Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، رسانه‌های مصری، امروز پنجشنبه، از کشته شدن حداقل هفت غیرنظامی در شمال شرق مصر به دلیل اصابت یک فروند راکت خبر دادند.

وبگاه خبری شبکه «روسیا الیوم» گزارش کرد که حمله به منازل مسکونی غیرنظامیان در منطقه «کیلومتر 17» در ورودی شهر العریش در شمال استان سیناء در شمال شرق مصر، چند کشته و زخمی بر جا گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق این گزارش دست کم هفت غیرنظامی در این حمله راکتی کشته شده‌اند. کشته شده‌ها از عشیره «السوارکه» هستند و در زمانیکه شماری از اعضای آن در حال دنبال کردن مسابقه فوتبال کشورشان با تیم کنگو در چارچوب مسابقات جام ملت‌های آفریقا بودند، جان باختند. 

در این گزارش به طرف یا افرادی که مسئول حادثه و حمله بوده‌اند اشاره‌ای نشده است. هنوز اعلام نشده که چه طرف یا افرادی این راکت را شلیک کرده‌اند.

طی دو روز گذشته، نیروهای امنیتی مصر اعلام کرده‌اند که دست کم با دو حمله افراد مسلح تروریستی مقابله کرده‌اند. وبگاه خبری «الیوم السابع» گزارش کرد که افراد تروریستی روز گذشته به نیروهای پلیس و مقر آنان در جنوب غرب شهر العریش در شمال سیناء حمله کرده و نیروهای پلیس نیز با آنان مقابله کرده‌اند. این درگیری‌ها به جان باختن یک افسر پلیس و شش سرباز و کشته شدن چهار عنصر تروریستی که یکی از آنان کمربند انفجاری داشته، منجر شده است. 


یکی از عناصر مسلح کشته شده

 

روز گذشته وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای از کشته شدن هفت نیروی پلیس خبر داده بود. در آن بیانیه آمده است که هفت نیروی مسلح تروریستی به نیروهای امنیتی در شمال سیناء حمله کردند. 

وزارت کشور مصر دیروز همچنین در بیانیه‌ خود اعلام کرد که هشت نفر نیز به اتهام دست داشتن در «طرح تروریستی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور» بازداشت شدند. در آن بیانیه آمده است که شرکت‌ها و موسسات اقتصادی که توسط گروه اخوان‌المسلمین رهبری می‌شد، هدف عملیات امنیتی قرار گرفت.

مصر گروه اخوان المسلمین را تروریستی می‌داند و برخی اقدامات تروریستی در این کشور را به این گروه منسوب می‌کند. دو سال پیش نیز، دادگاه جنایی قاهره، طی احکامی بیش از دو هزار و پانصد فرد را به دلیل ارتباط با هجده پرونده به مدت سه سال در لیست تروریستی قرار داد و این احکام شامل چهار گروه اخوان المسلمین، داعش، گروهک «بیت‌المقدس» و گروه تکفیری «میکروباص حلوان» هم شد. 

رئیس جمهور مصر در فوریه سال 2015 با ابلاغ قانونی ده ماده‌ای تحت عنوان «قانون شماره هشت ریاست جمهوری»‌ ضمن ابلاغ تعریف قاهره از تروریسم و گروه‌ها یا افراد یا سازمان‌های تروریستی، اعلام کرد که بر اساس درخواست دادستانی کل، نام افراد یا گروه‌های در لیست تروریستی قرار داده می‌شود و تا مدت سه سال اگر حکمی علیه آنان صادر نشود، نامهای درج شده از لیست خارج خواهد شد. 

دولت مصر تاکنون صدها نفر از مردم مصر را به بهانه ارتباط یا عضویت در گروه اخوان المسلمین در لیست تروریستی قرار داده است. دولت مصر در دسامبر سال 2013 گروه اخوان المسلمین را «گروه تروریستی» اعلام و املاک و دفاتر و مایملک آن را مصادر کرد.  ژوئن سال 2017 نیز دادستانی مصر، محمد مرسی اولین رئیس جمهور منتخب این کشور را به اتهام‌های مختلف بازداشت و تحت محاکمه قرار داد و سرانجام در هفدهم ژوئن  ۲۰۱۹ (۲۷ خرداد ۱۳۹۸) هنگام جلسه محاکمه‌ درگذشت، در لیست تروریستی قرار داده بود.

طبق گزارش‌های خبری، تاکنون قاهره بیش از 2512 نفر را در لیست تروریستی قرار داده است. 1538 نفر از این لیست گفته می‌شود یا عضو گروه اخوان المسلمین هستند یا اتهام طرفداری از این گروه به آنان زده شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان با کشته شدن ۴ مهاجم دفع شد

به گزارش بامداد سه‌شنبه رسانه‌های پاکستانی، گروه تروریستی و تجزیه طلب ارتش آزادیبخش بلوچ مسوولیت حمله به پایگاه نیروی دریایی در شهر تربت واقع در ایالت بلوچستان را برعهده گرفت.

واکنش فوری نیرو‌های امنیتی پاکستان مانع از ورود مهاجمان به داخل محوطه پایگاه نیروی دریایی شد و درپی تبادل آتش، چهار تروریست کشته شدند.

منابع خبری پاکستان افزودند که توطئه حمله تروریستی دفع شد و نیرو‌های امنیتی عملیات پاکسازی در منطقه و بازداشت دیگر عوامل دخیل در این حمله را آغاز کردند.

هفته گذشته حمله تروریستی در شهر بندری گوادر واقع در بلوچستان پاکستان نافرجام ماند و ۸ مهاجم درپی واکنش نیرو‌های امنیتی این کشور کشته شدند. دو نظامی پاکستانی نیز در جریان این حمله جان خود را از دست دادند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان طی بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به بندر گوادر، واکنش فوری و موثر نیرو‌های امنیتی پاکستان علیه اقدام تروریست‌ها را مورد تمجید قرار داد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • یک هفته پس از حادثه تروریستی مسکو، همچنان ۹۵ نفر مفقود هستند
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان
  • کشته شدن پنج مهندس چینی در حمله تروریستی در پاکستان
  • شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد
  • ۵ مهندس چینی در انفجار تروریستی در پاکستان کشته شدند
  • فیلم/ اصابت راکت‌ شلیک شده از لبنان به یک کارخانه اسرائیلی
  • حمله تروریستی دیگری در روسیه خنثی شد
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان
  • حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان با کشته شدن ۴ مهاجم دفع شد