Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترامپ از تماشای کودکان بی گناه مهاجر که در آلودگی و کثافت قرار دارند، لذت می برد. تیمی از وکلا که مسئول نظارت بر انطباق عملکرد دولت با حکم چگونگی رفتار با کودکان مهاجر بودند، اجازه بازدید از بازداشتگاه کودکان مهاجر را ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "اوژن رابینسون" مقاله نویس و ویراستار روزنامه واشنگتن‌پست در مقاله ای با عنوان "این است واقعیت آمریکای ترامپ" نوشت، سیاست مهاجرتی ترامپ از ستمگری به سادیسم رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید او از تماشای کودکان بی گناه که در آلودگی و کثافت قرار دارند، لذت می برد. شاید فکر می کند که آمریکا همین است. ای حامیان ترامپ، آیا حق با اوست؟ آیا حق با او و جمهوری خواهان کنگره است؟ این چیزی است که شما می خواهید؟

هفته گذشته، تیمی از وکلا که مسئول نظارت بر انطباق عملکرد دولت با حکم چگونگی رفتار با کودکان مهاجر بودند، به مرکز بازداشت اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا در کلینت تگزاس دسترسی یافتند. آنها مجوز بازدید از آن مکان را نداشتند، اما قادر به مصاحبه با بیش از 50 کودک از 350 کودکی که در آنجا نگهداری می شد، بودند.

در اینجا اظهارات "وارن بینفورد" استاد حقوق دانشگاه ویلامِت در توصیف آن مصاحبه ها با خبرنگار نیویورکر را نقل می کنم:

آنها (کودکان) بسیار کثیف بودند. آثار باقی مانده از استفراغ بر روی لباس آنها بود .... لکه های غذا روی لباس و شلوار آنها دیده می شد. آنها به ما گفتند که گرسنه هستند و امکان حمام رفتن و مسواک زدن را ندارند. دولت از 3 هفته قبل خبر داشت که ما به آنجا می رویم، اما هیچ اقدامی در این راستا انجام نداد.

 

کودکان گفتند که هیچ کس از آنها مراقبت نمی کند. به همین خاطر، کودکان بزرگتر سعی دارند تا از کوچکترها مراقبت کنند. نگهبانان با آوردن کودکان 2، 3 و 4 ساله از کودکان بزرگتر می پرسند: "چه کسی از شما می خواهد که از پسران و دختران کوچکتر مراقبت کنید؟"

رفتار تند نگهبانان باعث می شود تا برخی از بزرگترها علاقه ای به حمایت و نگهداری از کوچکترها نداشته باشند. گاهی شاهد این بوده ایم که برخی از کوچکترها به دلیل حمایت نشدن از سوی افراد بزرگتر، تنها مانده اند.

بسیاری از کودکان با پتوهای زبر و خشن نظامی روی زمین سیمانی می خوابند. برخی از آنها یک پتو دارند و با وجود کولر گازی در انتخاب اینکه آن را زیر خود بیاندازند یا روی خود و زمین سرد و سخت سیمانی را تحمل کنند یا خود را گرم نگه دارند، دچار مشکل می شوند.

 

بینفورد با بیان اینکه بازداشتگاه کلینت برای نگهداری کمتر از 104 نفر طراحی شده اما بیش از 350 کودک را در خود جای داده به خبرنگاران گفت که کودکان بزرگتر از شیوع آنفولانزا و شپش در این بازداشتگاه بسیار شلوغ خبر دادند.

وی شاهد سرپرستی یک کودک 2 ساله از سوی نوجوان 14 ساله ای بود که هیچ اطلاعی از شستن و نظافت کودک نداشت.

کارشناسان حقوق که به بررسی رفتار با کودکان مهاجر می پردازند به ندرت یافته های خود را عمومی می کنند، اما بینفورد در مورد آنچه دید و شنید متحول شد.

وی گفت که نگهبانان سراسیمه و دست پاچه ی اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا در کلینت به تلاش های وی احترام می گذاشتند و می دانستند که کودکان نباید در آن مکان وحشتناک نگهداری شوند.

بینفورد در گزارش خود نوشت که کودکان نباید در آن مکان نگهداری شوند. اکثر آنها باید سریعا به والدین، اقوام یا سرپرست خود که در آمریکا هستند بازگردانده شوند.

بر اساس سند به دست آمده از ای.بی.سی نیوز، "دالی لوسیو سِویر" پزشکی که قادر به ارزیابی 39 کودک در بازداشتگاهی دیگر در تگزاس بود، شرایط شرم آور آن مکان را با "هوای بسیار سرد، روشنایی 24 ساعته، عدم دسترسی به مراقبت های پزشکی، آب یا غذای مناسب" توصیف کرد.

لوسیو نوشت: "شرایطی که کودکان در آن نگهداری می شوند قابل مقایسه با مکان های شکنجه است."

ترامپ و "مایک پِنس" معاون وی با دروغ گویی و نکوهش دولت اوباما و دموکرات های کنگره به این مسئله پاسخ دادند. ترامپ باعث این بحران انسانی شده است. او رئیس جمهوری است که میلیاردها دلار را صرف ساخت دیواری بزرگ و زیبا کرده و نیز با کودکان مهاجر رنگین پوست با بی رحمی تمام رفتار می کند.

حقیقت آمریکای ترامپ این است. چاره ای بیاندیشید.

 

معصومه میرحسینی

 

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان از آبگیری ۳۰ درصد از پهنه تالاب کجی نمکزار این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، امیر کوهستانی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و بررسی تصاویر ماهواره‌ای حدود 30 درصد از پهنه 5 هزار هکتاری آبی تالاب کجی آبگیری شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان، گفت: تمامی پهنه آبی تالاب دارای رطوبت بوده و با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و ورود سامانه‌های بارشی جدید به منطقه در این ماه انتظار می‌رود سطح آبی تالاب افزایش یابد که این امر باعث کاهش ریزگرد‌ها و تغذیه سفر‌های زیرزمینی خواهد شد. 

وی افزود: پرندگان با آبگیری تالاب در حال و رفت آمد به آن هستند، اما پرندگان مهاجر سیبری اغلب‌شان بازگشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه به موقع آبگیری نشدن تالاب و خشکسالی‌ها سبب شده تا پرندگان مهاجر سیبری امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر تالاب کجی را به عنوان مقصد زمستانی خویش برگزینند، ادامه داد: باید در نظر داشت که به واسطه خشکی تالاب هامون و سد‌هایی که کشور افغانستان آن سوی مرز‌ها زده است پرندگان مهاجر بیشتر به آن سوی مرز‌ها کشیده شده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان با بیان اینکه در تعطیلات نوروز حدود یک هزار و 500 نفر از این تالاب دیدن کردند، بیان کرد: تعداد بازدیدکنندگان امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر بود و دلیلش هم این است که تعطیلات عید نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شد و همین تقارن در کم شدن تعداد مسافران و مهمانان تالاب تأثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • کشف بقایای زنان شکنجه شده به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • (تصاویر) شکنجه تکان‌دهنده زنان به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • کشف بقایای زنان شکنجه و خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی ۶ هزار سال پیش