Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش۱۰درصدی پرونده های جرایم، راهیابی ۷١ فیلم منتخب به بخش نهایی جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر خراسان شمالی و اسفراین، میزبان برگزیدگان قرآنی شهرستان های خراسان شمالی بخشی از تیترهای روز چهارشنبه را تشکیل می دهد.

محمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه آثار سوختگی در باغات خراسان شمالی فقط در سطح باغ های پنج روستای شهرستان شیروان مشاهده شده است، اظهارداشت: در یک ماه گذشته شماری از کشاورزان شیروان از نوعی سم در باغ های سیب خود استفاده کردند که دچار سوزندگی درختان شده و سم مورد نظر برای آزمایش ارسال شده که هنوز جواب آن اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، گفت: در بازدیدهای مختلف کارشناسان پنج درخت با پنج نوع سم آزمایش شده است که فقط یک نوع سم به درختان آسیب زده که برای آزمایش به تهران ارسال شده است.

رضایی با اشاره به اینکه به خاطر این موضوع هم اکنون کشاورزان درختان آسیب دیده میوه خود را از دست داده اند، افزود: با توجه به خسارت حادث شده به کشاورزان تا اعلام نتایج قطعی آزمایش و خسارت نمی توان پیشنهادی برای جبران خسارت آنان ارائه داد زیرا که موضوع حقوقی است و از سویی نتایج هنوز اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: اردیبهشت ماه سال جاری شماری از باغداران شیروان با مراجعه به جهادکشاورزی این شهرستان اعلام کردند: استفاده از سم موجب سوختگی درختان سیب شده است و به همین منظور از کارشناسان تقاضای کمک داشتند.

 

 

مدیر کمیته امداد شهرستان مانه و سملقان: 
منازل ۳۹۲ خانواده کمیته امداد در سیل اخیر خسارت دیده است
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان مانه و سملقان گفت: با توجه به بارندگی های اخیر در این شهرستان، تعداد ۳۹۲ خانواده دچار خسارت سیل شده اند.

غلام عباس صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آشخانه اظهارداشت: از این تعداد منازل آسیب دیده منازل ۸۰ خانواده واجد شرایط احداث مسکن تشخیص داده شده است.

مدیر کمیته امداد مانه و سملقان  افزود: تعداد ۴۰ خانواده طبق تفاهم نامه منعقد شده بین امداد و ناحیه مقاومت بسیج، کار ساخت و ساز مسکن آن ها به سپاه واگذار شده و ۴۰ منزل نیز از طریق امداد در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۵۰ واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش تحویل داده شده است، کل مبلغ هزینه شده تاکنون را ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

صادقی همچنین از ساخت مسکن شهری در چهار شهر آشخانه، قاضی، پیش قلعه و آوا خبر داد و گفت: برای تعداد ۳۰ خانواده پرونده ساخت مسکن تشکیل شده که ۱۰ خانواده اقدام کرده اند و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون مبلغ یک میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مانه و سملقان از تعمیر مسکن مددجویان در مناطق سیل زده برای تعداد ۵۰ خانوار خبر داد و افزود: مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی امداد و مردم و صندوق امداد هزینه شده است.

 

 

در مدت سه ماهه سال ۹۸؛ 
افزایش ۱۰درصدی پرونده های جرایم/ دستگیری ۴۷۸۵ مجرم/ کاهش ۲۲درصدی نزاع و درگیری
فرمانده انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: در سه ماهه امسال، ۲۰ هزارو ۷۳۹ پرونده در حوزه جرایم مختلف تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی امروز چهارشنبه (5 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح عملکرد سه ماهه ابتدای سال جاری و مقایسه آمار و اطلاعات در مدت مشابه سال قبل پرداخت و گفت: امسال 136 هزارو 44 فقره تماس تلفنی با مرکز 110 صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20درصد افزایش داشته و همچنین مزاحمت های تلفنی این مرکز 17 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در این مدت 20 هزارو 739 پرونده در جرایم مختلف تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است، افزود: خوشبختانه در حوزه نزاع و درگیری روند رو به کاهش را شاهد هستیم به طوری که امسال دوهزارو 168 مورد نزاع به ثبت رسیده که کاهش 22درصدی را نشان می دهد.

سردار مظاهری، تعداد قتل های صورت گرفته را هم دو فقره در مقابل یک فقره سال قبل اعلام کرد و گفت: طی این مدت 184 فقره جعل و کلاهبرداری صورت گرفته که بیش از 86 درصد آن کشف و 108 نفر هم در این حوزه دستگیر شده اند.

وی، در خصوص کشف کالاهای قاچاق مصرف داخلی هم به اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق و دستگیری 262 نفر و ضبط کالاهای قاچاق به ارزش 49 میلیارد ریال اشاره کرد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی، با بیان اینکه در سه ماهه امسال چهار هزارو 785نفر در حوزه جرایم مختلف دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشته است که سطح تحصیلات 98 درصد آنان زیر دیپلم، 70 درصد دستگیرشدگان را گروه سنی 25 تا 39 سال و 93 درصد متهمان را آقایان و 7 درصد را بانوان معرفی کرد.

وی، در بخش سرقت های خرد هم به دوهزارو 94 فقره سرقت اشاره کرد و با بیان اینکه 39 درصد از سرقت های مهم، سرقت از منازل بوده است، کشفیات مواد مخدر را هم 900 کیلوگرم با دستگیری 423 قاچاقچی ذکر کرد.

سردار مظاهری، در خصوص کشفیات پلیس فتا هم به وقوع 226 فقره جرم اشاره کرد که در مجموع 230 مورد منجر به کشف شده که البته برخی از پرونده ها از سال های قبل کشف شده و گفت: وقوع جرم در این بخش 42 درصد افزایش و کشف جرم 49 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی به آمار حوزه تصادفات درون شهری اشاره و بیان کرد: آمار جرحی ها در سه ماهه سال قبل 683 مورد بوده که امسال با کاهش 10 درصدی به 618 فقره، مجروحان 841 نفر بوده که با کاهش هفت درصدی به 780 نفر و جان باختگان هفت نفر بوده که با افزایش 57 درصدی به 11 نفر رسیده است.

وی همچنین، در حوزه برون شهری تعداد جرحی های سه ماهه سال قبل را 516 نفر و امسال 479 نفر با کاهش هفت درصدی، مجروحان را 851 نفر و امسال 712 نفر با کاهش 16 درصدی و جان باختگان را 55 نفر و امسال را 43 نفر با کاهش 22 درصدی اعلام کرد.

 

 

اسفراین، میزبان برگزیدگان قرآنی شهرستان های خراسان شمالی
​مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روز پنج شنبه ششم خرداد در شهرستان اسفراین و با حضور ۱۵۹ برگزیده مرحله شهرستانی آغاز می شود.

حجت الاسلام  عظیم آسوده  روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اسفراین اظهار کرد: این مسابقات به مدت یک روز در مسجد امام خمینی اسفراین و با حضور  70 نفر از برادران و 89 نفر از بانوان برگزیده مرحله شهرستانی در 15 رشته برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، افزود: شرکت کنندگان در رشته های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث قرآن و تفسیر قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، همسرایی، همخوانی، مقطع‌خوانی، گروه‌ خوانی، آثار دو یا چند زبانه (عربی، فارسی، انگلیسی) و انشاد انفرادی و تک‌خوانی باهم رقابت خواهند کرد.

حجت الاسلام آسوده گفت: 29 نفر در مرحله استانی برگزیده و به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم در اصفهان راه می یابند.

وی افزود: مراسم اختتامیه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم در اسفراین با حضور رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.

 

 

شهردار شهر لوجلی: 
شهر لوجلی فاقد کامیون حمل زباله است
شهردار شهر لوجلی شهرستان شیروان گفت: این شهر که در مسیر تردد ۷۰ روستای بخش سرحد قرار گرفته، فاقد خودروی حمل زباله است.

قربان محمد مویدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: زباله‌های این شهر توسط یک کامیون کمپرسی دو تُنی جابه‌جا می‌شود.

شهردار شهر لوجلی، با ابراز گلایه از اینکه در چند سال اخیر پیگیری های فراوانی برای خودروی حمل زباله شهر لوجلی صورت گرفته است، اما به دلیل نبود اعتبار این امر محقق نشده است، گفت: کامیون کمپرسی شهرداری لوجلی که در حال حاضر به عنوان خودروی حمل زباله استفاده می‌شود در حقیقت خودروی حمل زباله نیست.

مویدی با اشاره به اینکه هم اکنون کمپرسی حمل زباله فعلی فرسوده است، افزود: مسئولان به شهرداری‌ها توجه نمی‌کنند و اخیراً برای اعتبار خودروی حمل زباله با وزارتخانه پیگیری های لازم انجام شده است.

شهردار شهر لوجلی سرانه تولید زباله هر نفر در شهر لوجلی را روزانه ۷۰۰ گرم دانست و گفت: سال گذشته برای پروژه‌های عمرانی این شهر از سه میلیارد ریال اعتبار فقط ۵ درصد معادل ۱۷۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شد.

 

 

دانش آموزان مدارس سما در مسابقات محاسبات ذهنی خوش درخشیدند
مدیر مدارس سما در شیروان گفت: دانش آموزان سما برای چندین بار متوالی در مسابقات محاسبات ذهنی افتخارآفرینی کردند.

حمید نجف زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: امیر محمد رمضانیان و حسین انصاری پور دانش آموزان پایه ششم ابتدایی پسرانه سما شیروان مقام اول استان خراسان شمالی در رشته محاسبات ذهنی سطح " Enter B"و بخش مسابقات گروهی را کسب کردند.

مدیر مدارس سما در شیروان، گفت: این مسابقات طی هشت هفته در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد و در نهایت دانش آموزان سما مقام اول و جایزه نهایی یک میلیون تومانی را کسب کردند.

نجف زاده افزود: مسابقات انتخابی کشوری به صورت انفرادی چهاردهم تیرماه سال جاری در بجنورد برگزار می شود.

 

 

راهیابی ۷١ فیلم منتخب به بخش نهایی جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر خراسان شمالی
هیئت هفت نفره انتخاب نخستین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر، پس از بازبینی ۲۵۱ اثر رسیده به دبیرخانه، ۷۱ فیلم را برای اکران در جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر انتخاب کردند.

ابوالحسن حیدری، رئیس ستاد برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر خراسان شمالی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: هیئت هفت نفره انتخاب متشکل از رضا غلامی مطلق، رضا علی آبادی، محمدتقی علی آبادی، فرهاد سلیمانی، مهران رحمانی، رضا خدادادی و ابراهیم مسبوق، 36 فیلم مستند، ٢٤ فیلم داستانی، ٥ فیلم صد ثانیه ای و ٦ فیلم در بخش پویا نمایی را برای اکران در جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر انتخاب کردند.

وی اظهار کرد: فیلم "کی کی" به کارگردانی سعید آقایی، "قارلاواج" به کارگردانی احسان کمالی، " میراث پدری" به کارگردانی علی حیدری، "آبی نیست" به کارگردانی نوح امانی، "رهاب" به کارگردانی ایمان بدری رمضانی، "فیروزه " به کارگردانی روح الله علی آبادی، "دومان" به کارگردانی سیاوش فرهادی، "سوم شخص" به کارگردانی احسان توکلی و فیلم "راه ابریشم" به کارگردانی سجاد اسدی از جمله فیلم های منتخب جشنواره از خراسان شمالی در بخش های مستند و داستانی انتخاب شده است.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، بیان کرد: فیلم "عزیز" به کارگردانی سید مهدی موسوی برزکی، "یونس" به کارگردانی سیامک سلیمانی، "فروزان" به کارگردانی میرعباس خسروی نژاد  از تهران هم از جمله فیلم های منتخب در بخش داستانی به شمار می رود.

حیدری، فیلم های "به خاطریک مشت علف"، "ازپیله تا پرواز" و "صدای پای آب" به کارگردانی محمد علی یزدان پرست، "زنبوردار" به کارگردانی محمد طالبی و "خاک و تاک" به کارگردانی مظفر حسینخانی هزاوه و فیلم"نیایش" به کارگردانی رامین مهاجرانی را از فیلم های منتخب استان مرکزی برشمرد.

وی اظهارکرد:، فیلم های "سلاخ" به کارگردانی رسول ایران زاد، "اشک باران" به کارگردانی اسماعیل عباسی و "مترسک" به کارگردانی محمدامین محمدپور از استان آذربایجان شرقی انتخاب شدند..........

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت مجلس مسجد خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد صفاری نطنزی روزنامه ها استان بوشهر روزنامه خسارت باغات کشف جرایم مسابقات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۶۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان؛ عبدالحسین قاضوی در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: همچنین دراین مدت ۱۰۰ هکتار به ناحیه صنعتی این شهرستان افزوده شده است و مکاتبه برای تبدیل ناحیه صنعتی شهرستان گرمه به شهرک انجام شده است.

افزایش ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه ای درگرمه
وی افزایش ۴۰ درصدی تولید گوشت مرغ، افزایش ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه ای، افتتاح سینما، کتابخانه، اجرای ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری،۱۲۰ کیلومتر گاز کشی به آبادی‌ها را برخی از اقدامات انجام شده عنوان کرد.
قاضوی درادامه افزود: شهرستان گرمه در حوزه نهضت ملی مسکن شهری پیشرو‌ترین شهرستان استان است و تاکنون ۲۲۳۲ قطعه زمین به مردم واگذار شده است و ۹۰۰ قطعه نیز در دست اقدام است.

همدلی و هم افزایی مدیران موجب شکوفایی و پیشرفت می شود 

استاندار خراسان شمالی هم تأکید کرد: تامین زیرساخت‌های توسعه‌ای شهرستان گرمه امسال نیز همچنان با قوت دنبال شود.

حسین نژاد همدلی و هم افزایی بین مدیران شهرستان گرمه را موجب شکوفایی و پیشرفت این شهرستان دانست و در زمینه تامین اعتبارات تملک و دارایی شهرستان گرمه گفت: سهم قانونی شهرستان به قوت خود باقی است و پرداخت مازاد بر آن نیز برای پیشبرد اهداف پیگیری می‌شود.

تأکید برجذب سرمایه گذاری خارجی 
استاندار استفاده از ابتکار و خلاقیت برای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح ها تاکید کرد.
وی جذب سرمایه گذاری خارجی، طرح‌های توسعه و شهرک‌های صنعتی در این شهرستان را مورد توجه قرار داد و افزود: روند رشد شهرستان گرمه روند پر شتابی است و امیدواریم در سال جاری با پیگیری این روند به نقطه بهتری برسیم.
استاندار خراسان شمالی گفت: در سالی که به نام جهش تولید است، باید از ظرفیت‌های مجتمع‌های گلخانه ای، دامداری و کشاورزی نیز برای تحقق شعار سال و جهش تولید، بهره گرفت.
شهرستان گرمه در غرب خراسان شمالی، دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است.

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • دومین جشنواره قلیف‌چال در جاجرم