Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا، کشاورزیان رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل گفت: مردم چنانچه تخلفاتی زیست محیطی در حوزه منابع طبیعی،  و حیات وحش را مشاهده و یا اطلاع حاصل نمودند با شماره تلفن همراه اینجانب ۰۹۱۱۲۵۷۱۸۸۳ از طریق فضای مجاز‌ی، پیامک و یا تماس تلفنی اطلاع رسانی کنند.

 

وی گفت:طبق اصل پنجاهم قانون اساسی همه انسان‌ها درقبال حفاظت از محیط زیست مسئولیم و از شهروندان فهیم آملی درخواست می‌گردد برای حفظ و بقای حیات وحش ارزشمند که در معرض انواع تهدید‌ها هستند کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست آمل، در بازرسی از دو فروشگاه صنایع دستی، موفق به کشف و ضبط ۳۰ قطعه کاکایی، ۹ قطعه بوتیمار، ۸قطعه سار دراین شهرستان شدند.

 

وی افزود:متخلفین این جرائم مشمول بندج ماده ۱۰ قانون شکار و صید مجازات نقدی که جزای آن از سه میلیون ریال تا پانزده میلیون ریال و مجازات کیفری حمل، عرضه و فروش و صید جانوران وحشی زنده یا کشته شده و اجزای آن‌ها بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست جرم بوده و مجازات حبس از یکماه تا سه ماه اعمال قانون خواهند شد.

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل گفت: درصورت صدور رای قضایی متخلفان طبق مصوبه شورایعالی محیط زیست مبلغ ۱۸۱/۰۰۰/۰۰۰راله بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست رانیز به حساب خزانه دولت واریز نمایند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جرم حفاظت محیط زیست رسانه زیست محیطی شماره تلفن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهرضا، فردی که به صورت غیر مجاز اقدام به نگهداری، پرورش، خرید و فروش حلزون می‌کرد، با استناد به بند ج ماده ۱۰ و هفت قانون شکار و صید مواد یک و هشت قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و تبصره یک ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به مرجع قضائی معرفی شد.

تعداد حلزون‌های مربوط به این تخلف به بیش از صد هزار عدد می‌رسید که با تشکیل و ارجاع پرونده، موارد تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6086728

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست