Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@09:06:31 GMT

اقناع بهترین راه تبلیغ مفاهیم دینی است

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۶۳۴۲

اقناع بهترین راه تبلیغ مفاهیم دینی است

به گزارش ایکنا از قم، فریدالدین فرید، پژوهشگر حوزه ادبیات چهارشنبه شب در مراسم یابود شهید محسن حاجی آبادی که در تالار مجتمع ناشران در قم برگزار شد گفت: جایگاه داستان و قصه‌نویسی در جامعه ما بسان قصه‌نویسان مورد تجلیل قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: برخی هنوز قصه‌نویسی و قصه‌نویسان را تنها در حد یک سرگرمی و سرگرم‌کنندگان تعبیر می‌کنند؛ برخی دیگر هم که داستان را در حد پیام خلاصه می‌کنند پس از چندی دیگر حاضر هم نیستند روی همین اصل بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگر حوزه ادبیات بیان کرد: جامعه اما امروز نیازمند پرورش ذهن‌های قصه‌گو است؛ امروزه به شدت به تربیت ذهن قصه‌گو در جامعه نیازمند هستیم؛ زیرا ذهن قصه ‌و ذهنی فعال و پویا است که به این راحتی درگیر تحلیل‌های دیگران و داستان ساخته‌های دیگران قرار نمی‌گیرند.

وی گفت: ذهن قصه گو منطقی و پر از احساس است؛ این ذهن مردم‌شناس و مردم دوست است؛ گوشی شنوا و چشمی بینا است؛ این ذهن خود را باور دارد ولی به باور دیگران هم احترام می‌گذارد و اهل تعامل است؛ این ذهن حقیقت‌طلب است.

فرید بیان کرد: کسی که قدرت تحلیل دارد مسایل را در زمان و مکان و در ارتباط با شخصیت‌ها درک و ترکیب می‌کند و نتیجه خاص خود را می‌گیرد؛ برخی از مسایل فلسفی را می‌توانیم به شکل روایت قابل درک کنیم که این بحث در فلسفه به خصوص در بحث زمان متجلی است.

وی گفت: اهل سیاست هم در سراسر جهان بسان قصه‌گویان هستند که داستان‌ها را با سناریوهای خاص خود تعریف می‌کنند و مردم هم بدون اینکه بدانند در این سناریوها بازی می‌کنند.

وی یادآورشد:  ذهن قصه گو در بند یک روایت نمی‌مانند؛ زاویه دید در یک داستان هم بسیار مهم است؛ داستان‌نویسان اهل مدارا هستند ولی مشکل از جایی آغاز می شود که دیگران با داستان نویسان سرناسازگاری دارند.

نویسنده و پژوهشگر ادبی اظهارکرد: عموم باورها و سبک زندگی مردم و معارفی که مردم با آنها زندگی می‌کنند با شیوه اقناعی حاصل می‌شود؛ در کل مردم با اقناع بهتر از اثبات ارتباط برقرار می کند؛ حتی تبلیغ دین نیز با شیوه اقناعی راه گشاتر خواهد بود.

وی گفت: شیوه‌های اقناعی پر رمرز و راز هستند و ذهن قصه‌گو نیز رازآلود است؛ سبب انگیزشی و جذب و جلب و کشش مخاطبان نیز به سبب همین عنصر رازآلودگی است.

این پژوهشگر ادبی بیان کرد: پدیده‌های دینی نیز به همین گونه هستند؛ قصه‌گوها با دین مقابله نمی‌کنند؛ به همین خاطر است که برخی فلاسفه از جمله فارابی هنرمندان را پس از پیامبران دارای بالاترین حد از تاثیرگذاری می‌دانند.

وی گفت: اگر قصه‌گوها را در جامعه جدی بگیریم و فرزندانمان را قصه‌گو پرورش دهیم آنها را با سلاح به جنگی که هر روزه علیه آنها روا می‌دارند می‌فرستیم، والا این سلاح را از دست آن‌ها گرفته و آنها رادر این ورطه حساس رها خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن قم قصه گویی مجتمع ناشران خلاقیت قرآنی فراخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: محفل قرآنی امام حسنی‌ها عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد

رییس‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی گفت: برپایی بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه «محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع)» در استادیوم آزادی تهران جلوه‌ای درخشان از عشق و ارادت ملت موحد و خداجوی ایران‌ اسلامی به کتاب‌ الهی و شعائر دینی را در تاریخ ثبت و به یادگار گذاشت.

به گزارش ایسنا، متن پیام قدردانی محمدباقر قالیباف رییس مجلس از دست‌ اندرکاران بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور به شرح زیر است.

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

برپایی بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه «محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع)» و در روز ولادت باسعادت آن حضرت در استادیوم آزادی تهران، جلوه‌ای درخشان از عشق و ارادت ملت موحد و خداجوی ایران‌اسلامی به کتاب‌ الهی و شعائر دینی را در تاریخ ثبت و به یادگار گذاشت.

قرآن کریم باعث نشاط و طراوت دل‌ها، دریای بی‌انتهای معرفت و کلید هدایت‌ و تربیت افراد و جوامع به‌سوی کمال و نیل به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

قرآن برترین و ماندگارترین اثر آسمانی و جاودانه‌ترین پیامی است که خداوند برای هدایت بشر بر بهترین بنده خویش نازل و این کتاب نورانی را به‌عنوان شفاء و رحمت برای مومنین معرفی فرمود و چه‌بسیار مشکلات و سختی‌ها که به برکت تمسک به قرآن به گشایش و خیر و رحمت منتهی شده است.

ضمن تجلیل از شرکت‌کنندگان در این جشن و آیین معنوی و تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران، برنامه‌ریزان و کلیه عوامل اجرایی که در برگزاری این اتفاق و رویداد مبارک نقش‌آفرینی کردند، امیدوارم با استعانت از فیوضات و انس و الفت با این کتاب آسمانی، در مسیر روشن رستگاری و سعادت زندگی دنیوی و اخروی گام برداریم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محفل «امام حسنی ها» جلوه ای درخشان از عشق ملت به شعائر دینی است
  • حفاظت از محیط زیست؛ آموزه ای دینی وتوصیه بزرگان است
  • «محفل امام حسنی‌ها» شناخت نسبت به مفاهیم قرآنی را افزایش می‌دهد
  • محفل امام حسنی‌ها رویکردی جدید از احساسات مردم درمناسبت‎های مذهبی
  • «محفل امام حسنی ها» توطئه ها و تبلیغات دشمن را خنثی کرد
  • محفل امام حسنی‌ها، عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • قالیباف: محفل قرآنی امام حسنی‌ها عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • ۲۵ هزار لرستانی تحت پوشش طرح «زندگی با آیه‌ها» قرار می‌گیرند
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست