Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل مکرمی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همکاری و هماهنگی میان دستگاه‌های ذیربط در خدمت رسانی به روستاها، تسهیل فعالیت در حوزه صنایع دستی و ترویج آن می‌تواند موجب توسعه این هنرها و محصولات آن و البته افزایش درآمد روستاییان شود.

وی به وجود ۶ هزار و ۷۰۰ روستا در خراسان رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: هم اینک افزون بر نیمی از این روستاها خالی از سکنه هستند لذا ترویج و توسعه فعالیت و تولید در عرصه صنایع دستی می‌بایست به عنوان یکی از راههای مهم در بازگرداندن روستاییان به روستاها، جلوگیری از تداوم پدیده مهاجرت و خالی شدن روستا از سکنه مورد توجه جدی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی رونق تولید صنایع دستی روستایی در کنار کشاورزی و دامداری را رهکاری نجاتبخش توصیف و بیان کرد: به همین دلیل آموزش و ترویج صنایع دستی در روستاها با تسهیل سازی فراوان انجام می‌شود و حمایتهای لازم از هنرمندان این عرصه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم تحقق بخشی از منویات مقام معظم رهبری نیز در رونق حوزه صنایع دستی نهفته است و می‌توان با تقویت صنایع دستی این مهم را محقق کرد.

مکرمی فر گفت: از مجموع ۳۶۰ رشته صنایع دستی هم اینک فعالیت تولیدکنندگان خراسانی در ۹۰ رشته آن جریان دارد و تاکنون ۹ هزار و ۶۰۰ هنرمند صنایع دستی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی کارت شناسایی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در چارچوب حمایت از هنرمندان و فعالان عرصه صنایع دستی در خراسان رضوی ۱۴۰ میلیارد ریال وام با بهره ۱۴ درصد به متقاضیان پرداخت شده که موجب اشتغال ۷۰۰ نفر شده است.

یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.

۷۴۹۶/‌۱۸۵۸

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: موضوع ترویج معارف جنگ تحمیلی را نباید دست کم گرفت؛ این مأموریتی است که روحیه شهادت طلبی و از خودگذشتگی را در بین اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان تقویت می‌کند و ثمره آن، ترویج روحیه جهادی و اعتلای کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با سردار سرتیپ بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: موضوع ترویج معارف جنگ تحمیلی را نباید دست کم گرفت؛ این مأموریتی است که روحیه شهادت طلبی و از خود گذشتگی را در بین اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان تقویت می‌کند و ثمره آن، ترویج روحیه جهادی و اعتلای کشور است.

وی افزود: نهاد مقدس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حلقه واصل و خط مقدم انتقال سیره شهدا به نسل های بعدی است تا این فرزندان عزیز ما که عهده‌دار آینده کشور و انقلاب هستند، پیرو همان طریقتی باشند که شهدای ایران اسلامی با توسل به آن، کشور را از گزند هجمه همه جانبه دشمن حفظ کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه انقلابی بودن و انقلابی ماندن جامعه در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی، به تدریج این فکر در ذهن برخی افراد ایجاد شد که اگر دوباره هجمه ای به تمامیت ارضی ایران اسلامی صورت بگیرد، شاید نسل دهه شصت و هفتاد نتواند به اندازه نسل طلایی جنگ از امانت انقلاب صیانت کند. با این حال، موضوع دفاع از حرم و پس از آن دفاع از امنیت و سلامت به همه ثابت کرد که نسل آینده کشور نه تنها کم از شهدای دفاع مقدس ندارد بلکه در برخی عرصه ها، از نظر ایمان و باور بر آن ها پیشی گرفته است.

وی ادامه داد: نمونه شخصیت‌هایی مانند شهید محسن حججی، طلایه‌دار نسلی بودند که نشان اقتدار آنها را امروزه نه فقط در عرصه دفاعی و نظامی بلکه در ساحت‌های مختلف علمی، فرهنگی و حتی اقتصادی و جهادی شاهد هستیم.

موزه دفاع مقدس، سنگر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

آیت الله علم الهدی موزه های دفاع مقدس را سنگرهای ماندگار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هر استان خواند و بیان کرد: این خیلی مهم است که شما متمرکز بر کار فرهنگی باشید اما تحقق چشم اندازهای فرهنگی منوط به فراهم کردن برخی زیرساخت‌هاست. موزه های دفاع مقدس و یادمان های شهدا، دو زیرساخت اصلی در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و به موازات استمرار این پروژه های عمرانی در اقصی نقاط کشور، مطالبه برحق مردم در خراسان رضوی این است که موزه دفاع مقدس در این استان به قید فوریت تکمیل شود.

وی گفت: اهمیت موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی به پذیرش میلیون ها زائری است که همه ساله به قصد زیارت بارگاه منور رضوی راهی مشهدالرضا(ع) می‌شوند. بخش قابل توجه از این شمار را هم زائران خارجی تشکیل می‌دهند که اگر موزه دفاع مقدس استان نیز به بهره برداری برسد، می‌تواند توفیق این زیارت را با پیوست فرهنگی مرتبط مضاعف کند.

زائران سالانه راهیان نور، افزون از 4 میلیون نفر

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این بنیاد در توجه به مسائل فرهنگی و زیرساختی با محوریت ترویج معارف دفاع مقدس گفت: در موضوع تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی، تکالیف دستگاه ها مشخص است و همه مسئولیت دارند. در این شرایط، خوشبختانه با پیگیری هایی که اخیراً در دستور کار قرار گرفته، مدیریت شهری در مشهد با جدیتی بیش تر از قبل برای تکمیل پروژه وارد میدان شده است و امیدواریم تا در آینده نزدیک، بخش های نمایشگاهی موزه پذیرای علاقه مندان باشد.

سردار سرتیپ بهمن کارگر با تأکید بر ضرورت توجه به کاروان های اعزام زائران راهیان نور و بازسازی زیرساخت‌های زیارت اعم از جاده ها و مراکز اسکان گفت: اگر چه تا پیش از کرونا، جمعیت زائران راهیان نور در کشور بیش از 7 میلیون نفر در سال بود اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا برای حفظ سلامتی مردم، کاروان های اعزام حدود دو سال فعالیت نداشته باشند. با این حال، هم اکنون فرآیند زیارت مناطق عملیاتی جنوب دوباره در حال رونق است و با افزایش 20 درصدی در سال جاری به بیش از 4 میلیون نفر رسیده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • مهاجرت معکوس در گرو رفع مشکل روستائیان
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • برگزاری جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهربازی خراسان شمالی
  • ۱۳۰۰ نفر از دوره‌های آموزشی صنایع دستی بهره‌مند شدند
  • سفر رئیس سازمان ملی مهاجرت به خراسان رضوی