Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان صبح امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با تأیید شورای نگهبان قانون الحاق ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا به زودی ابلاغ می‌شود، گفت: اجلاس کمیسیون مشترک اتحادیه اقتصادی اوراسیا هفته آینده با مسئولیت معاون نخست وزیر ارمنستان در تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روسیه، قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان و بلاروس اعضای مؤسس اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند؛ با قدردانی از نمایندگان مجلس و شورای نگهبان قانون اساسی برای تأیید و نهایی شدن قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، ادامه داد: اجرایی شدن این قانون گام مهمی در توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای عضو این اتحادیه مهم اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردکانیان اضافه کرد: عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصت مناسبی برای صنعتگران و فعالان بخش‌های اقتصادی، تجاری و تولیدی کشور برای حضور در بازار کشورهای عضو این اتحادیه مهم اقتصادی را به عنوان منطقه آزاد تجاری فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: فعالان بخش اقتصادی از این پس برای حضور در بازار کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌توانند از تعرفه ترجیحی کنند.

کد خبر 4652324

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا اردکانیان خرم آباد اتحادیه اقتصادی اوراسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

سیدمحمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اهمیت تجارت با قاره آفریقا،  در نشست خبری گفت: بی‌شماری فرصت‌های ناشناخته تجاری در این قاره بر همه تجار مسلم شده است؛ به بیان دیگر این ذهنیت وجود دارد که آینده تجارت دنیا در آفریقا رقم خواهد خورد.

او با تاکید بر اینکه ملت و دولت‌های آفریقایی با ایران زاویه سیاسی ندارند، تصریح کرد: از بعد تجارت عقلانی، افزایش حجم مبادلات تجاری با کشورهای آفریقایی یک امر مسلم است همچنین مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بر توسعه روابط تجاری و اقدامات ویژه با کشورهای آفریقایی تاکیدات ویژه دارند، در حالی که تجارت ایران با کشورهای این قاره در 4 دهه اخیر به محاق رفته است؛ از این‌رو در تلاشیم که غفلت از این بازارها را پوشش بدهیم.

قنادزاده بیان کرد:یکی از اهداف برگزاری دومین اجلاس بین‌ا‌لمللی ایران و آفریقا به نوعی شناخت توانمندی‌های صادراتی ایران است.

معاون سازمان توسعه تجارت ادامه داد:تراز تجاری کشورهای آفریقایی با سایر کشورها متوازن است، یکی دیگر از اهداف اجلاس این است که علاوه بر تامین نیازمندی‌های ایران از این قاره به نوعی توازن تجاری را متقارن و به هم نزدیک کنیم.

به گفته این مقام مسئول،تجارت ایران با این قاره بر صادرات چند کالا ویژه متمرکز است از این‌رو روند صادرات با این کشورها نوسان دارد. اما تردیدی نیست که ظرفیت تجارت دوجانبه می‌تواند به ده‌ها میلیارد دلار برسد. در حال حاضر کفه تجارت یک طرفه است، به همین دلیل چندان عدد مراودات تجاری بالا نمی‌رود، به عنوان نمونه تجارت امسال ایران با کشورهای آفریقایی یک و یک دهم درصد بود که سهم ایران از این تجارت یک درصد بود و سهم آفریقایی بسیار ناچیز بود.

قنادزاده ادامه داد: هدف‌گذاری‌های برای دنبال کردن کشت فراسرزمینی از سوی  کمیته تخصصی کشت فراسرزمینی وزارت کشاورزی، انجام شده است و امیدواریم که در حاشیه اجلاس با وزرای کشاوزری کشورهای آفریقایی در این زمینه به نتایج مطلوب برسیم.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت در خصوص تشریح دومین اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا گفت: این رویداد در فضایی برای برگزاری بیش از ۱۵۰ نشست رو در روی تجاری برای بخش خصوصی ایجاد کردیم.

او افزود: در حوزه آفریقا ضعف شناخت نسبت به پتانسیل‌های تجاری وجود دارد همچنین آفریقا سرزمین فرصت‌هاست و تلاش این است در دولت سیزدهم با دیپلماسی اقتصادی و سیاسی روابط تجاری دو کشور توسعه یابد.

قنادزاده تصریح کرد:در حوزه‌های معدنی، کشاورزی، تامین نهاده‌ها، تامین مواد اولیه، کشت فراسرزمینی ، نفت و پتروشیمی، عمران و خدمات فنی و مهندسی، تجهیزات پزشکی و دار‌و پتانسیل همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک وجود دارد، 

به گفته ضیغمی،زیرساخت‌های حمل و نقل و ترانزیت با آفریقا در حال ارتقا است همچنین در مورد روابط بانکی و پولی و تضامین اقداماتی در دست اجراست.

 او گفت: آمار واقعی تجارت با آفریقا بسیار بیشتر از آمارهای موجود است همچنین، هدف ما ظرفیت‌سازی و ریل‌گذاری برای افزایش تجارت بخش خصوصی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • کریدور امن از تهران تا اسلام‌آباد
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا
  • نشست «دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان