Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@23:05:56 GMT

جزییات آمار داوطلبان کنکور ۹۸

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۶۲۳۶

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اینکه تعداد داوطلبان کنکور نسبت به سال گذشته ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر بیشتر است، گفت: بیشترین داوطلبان همچنان در گروه تجربی و کمترین در گروه ریاضی هستند.

به گزارش «تابناک»، حسین توکلی در گفتگو با تسنیم درباره برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ اظهار‌کرد: این آزمون به منظور پذیرش دانشجو برای رشته‌های تحصیلی با آزمون، دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان، دانشگاه پیام نور، غیرانتفاعی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای شرکت در دوره‌های با آزمون سال ۹۸ یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵۲ داوطلب شرکت کردند که ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی، ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه تجربی، ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه انسانی، ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر و ۱۰ هزار و ۸۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی داوطلب شدند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵۲ داوطلب، ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر از داوطلبان خانم و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر آقا هستند که نسبت به سال گذشته تعداد داوطلبان ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر افزایش داشته است.

توکلی ادامه داد: امسال فارغ‌التحصیلان نظام جدید در آزمون سراسری شرکت می‌کنند که تعداد ۵۷۷ هزار و ۲۵۵ نفر دیپلم نظام جدید «۶.۳.۳» و ۵۴۱ هزار و ۷۶۰ نفر مربوط به نظام قدیم یا پیش دانشگاهی هستند، داوطلبان علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی می‌توانند برای شرکت در گروه زبان‌های خارجی یا هنر یا هر دوی آن‌ها اعلام علاقه کنند که بر این اساس ۲۳۴ هزار و ۱۰۹ داوطلب علاقه خود را اعلام کردند که ۷۸ هزار و ۵۸۵ نفر متقاضی گروه هنر و ۱۵۵ هزار و ۵۲۴ نفر متقاضی گروه زبان‌های خارجی شدند و این اساس هر داوطلب باید پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط را دریافت کند.

توزیع کارت آزمون از ۹ تیر

وی با اشاره به اینکه کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۸ از روز یکشنبه ۹ تیر ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، عنوان‌کرد: داوطلبان تا روز چهارشنبه ۱۲ تیر ماه ۹۸ برای دریافت کارت شرکت در آزمون فرصت دارند.

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح‌کرد: آزمون سراسری سال ۹۸ در روز‌های پنجشنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ تیر ماه برگزار خواهد شد که صبح روز پنجشنبه ۱۳ تیر ماه داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و انسانی و بعد از ظهر پنجشنبه گروه آزمایشی هنر، صبح جمعه ۱۴ تیرماه داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی و بعد از ظهر جمعه داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به رقابت می‌پردازند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور ۹۸ آزمون سراسری داوطلبان کنکور آمار فائقه دوستی مرتضی صفاری بیت کوین اینستکس مجتبی ذوالنور سعید طوسی هفته قوه قضائیه برایان هوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان کنکور سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی

حامد خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در بجنورد اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور آزمون سراسری اردیبهشت ماه 1403 با حضور یک هزار و 468 داوطلب در دو دانشکده پزشکی و دانشکده مهارت و کارآفرینی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار می‌شود.

معاون امور آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد بجنورد بیان کرد: دانشگاه آزاد بجنورد در روز 5 شنبه میزبان هشتصد و 61 داوطلب در دو رشته علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی است که از این تعداد پانصد و پنج نفر از داوطلبان خانم و مابقی داوطلب آقا هستند.

وی افزود: در روز جمعه نیز ششصد و هفت نفر از داوطلبان خانم رشته علوم تجربی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در ماراتن کنکور سراسری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

حامد خراسانی تصریح کرد: آزمون سراسری علوم انسانی، ریاضی و فنی و تجربی در شیفت صبح روزهای 5 شنبه و جمعه راس ساعت 8 صبح آغاز خواهد شد که که درهای حوزه های امتحانی راس 7:30 بسته خواهد شد که لازم است داوطلبان نیم ساعت قبل از بسته شدن درهای حوزه های آزمون در محل دانشگاه حضور داشته باشند زیرا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در حوزه های امتحانی ممانعت خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر داشتن کارت شناسایی معتبر برای ورود به حوزه آزمون گفت: هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط‌، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن همراه داشته‌ باشد و از آوردن هرگونه وسایل اضافی از جمله کیف دستی، دستگاه های الکترونیکی(تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و...)، ماشین حساب، یادداشت و .... خودداری کنند.

خبرنگار: لادن لنگری

کد خبر: 1228151 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • جزییات آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در کنکور ۱۴۰۳
  • شرکت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری
  • شرکت ۲۶ هزار و ۳۸۰ داوطلب کردستانی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور؛ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان کنکور سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • تازه‌ترین آمار توزیع کارت کنکور/ آغاز برگزاری کنکور از پنجشنبه
  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکورسراسری ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌های کشور
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت ورد به جلسه کنکور را دریافت کردند
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ / پیشتازی ۲۶ درصدی داوطلبان زن در نوبت اول
  • جزییات شرکت در رشته‌های خاص و آزمون عملی کنکور