Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:02:17 GMT

برداشت لیموترش از باغات هرمزگان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۸۷۱۷

برداشت لیموترش از باغات هرمزگان آغاز شد

‌معاون مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان پیش بینی کرد امسال ۱۲۱ هزار تن لیمو ترش از ۹۴۰۰ هکتار باغ لیمو برداشت شود.

‌به گزارش ایسنا، معصومه عباسی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: استان هرمزگان رتبه نخست تولید لیمو ترش در کشور را دارد. شهرستان‌های رودان، میناب، بندرعباس و حاجی آباد از مناطق مهم تولید لیمو ترش در استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: تولید امسال محصول لیمو ترش به دلیل بارندگی‌های زمستانی، مدیریت بهینه، تغذیه مناسب و سمپاشی به موقع نسبت به پارسال سه درصد افزایش دارد.

معاون مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان تصریح کرد: عملیات امحا و جایگزینی باغ‌های آلوده به بیماری جاروک جادوگر در بیش از ۱۲ هزار هکتار از با غ‌های لیمو ترش اجرا شده است.

عباسی بیان کرد: در این عملیات یک میلیون و ۴۵۰ هزار اصله نهال از ارقام مرکبات مقاوم و نخیلات جایگزین باغ‌های لیمو ترش شده است.

وی با بیان اینکه طرح مبارزه با جاروک در باغ‌های لیمو ترش هرمزگان از سال ۸۶ آغاز شده است اظهار کرد: تاکنون راه حل قطعی برای درمان جاروک جادوگر یافت نشده است.

معاون مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان اضافه کرد: لیمو ترش سرشار از ویتامین سی است و در درمان بسیاری از عفونت‌های خونی بعنوان داروی معجزه گر شناخته شده است.

وی بیان کرد: محصول برداشت شده علاوه بر تأمین نیاز داخلی استان به سایر استان‌ها از جمله تهران، کرمان، فارس، اصفهان و آذربایجان شرقی ارسال می‌شود.

عباسی در پایان گفت: فصل برداشت لیمو ترش در استان از اواسط خرداد آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليموترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور، گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
هودیانی با بیان اینکه مهمترین ارقام کشت شده در این منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است، افزود: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم از سطح اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول، برداشت خواهد شد، ادامه داد: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صد درصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌های درسی از امروز پنجم اردیبهشت
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم