Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن حاجی‌میرزایی (دبیر هیئت دولت) در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام تازه تفحص شده، در پاسخ به پرسشی مبتنی بر چرایی استقبال پرشور ملت ایران از شهدا، به رغم گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ، اظهار داشت: ملت ایران در طول تاریخ، نشان داده که همواره بر سر مواضع اصولی خود می‌ایستد و این مواضع اصولی مشتمل بر پاسداری از حریم دین اسلام و نیز استقلال میهن است و شهدا نیز، پیشتازان پاسداری از این دو حریم مقدس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حتی اگر صد سال دیگر نیز از پایان دفاع مقدس زمان سپری شود، ملت ایران هرگز از آرمان استقلال خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و همواره از شهدا به عنوان پرچمداران این مسیر مقدس، استقبال می‌کند و یاد و خاطره و سلوک آنها را هرگز فراموش نخواهد کرد.

دبیر هیئت دولت همچنین در رابطه با چرایی استمرار این روحیه در میان ایرانیان، یادآور شد: آنچه که در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در دفاع از حرمین شریفین روی داد، برآمده از یک روحیه و عزم و باور ملی است و این باور همواره در طول تاریخ خود را در بزنگاه‌های این‌چنینی نشان داده است.

وی افزود: بدیهی‌ست که این روحیه که برآمده از اعتقادات دینی و میهنی مردم است، به سادگی به دست نیامده که بخواهد با مرور زمان از دست برود و در آینده نیز تداوم خواهد داشت و ملت ایران با زنده نگاه داشتن یاد شهدا، همواره به آنها ابراز دین خواهند کرد و در مسیر آنها گام خواهند برداشت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استقلال دفاع مقدس شهدا شهدای گمنام محسن حاجی میرزایی دبیر هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم یادواره شهدای دفاع‌مقدس و شهدای مدافع حرم فردو با حضور خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و مردم بصیر قم در حرم مطهر حضرت فاطمه‌معصومه (س) برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و مداحی سیدعلی حسینی‌نژاد و با روایت‌گری راوی دفاع‌مقدس حسین کاجی و اجرای مهدی اعرابی، شامگاه پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در شبستان امام‌خمینی (ره) انجام می‌پذیرد.

روستای فردو در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و کشور کرده و به گفته اهالی این روستای شهید پرور، ۵۰۰ نفر از این روستا به عنوان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل و مناطق عملیاتی حضور داشتند که ۲۵۰ نفر از آن‌ها جانباز و پنج نفر نیز سال‌ها در زندان بعثی‌ها اسیر بودند.

روستای فردو ۱۰۸ نفر از بهترین‌های خود را در لبیک به ندای هل من ناصر خمینی کبیر تقدیم اسلام کرده که شش نفر از آنها از سرداران سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم بودند.

کد خبر 6085176

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس