Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجمع علمای مسلمان با تأکید بر لزوم مبارزه مسلحانه با رژیم صهیونیستی توسط مبارزان فلسطینی، اقدام رئیس جمهور آمریکا علیه رهبری جمهوری اسلامی ایران را رد کرد و آن را توهین‌آمیز خواند.

گروه «مجمع علمای مسلمان» در لبنان، اعلام کرد، نشست اقتصادی بحرین در خصوص طرح آمریکا برای فلسطین، که به بهانه ادعایی شکوفایی اقتصادی فلسطین و در واقع از بین بردن حقوق آن، برگزار شد، به هدف خود نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجمع با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این نشست، «مرده متولد شد. لذا زمانی که [آمریکا و رژیم صهیونیستی] نتوانستند یک نفر از مردم فلسطین را برای مشارکت در این توطئه، با خود همراه کنند، تلاش دارند که مقدار پول‌ها را افزایش دهند».

پایگاه خبری «العهد» به نقل از این مجمع گزارش داد که آمریکا و رژیم صهیونیستی فراموش کرده‌اند که «این ملت قهرمان، آرمان خود را به خاطر یک مُشت دلار نخواهند فروخت و به جهاد ادامه خواهند داد [تا خاک کشور خود را] آزاد کنند».

در این بیانیه از رهبران فلسطینی خواسته شد که نشست فراگیری برگزار کنند تا قواعد رویارویی را برای آینده و بر اساس قاعده عدم بازگشت به توافقات پیشین و اعلام بطلان آن تعیین کنند.

مجمع علمای مسلمان در لبنان، همچنین تأکید کرد که سران فلسطین باید ازسرگیری مبارزه مسلحانه را به عنوان تنها راه احقاق حقوق خود، لغو به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و فعال‌سازی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کنند.

در این بیانیه همچنین از «ملت قهرمان بحرین» قدردانی شد؛ «ملتی که ثابت کرد که حاکمان ظالم آن، نماینده اراده آنان نیستند، بلکه آنان (حکام بحرین) ابزارهایی برای طرح صهیونیستی-آمریکایی و پیشگامان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند».

مجمع علمای مسلمان در ادامه درباره اقدام نسنجیده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قرار دادن نام حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در لیست تحریم، تأکید کرد که این اقدام، «توهین به همه مسلمانان جهان است. این مسئله تأکید می‌کند که وی (ترامپ) احمقی است که نمی‌داند چگونه با ملت ایران رفتار کند؛ [ملتی] که خوار نمی‌شود».

این مجمع تصریح کرد که این اقدام ترامپ «تبعاتی دارد که نخواهد توانست آن را تاب بیاورد؛ بویژه اینکه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که صبر ایران حدی دارد. لذا وی باید مراقب رفتار خود باشد و عقلای آمریکا وی را از [انجام] چنین رفتارهایی بازدارند».

در پایان این بیانیه، ضمن قدردانی از موضع واحد لبنان درباره عدم مشارکت در نشست بحرین، تأکید شد که این موضع دسته‌جمعی از اجماع ملت لبنان بر سر رد این توطئه حکایت دارد.

نشست بحرین روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جاری در منامه و با مشارکت برخی از کشورهای مرتجع عربی منطقه برگزار شد. مسئولان آمریکایی و صهیونیستی مدعی شدند که هدف از این نشست کمک به اقتصاد مردم فلسطین است، ولی در واقع هدف اصلی، از بین بردن مسئله فلسطین است.

«جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید در روند سازش خاورمیانه در افتتاحیه این نشست مدعی شد که «تمام آن چیزی که در تلاش برای آن هستیم صلح و امنیت برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است».

هزاران نفر از فلسطینیان روز گذشته در خیابان‌های شهر غزه به دعوت هیأت عالی «راهپیمایی بازگشت و پایان محاصره» به خیابان‌ها آمدند و علیه نشست «منامه» شعار دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیاست خارجی رهبر معظم انقلاب لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد؛ نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

 

دیگر خبرها

  • کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند