Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@21:48:21 GMT

واکنش سعد الحریری به کنفرانس بحرین

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۸۸۵۵

واکنش سعد الحریری به کنفرانس بحرین

به گزارش جهان نيوز، سعد الحریری نخست وزیر لبنان با ابراز تعجب از اینکه برخی موضع دولت را در رابطه با کنفرانس بحرین را زیر سوال برده اند، گفت که دولت با پارلمان در رد این معامله همراه است. نخست وزیر لبنان اضافه کرد که نمی خواهم اضافه گویی کنم و قانون اساسی مان در رابطه با رد اسکان آوارگان فلسطینی کاملا روشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حریری خطاب به نبیه بری اعلام کرد که موضع دولت مانند موضع شماست و امیدوارم که به حرف های یکدیگر و موضع لبنان با فلسطین چیزی اضافه نکنیم . وی همچنین خاطرنشان کرد که کنفرانس منامه لبنان را در میان سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری خود قرار داده، اما بااین وجود هیچ یک از وزیرانمان در آن حضور نیافته اند.
حریری در ادامه تاکید کرد که مسئله فلسطین در قلب همه مردم لبنان و اعراب است و هیچ کس نمی تواند در موضع حکومت در رابطه با این مسئله تردید کند.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان چند روز پیش در اولین موضع رسمی لبنان نسبت به درخواست جارید کوشنر درباره مرحله اول معامله قرن اشاره کرد که جارید کوشنر منتظر موضع رسمی و کامل لبنان در رابطه با گام‌های مرحله اول طرحی است که با نام معامله قرن شناخته می‌شود و شامل سرمایه‌گذاری 50میلیارد دلار در چندین کشور عربی و از جمله لبنان است.

بری اعلام کرد که سکوت رسمی لبنان در برابر این طرح به‌معنای پذیرش این اتفاق شوم نیست.وی تصریح کرد که هرگز هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری در لبنان و نیز در رابطه با جریان فلسطین و حقوق مردم این کشور در بازگشت به سرزمین و برپایی دولت مستقل و پایتخت آن قدس شریف وجود نخواهد داشت.

سکوت و تاخیر سعد حریری در اعلام مواضع لبنان در مورد معامله قرن علاوه بر اینکه نشان دهنده فشارهای عربستان بر متحدان منطقه‌ای این کشور در تایید معامله قرن است، ثابت می کند که خسارت‌های این معامله به اندازه‌ای است که حتی فردی مانند سعد حریری نیز که کاملا متکی به برنامه‌های کاری عربستان است، نمی تواند به صورت رسمی آن را تایید کند.

منبع: تسنیم کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای، به طور رسمی به تصویب لایحه کمک نظامی جدید در مجلس نمایندگان آمریکا برای به اوکراین، واکنش نشان داد و تاکید کرد که «واشنگتن رویکرد خود را از پیروزی اوکراین، به ادامه‌دار کردن جنگ دست کم تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا(در ماه نوامبر)» تغییر داده است.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: تشکیلات حاکمیتی در آمریکا صرف نظر از تمایلات حزبی، آماده است تا رژیم کی‌یف را تا کشته شدن آخرین اوکراینی تسلیح کند و بتواند در خاک روسیه علیه اهداف غیرنظامی دست به حمله‌های تروریستی زده، اقدامات خرابکارانه انجام داده و خبرنگاران را بکشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: کاخ سفید دیگر روی «پیروزی افسانه‌ای اوکراین» حساب نمی‌کند بلکه می‌خواهد ارتش اوکراین دست کم تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقاومت کند تا از این طریق مانع تخریب چهره جو بایدن شود.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه روسیه می‌خوانیم: اقدامات آمریکا به عنوان یک طرف غیررسمی جنگ اوکراین، بی‌قید و شرط و قاطعانه خنثی خواهد شد و غرق شدن روزافزون واشنگتن در جنگ ترکیبی علیه روسیه، در نهایت همچون جنگ آمریکا در ویتنام و افغانستان، به شکستی مفتضحانه و تحقیرآمیز بدل خواهد شد. به‌هر حال، تلاش مذبوحانه و تب و تاب برای نجات رژیم نئونازی ولودیمیر زلنسکی، محکوم به شکست است. اهداف و مقاصد عملیات ویژه نظامی تمام و کمال محقق خواهد شد.

مجلس نمایندگان آمریکا نیز، دیروز سرانجام بعد از وقفه چندین ماهه‌، لایحه بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری شامل کمک ۶۰ میلیاردی برای اوکراین را تصویب کرد.

کد خبر 6084458

دیگر خبرها

  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • واکنش دادستان رفسنجان در مورد فوت یک دانشجو
  • رسمی: استقلال و پرسپولیس سرانجام فروخته شد، از دولت به دولت!
  • رسمی: استقلال و پرسپولیس فروخته شد، از دولت به دولت!
  • معامله انجام شد؛ سرخابی‌ها رسماً فروخته شدند
  • معامله انجام شد؛ سرخابی‌ها فروخته شدند
  • معامله انجام شد؛ استقلال و پرسپولیس رسماً فروخته شدند
  • حمله حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «مسکاف عام»
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین
  • هنیه: موضع اسرائیل علیه ترکیه، «وقاحت سیاسی» است