Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:31:18 GMT

کنترل فشارخون بیش از ۷۰ درصد جمعیت هدف رضوانشهر

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۶۷۹۳

کنترل فشارخون بیش از ۷۰ درصد جمعیت هدف رضوانشهر

به گزارش ایرنا سید رشید میرفلاح عصر چهارشنبه طی نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در رضوانشهر گفت: در راستای اجرای طرح ملی کنترل و اندازه گیری فشارخون، تاکنون بیش از ۷۰ درصد از جمعیت مورد هدف این شهرستان با مراجعه به پایگاه‌های مستقر و با انجام اقدامات لازم تحت این طرح ملی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: همکاران ما در این شهرستان با بسیج کلیه امکانات و با آمادگی لازم به استقبال این طرح رفته‌اند و در این راستا حتی به جمعیت مهمان در مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر نیز خدمات مربوطه ارائه می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پراکندگی جمعیت در مناطق دور و سخت گذر این شهرستان گفت: با وجود جمعیت عشایر و دامدار در مناطق دور دست، اقدام به اعزام تیم‌های سیار مختلف به این مناطق ییلاقی نیز کرده‌ایم و شاهد استقبال مردم از این طرح ملی هستیم.

میرفلاح با اشاره به سرعت بسیار خوب در اجرای این طرح ملی بیان کرد: حدود ۳۸ هزار نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال این شهرستان تحت این طرح ملی هستند و طی ۱۵ روز نخست از آغاز این طرح، حدود ۵۰ درصد از این میزان با مراجعه به پایگاه‌های بهداشتی در این طرح ملی سلامت مشارکت داشتند.

وی با اشاره به این مطلب که این طرح با هدف اجتماعی سازی نظام سلامت دنبال می‌شود گفت: اطلاعات استخراج شده از این اندازه گیری، در سامانه سیب ثبت می‌شود و بعنوان یک بانک اطلاعات در آینده برای پیگیری موضوعات سلامت افراد بکار گیری خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت رضوانشهر با اشاره به این موضوع که فشارخون بالا یک تهدید بسیار جدی برای سلامت افراد است افزود: تا کنون چندین مورد از افرادی که فشار خون آنان کنترل و اندازه گیری شده، بالا بوده که با اعزام به مرکز اورژانس تحت کنترل و درمان قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: فشارخون بالا یک بیماری خاموش است که افراد جامعه را با خطر مواجه کرده است و تا زمانی که عارضه ایجاد نکرده علائمی در افراد ایجاد نمی‌شود.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

۷۲۹۳/۲۰۰۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فشار خون گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر

بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در هفت استان کشور گفـت: طی ۲۴ ساعت گذشته هفت استان اصفهان، تهران، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی که هواشناسی پیشتر نسبت به وقوع آن هشدار داده بود، قرار گرفته و متاسفانه شاهد وقوع سیلاب یا آبگرفتگی در بخش‌هایی از این استان‌ها بودیم. 

وی با بیان اینکه بیشترین امدادرسانی طی ۲۴ ساعت اخیر در استان‌های کرمان و اصفهان انجام شد، گفت: در این بین امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۲۸ مورد عملیات امداد و نجات انجام داده و به ۶۰۹ نفر از افراد متأثر امدادرسانی کردند. یک نفر را به مناطق امن انتقال داده و در ۳۷ منزل مسکونی عملیات تخلیه آب را اجرا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اقلام توزیع شده در میان سیل‌زدگان نیز گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۶ تخته موکت و ۱۴ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است. در این عملیات‌ها ۴۳تیم عملیاتی متشکل ۱۷۱ نفر امدادگر و نجاتگر مشارکت داشتند.

محمودی درباره وضعیت استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان تحت تاثیر سامانه بارشی اخیر قرار نگرفت، اما با توجه به وضعیتی که بیش از یک هفته از وقوع آن می‌گذرد، امدادرسانی در مناطق سیل زده این استان همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه