترین و اثرگذارترین مولفه در استقلال مالی شرکت در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در سالی که به عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده است، گذر از پیک بار در تابستان امسال و بحث ناترازی تولید و مصرف برق، نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی در حوزه بهره‌برداری است.

خدابنده افزود: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اولویت کار این شرکت در سال جاری رفع ناترازی برق با جلب مشارکت حداکثری مردم است.

وی اظهار کرد: موتور محرک بخش تولید، برق است و مهمترین مسئله در این بخش تأمین برق مطمئن و مستمر به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: از سوی دیگر تولید موجب اشتغالزایی، ارزش افزوده، کاهش بیکاری و کاهش معضلات اجتماعی می‌شود؛ لذا باید تسهیل گری برای متقاضیان بخش تولید به منظور تامین برق‌شان و همچنین ترویج فرهنگ درست مصرف را در اولویت قرار دهیم.

خدابنده اظهار کرد: در این راستا امسال تلاش خواهیم کرد همایش مدیریت بار و مصرف را در گام نخست برای کارکنان شرکت توزیع برق خراسان رضوی و خانواده هایشان برگزار کنیم.

وی در خصوص یکی از مهمترین پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با عنوان تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار گفت: پارسال ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه سیمی در استان به کابل خودنگهدار تبدیل شد و امسال ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر هدفگذاری شده است.

شرکت توزیع برق خراسان رضوی یک میلیون و ۴۴۳ هزار مشترک در شهرستان‌های استان به جز مشهد و طرقبه شاندیز دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند/ ضرورت نظارت سخت گیرانه بر ثروت‌های ملی در استان
  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی