Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@15:21:49 GMT

هواشناسی؛ کاهش دما در بیشتر مناطق کشور

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۷۸۵۹

كارشناس سازمان هواشناسي گفت: با عبور موجي از شمال غرب كشور و ريزش هواي نسبتاً خنك شاهد وقوع بارش هاي رگباري در بيشتر نقاط كشور خواهيم بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد اصغري افزود؛ براي آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل و كرانه هاي درياي خزر، وقوع بارش به شكل رگبارهاي پراكنده پيش بيني مي شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي همچنين براي ساعات عصر در استان هاي مركزي، البرز، تهران، شرق سمنان، خراسان شمالي، ارتفاعات مازندران و گلستان  رگبارهاي پراكنده پيش بيني كرد.
اصغري با پيش بيني كاهش دما براي دو روز آينده در استان هاي اردبيل، آذربايجان شرقي ، غربي و گيلان گفت: اين كاهش دما براي تهران، قزوين، البرز با تاخير رخ مي دهد.
وي براي استان هاي اصفهان، مركزي، قم، جنوب تهران، جنوب سمنان و يزد وزش باد ،?گرد و خاك و كاهش كيفيت هوا  را پيش بيني كرد.
كارشناس سازمان هواشناسي گفت: از اوايل هفته آينده دماي هوا در استان هاي سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي و كرمان افزايش مي يابد.
اصغري افزود: در منتهي اليه شرقي سواحل درياي خزر ارتفاع موج افزايش پيدا مي كند و در مناطق فراساحلي ، بلندي موج  به سه متر خواهد رسيد.
وي با توجه به خيزش گرد و خاك در عراق گفت: در دو روز آينده استان خوزستان و بخش هايي از استان بوشهر شاهد خيزش ريزگردها و كاهش كيفيت هوا خواهد بود.
اصغري گفت: از يكشنبه ورود موجي از سمت شمال غرب  به كشور پيش بيني مي شود و شاهد  بارندگي خواهيم بود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هواشناسی کاهش دما خنک بارش های رگباری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌ها به تناوب تا روز شنبه در استان ادامه دارد.

محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی استان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، ادامه بارش‌ها به صورت رگبار باران، در برخی نقاط همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با وزش باد شدید لحظه‌ای با احتمال بروز خسارت به تناوب تا روز شنبه در استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین حجم بارش‌ها طی امروز رخ خواهد داد، تشریح کرد: طی امروز در برخی نقاط آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها دور از انتظار نیست.

وی گفت: تا اواسط هفته آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد افزایش یافته و در برخی از نقاط بادخیز و شرقی استان، وزش باد گاهی شدید با احتمال بروز خسارت، خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

غیوری‌خواه افزود: دمای کمینه به صورت تدریجی تا اواسط هفته آینده کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص میزان بارش‌ها گفت: از ۳۰ شهرستانی که تاکنون گزارش شده، شاهد بارش در ۲۳ شهرستان بوده‌ایم. بیشترین بارش مربوط به صالح‌آباد با ۲۲ میلی‌متر، کاخک گناباد ۲۱ میلی‌متر و مشهد ۲۰.۷ میلی‌متر بوده است.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کاخک با ۸ درجه و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب کمترین و بیشترین دما را در استان داشته‌اند. همچنین بیشترین وزش باد در رشتخوار با ۶۵ سرعت کیلومتر بر ساعت بوده است. دمای مشهد هم بین ۱۴ تا ۲۳ بوده است.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • بارش‌های فراوان در اردیبهشت؛ احتمال سیلاب در این مناطق
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است / احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است | احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟