Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل گفت: ۴۸ نفر در سال گذشته براثر سوءمصرف موادمخدر در استان اردبیل جان باختند.

‌به گزارش ایسنا، بهنام بهشتی در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ۳۱ خرداد تا هفتم تیرماه هفته مبارزه با موادمخدر نامگذاری شده که ضرورت دارد اصحاب رسانه و اهالی مطبوعات همسو با سایر متولیان و مسئولان در اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر به نقش و رسالت تاریخی خود عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گستردگی دامنه مصرف موادمخدر و تبعات منفی و زیانبار آن را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این آثار زیانبار متوجه نهاد خانواده، مدرسه، دانشگاه، محلات شهری و روستایی و … است.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل اصلی‌ترین تهدید نظام خانواده و اجتماع را اعتیاد و گرایش به موادمخدر اعلام کرد و گفت: رویکرد دبیرخانه شورای مبارزه با موادمخدر اجتماعی شدن این امر است تا همه با احساس مسئولیت و حساسیت در این عرصه ورود پیدا کرده و در راستای کاهش دسترسی به موادمخدر تلاش و کوشش کنند.


بهشتی ضرورت جلوگیری از عرضه موادمخدر و در پیش گرفتن راهکارهای پیشگیرانه را یادآور شد و بیان کرد: ما در سال‌های اخیر و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بین خانواده‌ها و گروه‌های تأثیرگذار آثار زیانبار اعتیاد را متذکر و یادآور شدیم تا هر کس در محلات مختلف شهری و روستایی متوجه این آسیب و تهدید زیانبار شده و اقدامات پیشگیرانه و کنترلی را مدنظر قرار دهند.


وی به چهار کانون محله، منزل، مدرسه و مسجد به عنوان مرکزیت حضور جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف مردم اشاره کرد و گفت: در کنار بهره‌گیری از این فضاها برای ارائه برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه سعی داریم در استان از ظرفیت ۵۱ تشکل غیردولتی و سمن نیز در کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم که در این زمینه از همراهی خیرین و تلاش متولیان حوزه‌های مختلف در صیانت از بهبود یافتگان و مسائل درمانی و همچنین اقدامات مراقبتی قدردانی می‌کنیم.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل از پیگیری مسئولان برای راه‌اندازی مرکز نگهداری معتادان متجاهر که به زودی در اردبیل ایجاد خواهد شد، قدردانی کرد و افزود: با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تعاملی با دستگاه‌های مختلف سعی بر این است تا ضمن توجه به نشاط اجتماعی اقشار مختلف مردم موضوع ورزش همگانی و تشویق و ترغیب اعضای خانواده و نقش آنها در مداخلات روحی و روانی مورد توجه قرار گیرد.


بهشتی اظهار کرد: در راستای اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر ما شاهد برگزاری همایش‌های مختلف در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و همچنین حمایت از فعالیت‌های علمی و پژوهشی هستیم به طوری که تاکنون ۳ هزار پایان نامه و کتاب تخصصی در این زمینه تهیه و در اختیار کتابخانه مرکزی اردبیل قرار گرفته تا پژوهشگران و علاقمندان از این ظرفیت علمی به صورت رایگان استفاده کنند.


وی به برنامه‌های هفته مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و گفت: در این هفته برنامه‌های متنوع همچون سخنرانی فرمانداران قبل از خطبه‌های نماز جمعه، تجلیل و تکریم از مقام شهدا، همایش پیاده‌روی، برپایی کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی، همایش گفتمان‌سازی، تجلیل از فعالان حوزه پیشگیری، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، چاپ مقالات، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، فیلم و عکس و همچنین پذیرش بیماران را با تخفیف ویژه در مراکز بستری و درمان تدارک دیدیم.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل به نصب بنر و اطلاع‌رسانی و برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های متعدد اشاره و تصریح کرد: بهزیستی، فرهنگ و ارشاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تبلیغات اسلامی، صداوسیما، هلال احمر، سپاه، نیروی انتظامی، شهرداری و ورزش و جوانان در برگزاری این برنامه‌ها مشارکت کرده و یاریگر ما در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت این هفته بودند.


بهشتی اظهار کرد: امیدواریم با همت و تلاش اصحاب رسانه در راستای آگاهسازی خانواده‌ها و گروه‌های مختلف جامعه و ارتقای دانش و مهارت آنها زمینه خودکنترلی و قدرت نه گفتن در گروه‌های سنی مختلف جامعه شکل گرفته و تقویت شود.


بهشتی به مرگ ۴۸ نفر در استان براثر سوءمصرف موادمخدر اشاره و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۷ نفر مرد و تنها یک نفر زن بودند.
وی افزود: ۳۳۰ معتاد زن در استان اردبیل براساس آمار مراجعین شناسایی شده که ۲۹۵ نفر از آنها در مراکز سرپایی مورد پذیرش قرار گرفتند و ۳ نفر نیز به کمپ استان همجوار آذربایجان شرقی اعزام شدند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت و شادی مردم استان در شهرهای مختلف استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل  اهالی اردبیل از ساعت یک بامداد تا 4 صبح در میادین شریعتی و باکری اردبیل از انتقام گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی کردند.

اهالی با سردادن شعار «سپاهی سپاهی تشکر تشکر» و «مرگ بر اسراییل » حمایت قاطع خود از موشکباران رژیم صهیونیستی توسط رزمندگان دلاور ایرانی را اعلام کردند.

درخیابان های بیله سوار هم چنین تجمعاتی برگزار شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته
  • توقیف تریلی با یک تن موادمخدر شیشه در این شهر
  • کشف ۱۲ کیلوگرم موادمخدر در بزرگراه آزادگان
  • معرفی روسای جدید پلیس فتا و مبارزه با موادمخدر آذربایجان شرقی
  • روسای جدید پلیس فتا و پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان شرقی معرفی شدند
  • کشف ۲۵ کیلوگرم روانگردان از ۲ سوداگر مرگ در شرق تهران
  • کشاورزان متناوب علف‌کش‌ مصرف کنند
  • حمایت و شادی مردم استان در شهرهای مختلف استان اردبیل
  • جزئیات شهادت مأمور پلیس هیرمند