Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، رضا اردکانیان در آیین کلنگ زنی آبرسانی به روستاههای متاثر الیگودرز از کانال قمرود گفت: ۵۳۶ پروژه در حوزه های مختلف آب و برق و انرژی آبفای شهری و روستایی در حال ساخت هستند که برای احداث این پروژه ها ۳۵۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و بطور متوسط پیشرفت کاری طرحها ۶۴ درصد می باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پیشرفت فیزیکی  باتوجه به شرایط مشابه در سایر استانها ، پیشرفت خوب و قابل ملاحظه ای هست و امیدواریم امکانات عمومی دولت و کشور این اجازه رو به ما بدهد که بتوان به تکمیل این طرحها سرعت بیشتری داده شود.

افتتاح و کلنگ زنی از ۱۳ پروژه

اردکانیان در خصوص طرحهای قابل افتتاح در استان می افزاید: در دو روز اقامتی که در لرستان خواهیم داشت ۱۳ پروژه در شهرهای خرم آباد، بروجرد، پلدختر ، ازنا و کوهدشت  به بهره برداری خواهند رسید و ۵ پروژه نیز در الیگودرز خرم آباد و پلدختر در حوزه آبرسانی های شهری و روستایی ،تصفیه خانه های آب و فاضلاب و پروژه های متععد در بخش برق  و آغاز عملیات ساخت یک سد کلنگ زنی خواهند شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه آبرسانی به روستاهها در جمهوری اسلامی یکی از موضوعات مهم است اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید نیز از سال ۹۲ بطور خاص و ویژه باعتایت مقام معظم رهبری که هر ساله دارند منابعی از صندوق توسعه ملی به این مهم اختصاص پیدا کرده و همکاران ما در همه استانها در شرکتهای آب و فاضلاب روستایی اهتمام لازم را داشتند به نحوی که از سال ۹۲ هر هفته ۳۲ روستا در سطح کشور به شبکه آب سالم وصل می شوند و این کار تا پایان دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت.

رضا اردکانیان پروژه آبرسانی به روستاههای الیگودرز متاثر از طرح قمرود را مهم دانست و افزود: می بایست زودتر این امکان را فراهم می کردیم تا هموطنان ما در این منطقه از امکانات آب سالم بهره مند می شدند که خداروشکر این فرصت در حال حاضر فراهم شده و با پایان مراحل ساخت حدود ۱۰۰ روستا در فازهای مختلف به این شبکه وصل خواهند شد.

اردکانیان ادامه داد: در فاز نخست این طرح ۱۹ روستای منطقه به شبکه آب شرب وصل می شوند که امیدواریم سال آینده بتوانیم آن را برای مردم به بهره برداری برسانیم همچنین علاوه بر این طرح قمرود ،  ۳۴ روستای دیگر در سطح استان به شبکه آبرسانی وصل شدند و از آب سالم و پایدار بهره مند گردیدند.

وضعیت مطلوب آبرسانی روستایی لرستان

وزیر نیرو در پایان وضعیت آبرسانی روستایی لرستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باتوجه به مشکلات اقتصادی کشور با اهتمام ویژه مسئولان استان، نمایندگان مردم در مجلس و عنایت دولتها خوشبختانه آبرسانی به روستاهها در لرستان نسبت به متوسط کشوری در وضعیت بالاتری قرار دارد که در این فرصت جا دارد از همه همکاران و مسئولان استانی و همچنین نمایندگان تشکر و قدردانی نمایم.

46

کد خبر 1274168

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت نیرو برق کم آبی خشکسالی تغییرات آب و هوایی خانوار روستایی بودجه استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از بهره‌برداری ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد کیخسروی در جمع خبرنگاران، سهمیه مسکن روستایی استان اردبیل در سال جاری را ۷ هزار ۵۰۰ واحد اعلام کرد و اظهار کرد: این واحدها با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به میزان تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت بلند مدت و مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر 747625

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است
  • بهره مندی سازمان سپند از تخفیف های صنایع نظامی