Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@00:14:10 GMT

کتاب«از دشت لیلی تا جزیره مجنون» نقد می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۷۳۸۳

کتاب«از دشت لیلی تا جزیره مجنون» نقد می‌شود

به گزارش ایکنا از قم، نشست معرفی و بررسی کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» نوشته محمدسرور رجایی، به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی و با همکاری و مشارکت فعال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حوزه هنری استان قم، سازمان بسیج هنرمندان استان قم، سپاه پاسداران استان قم در تالار غدیر اداره کل کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در این باره به خبرنگاران گفت: هدف از این نشست، تکریم خانواده‌های شهدای فاطمیون (برادران شهید افغان) و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است. وی افزود: تیپ فاطمیون شیعیان گمنام و والامقامی هستند که در دوران 8 سال دفاع مقدس و همچنین دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) به ندای امام و رهبر عصر خویش لبیک گفتند و بدون توجه به نژاد و میهن، با ایثار و فداکاری در آن سوی مرزها جان خویش را فدای اسلام و اهل بیت پیامبر علیهم السلام کردند که در نهایت به فیض شهادت نائل شدند و به گروه های تکفیری مسلمان نما، اجازه ورود به اماکن متبرکه و تخریب قبور مطهر را ندادند و داغ آن را برای همیشه در دل دشمنان کینه جو خاندان پیامبر گذاشتند. مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان قم بیان کرد: این مجاهدان در راه حق، پیش از این نیز در زمان حمله شوروی به افغانستان و همچنین طالبان، در جبهه‌های حق علیه باطل برای یاری مظلومان حضور داشتند و رشادت‌های لشگر فاطمیون تا دنیا باقی است مورد تحسین افراد خاص و عام و انسان‌های با معرفت و با بصیرت است. وی افزود: وظیفه و تکلیف ما این است تا با زنده نگهداشتن یاد و نام این شهیدان گمنام و غریب و البته به فراخور ماهیت کاری این اداره کل با معرفی و ترویج آثار مکتوب با موضوع شهیدان، راه آنان را ادامه دهیم و به نسل‌های بعد نیز انتقال دهیم. جباری گفت: شهدای تیپ فاطمیون با ریختن خون خود در پاسداری از حریم فرزندان پیامبر ثابت کردند که عشق به خداوند متعال و حجج الهی، مرزهای جغفرافیایی را نمی‌شناسد و این سند را با خون خود امضا کردند. یادآور می‌شود نقد این کتاب، سه‌شنبه11 تیرماه ساعت10صبح در تالار غدیر اداره کل کتابخانه‌ها واقع در خیابان ساحلی(شهیدلواسانی)برگزار می‌شود. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا از دشت لیلی تا مجنون قم کتابخانه های عمومی مدافعان حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال حراج کتاب‌های کتابخانه تربیت تبریز در فضای مجازی

طی روز‌های گذشته انتشار تصاویری از آگهی فروش چند جلد کتاب چاپ قدیمی متعلق به کتابخانه تربیت تبریز در یک کانال تلگرامی، بازتاب گسترده‌ای در محافل فرهنگی داشت.

به گزارش خبرآنلاین، به دنبال این ماجرا و مطالبه اهالی فرهنگ و هنر نسبت به ورود مسئولام امر به این موضوع، اداره کل کتابخانه‌های عمومی با اقدام به موقع از فروش کتاب‌های کمیاب یاد شده جلوگیری کرده و همه آن‌ها را به کتابخانه بازگرداند.

اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی با اشاره به سوءاستفاده سودجویان بازار کتاب قدیمی از امانت کتاب کتابخانه‌های عمومی گفت: هر چند پس از تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، استفاده از کتب قدیمی و ارزشمند تابع مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی این نهاد است، پیش از آن بعضاً کتاب‌های کمیاب توسط افراد سودجو از کتابخانه خارج می‌شد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات مهر‌های درج شده در کتاب‌ها و بررسی سامانه‌ها، خروج آن‌ها (به دلیل عدم بازگشت از امانت یا سرقت) به پیش از سال ۱۳۸۲ برمی‌گردد.

وی افزود: با هماهنگی مراجع قضایی و پیگیری سریع از فرد آگهی‌دهنده، نسبت به عودت ۸ نسخه کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز اقدام شد.

گفتنی است، کتابخانه تربیت، اولین و قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی و دولتی ایران است که در سال ۱۳۰۰ به همت محمدعلی تربیت در شهر تبریز ایجاد شد.

ساختمان این کتابخانه پس از بازسازی کلی در دهه فجر سال ۱۴۰۱ در چهار طبقه بازگشایی شد و به علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خدمات ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • جنجال حراج کتاب‌های کتابخانه تربیت تبریز در فضای مجازی
  • «مجنونِ آن لیلی» از پنجم اردیبهشت روی صحنه می‌رود