Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: کهگیلویه وبویراحمد ۱۵ شهید و ۱۱ جانباز در عرصه مبارزه با مواد مخدر به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

سیدناصر رضایی افزود: در همایشی که به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، از خانواده‌های شهدا و جانبازان عرصه مبارزه با مواد مخدر استان نیز تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضایی به نقش رسانه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره داشت کرد و ادامه داد: رسانه‌ها باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه مواد مخدر دغدغه بیشتری داشته باشند و با نگاه منتقدانه توام با ارائه راهکار به این حوزه وارد شوند.
وی اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و استفاده حداکثری از ظرفیت مشارکت‌های مردمی را از مهم‌ترین اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به توسعه همه‌جانبه باید صیانت از نیروی انسانی در حوزه آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار قرار دهیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم‌اکنون حدود ۱۲ هزار معتاد در استان وجود دارد که پنج درصد آن‌ها زنان هستند.
رضایی با اشاره به عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گفت: سال گذشته ۱۹۹ مورد اشتغال‌زایی در حوزه بهبودیافتگان مواد مخدر و خانواده‌های آن‌ها ایجاد و در این زمینه بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشریح جزییات افزایش حقوق ایثارگران از افزایش ۲۰ درصدی حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمود پاکدل، معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جزئیات افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ ایثارگران، اظهار کرد: افزایش حقوق شهدای نیرو‌های مسلح اعم از حالت اشتغال و بازنشسته و کسانی که در همکاری با نیرو‌های مسلح شهید یا جانباز شده‌اند، مطابق مواد ۳۸، ۳۹ و ۴۰ بر اساس احکام صادر شده در اسفندماه سال قبل، افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

وی افزود: افزایش حقوق شهدای غیر مستخدم مردمی و جانبازان تبصره یک معادل ۲۰ درصد بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایش حقوق شهدای دستگاه‌های اجرایی مطابق ماده ۳۹ است؛ اما فعلاً معادل ۲۰ درصد افزایش داده‌ایم که در تطبیق احکام ارسالی دستگاه‌ها مابه‌التفاوت پس از دریافت حکم انجام می‌شود.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: حق پرستاری به تعداد ۱۳۸۰۰۰ نفر و با افزایش ۳۵ درصد به مبلغ هر k معادل ۷۱ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۰ ریال اقدام شده است که معادل مصوبه شورای عالی کار است، همچنین مستمری والدین شهدا از مبلغ ۷۰ میلیون و ۸۰ هزار ریال به ۱۵۰ میلیون ریال به استناد قانون بودجه ۱۴۰۳ افزایش داده شده که معادل ۱۱۴ درصد است.

پاکدل عنوان کرد: کمک معیشت ایثارگران با توجه به عدم ابلاغ آئین‌نامه آن مطابق اسفندماه پرداخت شده به محض ابلاغ آئین‌نامه که مراحل اولیه آن انجام شده، اقدام و از فروردین ماه مابه‌التفاوت آن نیز پرداخت می‌شود.

وی گفت: حق نگهداری موضوع ماده ۲۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به این دلیل که تاکنون آئین‌نامه آن ابلاغ نشده است، معادل سال قبل اقدام شده و پس از ابلاغ سقف سال ۱۴۰۳ معادل مبلغ مصوب اصلاح می‌شود.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برای کسورات اولین افزایش مرتبط با صندوق شاهد با توجه به تماس‌ها و مراجعات ایثارگران و به منظور تأمین نظر ایثارگران و همچنین فراهم کردن زمینه پرداخت سریع وام‌های قرض‌الحسنه ضروری به ایثارگران، با مدیرعامل صندوق شاهد جلسه‌ای داشتیم و سقف کسورات معادل میانگین ۲۰ درصد افزایش و حداکثر مبلغ ۳ میلیون تومان در نظر گرفتیم.

پاکدل ادامه داد: چنانچه ایثارگرانی بابت حقوق یا مستمری و حق پرستاری افزایش بیش از ۳ میلیون داشته باشند تا این سقف اقدام می‌شود همچنین ایثارگران که دارای دریافتی‌های غیر از حقوق و مستمری مانند حق پرستاری موضوع ماده ۲۶ و حق نگهداری موضوع ماده ۲۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران داشته‌اند، فقط از حقوق یا مستمری کسر شده است و جانبازانی که صرفاً از بنیاد حق پرستاری دریافت می‌کنند و عضو صندوق شاهد هستند، معادل افزایش حق پرستاری و حداکثر ۳ میلیون تومان اقدام شده است.

دیگر خبرها

  • مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح
  • ضرورت ایجاد تحولی در عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر
  • برگزاری جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان چالدران 
  • تأکید رئیسی بر جلوگیری از عادی شدن مبارزه با قاچاق و اعتیاد
  • ضرورت ایجاد تحولی جدی در رویکردها، مسئولیت‌ها و عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر
  • آمارها بیانگر پیشرفت در مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر است
  • رئیسی : مبارزه بی‌امان ایران نبود مواد مخدر کل اروپا را فرا می‌گرفت
  • رئیسی: باید تحولی جدی در ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد شود