Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رای الیوم، عبدالباری عطوان، تحلیلگر سرشناس عرب با تاکید بر لزوم حمایت از محور مقاومت و تقدیر و تشکر از ملت و برخی دولت‌های عربی که با مشارکت در نشست منامه مخالفت کردند، اعلام کرد مردم فلسطین در نهایت پیروز میدان خواهند بود و هرگز صرف کردن میلیارد‌ها دلار پول هم نمی‌تواند مردم فلسطین را برای دست برداشتن از کشورشان راضی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم در سخنان هفتگی خود که در بخش تصویری این روزنامه منتشر می‌شود، ضمن ابراز خوشحالی از پیروزی امت‌های عربی در جنگی حساس موسوم به جنگ معامله قرن گفت: این کنفرانس، نشست عادی سازی و نشست شرم و ننگ در بحرین است. وی ضمن تقدیر و تشکر از کسانی که این معامله را ناکام گذاشتند، گفت: جرد کوشنر (مشاور و داماد دونالد ترامپ) و حامیان او فکر می‌کردند، مردم کشور‌های عربی هم مانند آن‌ها هستند و به غیر از پول، دلالی و رشوه چیزی نمی‌فهمند. بله آن‌ها می‌خواهند، به مردم کشور‌های عربی رشوه دهند. این عار و ننگ برای ملت‌های عربی است. از مردم کشور‌های عربی تشکر می‌کنم؛ زیرا آن‌ها صدای خود را به کوشنر, ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) و همه کشور‌هایی که روابط خود را (با رژیم صهیونیستی) عادی سازی می‌کنند، رساندند. آن‌ها گفتند: فلسطین برای به حراج گذاشتن نیست. فلسطین سرزمینی نیست که با رشوه گرفتن به فروش برود. هرگز نمی‌شود، از فلسطین و مقدسات آن دست برداشت.

عطوان افزود: مردم مراکش، الجزائر، تونس، مصر، لبنان، بحرین و حتی یمن با وجود فقر به کوشنر "نه" گفتند. از مردم بحرین تشکر می‌کنم که در هر خانه و هر مکانی پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند. آن‌ها به صهیونیست‌ها "نه" گفتند. کوشنر به بحرین رفته است تا به مردم رشوه دهد، آن‌ها می‌خواهند با مسئله فلسطین هم مانند نیروگاه‌های برق و آب شیرین کن و مناطق صنعتی برخورد کنند. این فرد صهیونیست شاگرد بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) می‌خواهد به او راه حل‌ها را یاد بدهد؟ شکوفایی به همراه اشغالگری امکان دارد؟ او به هیچ وجه از راه حل دو کشوری حرفی نزد، او به هیچ وجه نامی از فلسطینیان نبرد، گویی آن‌ها اعداد و ارقام هستند. حتی یک کلمه هم از فلسطین نگفت. حتی یک بار هم نام فلسطین را به زبان نیاورد. از حق بازگشت آنها، برپایی کشوری مستقل و حق تعیین سرنوشت آن‌ها هم حرفی به میان نیامد. هیچ یک از اعضای حاضر در جلسه هم حرفی نزدند و تنها به این ارائه دهنده به اصطلاح نابغه؟! گوش می‌دادند. واقعا این همان صلح سیاسی است؟ شما می‌خواهید فرق میان سیاست و اقتصاد را یاد ما بدهید؟

عطوان در ادامه افزود: من زمانی که خبرنگاران اسرائیلی را دیدم، بسیار ناراحت و عصبانی شدم. آن‌ها مانع حضور روزنامه نگاران کشور‌های عربی در این نشست شدند. در‌های کشور‌های ما به روی خبرنگاران اسرائیلی باز شده است، تا جایی که آن‌ها در مقابل دوربین‌های شبکه‌های تلویزیونی به این موضوع افتخار می‌کردند و می‌گفتند: ما به یکی از کشور‌های عربی آمده ایم و گذرنامه‌های خود را نشان می‌دادند. واقعا وقاحت بیش از این می‌تواند وجود داشته باشد؟ واقعا این معقول است که کارمان به اینجا برسد؟ بعد هم می‌گویند ما می‌خواهیم غزه را به سنگاپور و کرانه باختری را به هنگ کنگ تبدیل کنیم. ما این را نمی‌خواهیم. ما آزادسازی این مناطق را می‌خواهیم. ما خروج نیرو‌های صهیونیست از همه سرزمین‌های فلسطین از دریا تا رود را خواستار هستیم. این امانت تاریخی ماست. نباید هیچ صهیونیستی در سرزمین فلسطین باقی بماند. این سرزمین می‌خواهد تحت حکومت و سیطره فلسطینیان و صاحبان خودش باشد. باید بپذیریم انقلاب فلسطینیان از اردوگاه‌های پناهندگان در جهت حق بازگشت به کشورشان و آزادسازی همه فلسطین آغاز شد. فلسطینیان همه با کمک‌های آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی) زندگی می‌کنند. من خود نیز یکی از پناهندگانی هستم که با کمک‌های مالی آژانس آنروا درس خواندم. تنها هم و غم ما حق بازگشت به سرزمینمان است. به خدا سوگند میلیارد‌ها دلار پول هم نمی‌تواند مردم فلسطین را برای دست برداشتن از کشورشان راضی کند.

عطوان گفت: اما کوشنر این چیز‌ها را درک نمی‌کند. تنها چیزی که برای او و حامیانش مهم است، دلالی و معامله است. متاسفانه از کشور‌های عربی هم می‌خواهند در این امور آن‌ها را همراهی کنند. کوشنر می‌خواهد، فلسطین را ۵۰ میلیارد دلار بفروشد. واقعا ارزش و قیمت واقعی فلسطین ۵۰ میلیارد دلار است؟ واقعا ننگ بر همه مشارکت کنندگان در این نشست و ننگ بر همه کسانی که می‌گویند این معامله فرصت است. ترامپ تنها ۳۰ ساعت به ریاض رفت و در این مدت ۴۵۰ میلیارد دلار عایدش شد. حالا آرمان فلسطین تنها با ۵۰ میلیارد دلار به فروش می‌رود؟ واقعا عجیب است. واقعا شرم نمی‌کنند در چنین نشستی شرکت می‌کنند؟ عقل و وجدان ندارند؟ واقعا نارحت کننده است.

عطوان تصریح کرد: موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که ما به عنوان امتی عربی باید در کنار مردم فلسطین بایستیم و از همه کشور‌هایی که با این طرح و معامله مخالف هستند، حمایت کنیم. یعنی از لبنان تشکر می‌کنیم که صد میلیارد دلار بدهی دارد؛ اما با مشارکت در این نشست مخالفت کرد. از عراق تشکر می‌کنیم، عراقی که به آمریکا بدهی زیادی دارد؛ اما در این نشست شرکت نکرد و از حقوق مردم فلسطین حمایت کرد. از همه کشور‌های عربی به ویژه کویت که به کوشنر و این معامله "نه" بزرگ گفتند.

موضوع دیگری که باید درباره آن حرف بزنم این است که کوشنر در سخنان خود به موضوعی مهم اشاره کرد. او فلسطینیان و تشکیلات خودگردان را مسئول این ناکامی دانست. وی گفت: این دولت به منافع مردم و اوضاع مردم خود اهتمامی ندارد. او اسرائیل را که این سرزمین را اشغال کرده است، مسئول ندانست. او تنها تشکیلات خودگردان را مسئول این ناکامی دانست. من نگران این هستم که تشکیلات در غزه یا در کرانه باختری مورد حمله و عملیات قتل و کشتار قرار بگیرد. من بعید نمی‌دانم که آن‌ها محمود عباس، رئیس تشکیلات خود گردان را ترور کنند، البته من خود از منتقدان محمود عباس هستم؛ اما واقعیت این است که او تنها کسی است که به آمریکا "نه" گفت و بر همه فشار‌ها و تهدیدات فائق آمد و به نشست منامه نرفت، اما تحریم نشست بحرین کافی نیست. محمود عباس باید اقدامات دیگری هم انجام دهد. او باید از به رسمیت شناختن اسرائیل و توافق "اسلو" دست بردارد. او باید به هماهنگی امنیتی با اسرائیل پایان دهد و از محور مقاومت با قاطعیت حمایت کند. همچنین باید نزد جنبش حماس و به نوار غزه برود و منافع محور مقاومت را تامین کند. اکنون انتظار می‌رود، محمود عباس چنین اقداماتی انجام دهد. تحریم نشست منامه کافی نیست. مردم فلسطین برای فداکاری و جانفشانی آمادگی دارند. آن‌ها مورد حمایت نیرو‌های حزب الله هستند که ۱۵۰ هزار موشک دارد و اسرائیل حتی جرات شلیک یک تیر هم در جنوب لبنان ندارد. این مردم مورد حمایت امت‌های کشور‌های عربی هستند و در نهایت پیروز خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محور مقاومت فلسطین بحرین رژیم صهیونیستی عربستان لبنان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۸۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رهبر حماس: طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید

به گزارش قدس آنلاین الحیه در گفت وگوی اختصاصی با شبکه ماهواره ای الاقصی افزود: ابعاد سیاسی، راهبردی و انسانی نبرد طوفان الاقصی محقق شد و این عملیات راه را بر طرح‌های دشمن برای کوچاندن ملت فلسطین بست.

وی اضافه کرد: طوفان الاقصی ضربه‌ای پیش‌دستانه به دشمن قبل از حمله به غزه و آزادی اسرا از زندان‌های دشمن یکی از اهداف این نبرد بود.

الحیه گفت: مقاومت در این نبرد آرمان فلسطین را در سراسر جهان زنده کرد، در کنار این که مقاومت تصویر حقیقی دشمن جنایتکار صهیونیستی را به دنیا نشان داد.

وی افزود: مقاومت کذب ادعاهای دشمن و ارتش شکست خورده آن را برملا کرد و طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برد، همچنین که
حقیقت ارتش جنایتکار صهیونیستی در این نبرد آشکار شد
الحیه ادامه داد: ما به دنبال پایان جنگ هستیم اما رژیم اشغالگر این مسأله را نمی‌خواهد، بلکه نتانیاهو به دنبال توقف جنگ نیست، چرا که اگر جنگ تمام شود وی به زندان می افتد.

وی گفت: نتانیاهو از ترس آینده سیاسی‌اش به دنبال راه انداختن جنگی منطقه‌ای است.

الحیه در ادامه افزود: آینده غزه را مردم این باریکه رقم می‌زنند و مقاومت با قدرت در همه مناطق نوار غزه با دشمن می‌جنگد.

وی افزود: دشمن صهیونیستی با وجود همه تلاش‌ها نتوانست نوار غزه را تحت کنترل بگیرد و خانواده‌های فلسطینی در غزه طرح‌های دشمن را ناکام گذاشتند.

الحیه در پایان تأکید کرد: مقاومت قادر است تا مدت‌های طولانی به مبارزه با دشمن ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • معاون رهبر حماس: طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • گنجی: خیلی از بچه‌های درجه یک بخاطر خستگی از برنامه جدا شدند/ افت مخاطب نداشتیم
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»