Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، دکتر محمد حسین قربانی در جلسه اعضای کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: تجهیزات مورد نیاز این مرکز آموزشی و درمانی با توجه به تعدد راه‌های ارتباطی این شهرستان با استان‌های همسایه گیلان، آذربایجان شرقی و زنجان و افزایش جمعیت شناور آن در فصل گردشگری و نیز جلوگیری از اعزام بیمار به مراکز درمانی مرکز استان اردبیل با توجه به بعد مسافت، امکانات پزشکی و درمانی بزودی تامین و در اختیار دانشکده علوم پزشکی خلخال قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با وجود اینکه هزینه امکانات پیشرفته پزشکی هم چون ام، ار، آی تنها برای بیمارستانهای شهرهای با جمعیت بیش از ۲۵۰ هزار نفر تامین می شود ولی با توجه به ضرورت راه اندازی این تجهیزات در بیمارستان امام راحل شهر خلخال بدلیل گردشگری بودن شهرستان این دستگاه برای شهرستان تامین خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای تهیه و تامین ۲ دستگاه اندوسکپی و کرتسکپی، یک دستگاه دیالیز جدید و حل مشکل نیروی خدماتی بیمارستان خلخال تلاش خواهد شد.

به گفته وی، با اینکه وضعیت خلخال در حوزه سلامت از بسیاری از شهرستان های کشور خوب بوده ولی با این حال راه اندازی برخی امکانات جدید پزشکی همراه با تقویت سایر بخش های فعال در این منطقه ضرورت دارد.

قربانی راه اندازی اتاق عمل برای انجام جراحی های مغز و اعصاب در خلخال را با توجه به مسافت دور این شهر تا مرکز استان ضروری دانسته وگفت: برای راه اندازی مرکز ترومای این شهر نیز تا پایان سال تلاش می شود ضمن اینکه به پروژه در حال احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر در گردنه الماس این شهرستان با گشایش ردیف اعتباری ملی در تهران کمک خواهد شد.

اعضای کمسیون بهداشت ودرمان مجلس و معاونان و مشاوران وزیر بهداشت در سفر به خلخال از بیمارستان امام خمینی، مراکز درمانی، مرکز نگهداری معلولان ذهنی و درمانگاهای تخصصی این شهر بازدید و از نزدیک در جریان مسایل ومشکلات حوزه سلامت منطقه فرار گرفتند.

۶۰۱۸/‏۷۱۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال بهداشت و درمان بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۶۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرشاخه‌کاری درختان گردو در خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حسن نورمحمدی اظهار کرد: سرشاخه کاری درختان گردو در ۵۰ هکتار از باغات گردوی شهرستان خلخال با تشکیل هشت اکیپ متخصص در بخش‌های مرکزی، خورش‌رستم و شاهرود از روزهای اخیر آغاز شده است.
وی بیان کرد: علاوه بر افزایش مقاومت درختان گردو در مقابل سرما و دیرگل دهی و برگ دهی درخت، افزایش محصول همراه با ارتقای سطح کیفیت تولید از جمله مزایای اجرای طرح سرشاخه کاری گردو است که توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی همراه با آموزش باغداران اجرا می‌شود.
نورمحمدی افزایش تولید محصول گردو با مغز سفید، افزایش درصد مغز نسبت به پوست، یکنواختی محصول، بازار پسند بودن آن را از دیگر مزایای سرشاخه کاری درختان گردو عنوان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال با بیان اینکه باغداران می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز جهادکشاورزی بخش‌ها از مزایا و خدمات این طرح استفاده کنند، گفت: انتظار می رود با اجرای این طرح زمینه جوان‌سازی باغات گردو شهرستان فراهم شده و در آینده هم محصول یکنواخت و پربار و بدون آسیب از سرما تولید شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال اضافه کرد: با توجه به نیاز به اصلاح غالب باغات گردوی شهرستان خلخال از طریق پیوند سرشاخه کاری و کاشت نهال‌های اصلاح شده، تحقق اهداف ذکر شده نیاز به مساعدت مسئولین استانی برای تأمین اعتبار کافی از اعتبارات ملی یا سفر ریاست جمهوری است.

بیشتر بخوانیم:
سرشاخه کاری درختان گردو برای کاهش خسارت سرمازدگی
یکی از طرح‌های پیشگیرانه در برابر سرمازدگی باغات گردو سرشاخه کاری و استفاده از ارقام دیرگل ده و مقاوم در برابر سرما زدگی است.

دیگر خبرها

  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • توسعه امکانات پزشکی در استان ایلام استمرار داشته باشد
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود
  • تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **
  • ساماندهی حریم رودخانه هروچایی خلخال
  • اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی بیمارستان بهلول گناباد
  • افتتاح مرکز خرید گندم در هندیجان
  • سرشاخه‌کاری درختان گردو در خلخال