Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@17:11:10 GMT

چگونه رابطمان راباهمسرخودبهترکنیم؟

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۶۱۲۸

یک روانشناس گفت: کیفیت رابطه زوجین در رضایتمندی کلی از زندگی و شادمانی درونی انسان‌ها نقش بسیار مهم و حیاتی دارد. ناطقان: زهرا زین‌الدینی روانشناس و مشاور در خصوص رفتار‌هایی که باعث بهبود ارتباط با همسران می‌شود اظهار کرد: کیفیت رابطه زوجین در رضایتمندی کلی از زندگی و شادمانی درونی انسان‌ها نقش بسیار مهم و حیاتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زین‌الدینی بیان کرد: زوجین نمی‌توانند همسرشان را تغییر دهند و هر چقدر بیشتر برای تغییر همسر خود تمرکز کنند، رنج و ناراحتی بیشتری را متحمل می‌شوند و از هدف اصلی خود که بهبود رابطه زناشویی‌شان هست دورتر می‌شوند.

این روانشناس گفت: زندگی زناشویی بسیار پر فراز و نشیب است و زوجهای بسیاری آن را تحمل نمی‌کنند و خیلی زود تصمیم به ترک آن می‌گیرند، در حالی‌که اگر کمی تحمل داشته باشند و مهارتهایشان را تقویت کنند، شرایط بهبود می‌یابد.

وی با بیان اینکه زوج‌ها معمولا بر خشنود کردن یکدیگر تمرکز نمی‌کنند، افزود: بلکه فقط به دنبال آن هستند که همسرشان آن‌ها را خشنود و راضی کند و حتی گاهی این را مسئولیت، طرف مقابل می‌دانند که "باید" در خدمت نیاز‌ها و خواسته‌های آن‌ها باشند.

زین‌الدینی اضافه کرد: معمولا افراد به طور دقیق و مشخص می‌دانند که همسرشان برای بهبود زندگی مشترک‌شان چه کار‌هایی باید انجام دهد، ولی از این نکته مهم غافل می‌شوند که آن‌ها نیز وظایفی در مقابل همسر خود دارند و برای بهبودی رابطه، آن‌ها نیز باید "تغییر" کنند.

این روانشناس تصریح کرد: رفتار‌هایی مانند انتقاد کردن، سرزنش کردن، غر زدن، تهدید کردن، تنبیه کردن و در نهایت رشوه دادن باعث می‌شود روابط زناشویی رو به افول گذارد و هر چقدر آن‌ها تلاش کنند میزان این رفتار‌ها را به حداقل برسانند رابطه آن‌ها به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت.

وی افزود: زوجین بهتر است به‌جای این هفت عادت رفتاری مخرب از هفت عادت مهر‌آمیز استفاده کنند که یکی از آن‌ها حمایت کردن از همسر است که این پیام را به همسر انتقال می‌دهد که من در تمام شرایط پشت و پناه تو هستم، همچنین تشویق کردن همسر با به کار بردن جملاتی مانند "کار بسیار مهمی انجام داده‌ای" یکی دیگر از عادات رفتاری بهبوددهنده رابطه است.

زین‌الدینی با اشاره به اینکه سومین عادت مهرآمیز گوش دادن است، اضافه کرد: اگر زوجین با دقت به حرف‌های طرف مقابل گوش دهند و سعی کنند بدون قضاوت کردن، خواسته همسر خود را درک کنند باعث به هم نزدیک‌تر شدن آن‌ها به یکدیگر خواهد شد.

این روانشناس گفت: پذیرش همسر با تمام ضعف‌ها و کاستی‌هایش، اعتماد کردن به او و احترام گذاشتن به همسر بدین شکل که خصایص قابل احترام او را پیدا کنید و وجود آن‌ها را به او خاطرنشان کنید از دیگر عادات رفتاری مثبت هستند.

وی بیان کرد: هفتمین عادت مهرآمیز بسیار مهم، مذاکره درباره تفاوت‌هاست، چون حتی در بهترین ازدواج‌ها هم، بین زوجین تفاوت و اختلاف وجود دارد که با صحبت کردن راجع به آن‌ها و انعطاف‌پذیری می‌توانند برای مسائلشان، با کمک یکدیگر راه‌حل پیدا کنند.

زین‌الدینی خاطرنشان کرد: اگر هر زوجی استفاده از این عادات مهرآمیز و پیونددهنده را بدون آنکه اجازه دهند پای طعنه و تمسخر به گفتگویشان باز شود شروع کنند، مسیر زندگی مشترکشان به کلی تغییر خواهد کرد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: رابطه ، همسر ، زندگی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رابطه همسر زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۶۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواننده محبوب ناصر حجازی چه کسی بود؟

دو تن از اسطوره‌های فوتبال ایران یعنی علی پروین و حسن روشن خواننده‌های محبوب خود را نام بردند اما خواننده موردعلاقه دیگر اسطوره فوتبال ایران یعنی ناصر حجازی چه کسی بود؟

در این خصوص از بهناز شفیعی همسر حجازی سوال پرسیدیم که او جواب داد: ناصر به اکبر گلپایگانی علاقه زیادی داشت. همیشه ترانه‌های او را گوش می‌کرد و اتفاقا رفاقت خوبی هم با او داشت. حتی زمانی که ناصر مریض شده بود گلپا با او تماس گرفت و خواست که در یک جمع دوستانه آن‌ها حاضر شود که چون ناصر حالش خوب نبود، نرفت.

همسر مرحوم ناصر حجازی ادامه داد: او بیشتر در ماشین ترانه‌های گلپا را می گذاشت و می‌گفت صدای او به من آرامش می‌دهد.

منبع: خبر ورزشی

tags # استقلال سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • (تصاویر) اولین عکس از همسر پژمان جمشیدی؛ نگار فرهمند کیست؟
  • ماجرای جالب آمدن شهید محرابی به مدرسه پسرش
  • تا کی بدون بیمه از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟
  • خواننده محبوب ناصر حجازی چه کسی بود؟
  • چگونه دانشگاه‌ها زندگی افراد مسن را بهبود می‌بخشند؟
  • ماجرای جالب آمدن شهید محرابی به مدرسه پسرش/ واکنش‌های متفاوت مردم در برخورد با همسر شهدا
  • طنین نوای قرآن در محلات مازندران/ تغییر سبک زندگی زیر سایه قرآن
  • اشتباهات زندگی زناشویی
  • فریب در ازدواج چیست؟ شرایط و مجازات آن
  • داریوش مهرجویی؛ قتل فجیع کارگردان در خانه/ نشر مصاحبه با مقتول در روز قتل