Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد شرفی در بازدید از مرکز انتظام و دیدار با کارکنان با اشاره به اینکه مراکز انتظام و مؤسسات حفاظتی و مراقبتی، تحت نظارت پلیس پیشگیری فعالیت می‌کنند، گفت: امروز امنیت مختص به نهادهای امنیت‌ساز نیست بلکه این ظرفیت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی هستند که در تولید امنیت نقش محوری ایفا می‌کنند بنابراین باید نسبت به گسترش آن نقش پررنگ‌تری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدون توجه به نقش مردم، تولید امنیت در سطح گسترده دشوار می شود. در گذشته امنیت تنها به امنیت جانی و مالی مختص می‌شد این در حالی است که امروز با مطرح شدن امنیت در مفهوم گسترده، امنیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فضای مجازی و … را نیز شامل می شود و خط مقدم این امنیت، موسسات حفاظتی و مراقبتی و مراکز نگهبان محله به شمار می‌روند که در واقع دیده‌بان جامعه هستند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه گفت: در مجموعه نیروی انتظامی به کارگیری و مشارکت دادن مردم به عنوان یک رکن اساسی در تولید امنیت به صورت منسجم، متمرکز و سازمان‌یافته انجام می‌شود.

شرفی تصریح کرد: هدف نیروی انتظامی از حمایت موسسات حفاظتی و مراقبتی، خودمراقب و خودکنترل ساختن شهروندان است که فرصت ارتکاب جرم را به دلیل آمادگی و هوشیاری خود از مجرم بگیرند و از وقوع جرم پیشگیری کنند. در واقع مراقبت و پیشگیری از جرم کار ویژه این مؤسسات به شمار می‌رود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه در کنار تبلیغات، باید کیفیت و توانمندسازی مناسب را نیز در نظر داشت، خاطرنشان کرد: مواردی هست که موسسات باید بر آن‌ها تمرکز داشته باشند که یکی از موارد مهم در این زمینه ساماندهی و قانونمند کردن نگهبانان محله است تا هیچ نگهبانی خارج از چارچوب و مقررات مؤسسات حفاظتی و مراقبتی فعالیتی نداشته باشد و ناجا نیز کاملاً از این کار پشتیبانی می‌کند.

کد خبر 4652335

منبع: مهر

کلیدواژه: ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مرحله چهارم طرح پیشگامان امنیت در مازندران

سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری مازندران گفت: به منظور ارتقاء احساس امنیت و پیشگیری با هر گونه نا امنی، مرحله چهارم طرح پیشگامان امنیت محله محور در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان به مرحله اجراء درآمد.

او افزود:در بررسی انجام گرفته در مدت اجرای طرح، وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ جعفری با اشاره به این که در این طرح ۳ روزه، ۱۳۷ سارق دستگیر شدند، گفت: در بازه زمانی اجرای این طرح ۱۲۳ فقره انواع سرقت نیز توسط کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح استان کشف شد.

او افزود: ماموران انتظامی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح استان موفق شدند بیش از ۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۳۲ خرده فروش و ۹۰ معتاد را دستگیر کنند.

سرهنگ جعفری گفت: در این طرح همچنین ۱۹۱ دستگاه خودرو و ۶۳ دستگاه موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و نداشتن مدارک قانونی نیز توقیف شد.

رئیس پلیس پیشگیری مازندران افزود: برنامه ریزی دقیق و منسجم برای کاهش جرائم و برخورد قاطعانه با مجرمان و هنجارشکنان اجتماعی همواره با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون
  • کنکوری‌ها مطمئن باشند امنیت آزمون به طور کامل برقرار می‌شود
  • اقدامات حفاظتی سازمان سنجش در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳
  • اقدامات حفاظتی سازمان سنجش در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ ضرورت تکریم خانواده‌های داوطلبان
  • اعلام اقدامات حفاظتی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • اجرای مرحله چهارم طرح پیشگامان امنیت در مازندران
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • با قطع سامانه بیمه سلامت خدمت به بیمه‌شدگان خللی ایجاد نکرده است